Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste hosting af spil: Azure vs. VPS vs. Amazon?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at udvikle en større applikation, som om nogle få måneder er klar til markedsføring. Det er et online spil som kommer til at have en del game-dynamics som aldrig er set før, og derfor kan jeg ikke rigtig vurdere trafikken. Jeg har dog selv adgang til knapt 1.000 mennesker indenfor ingen tid, og hertil kommer Facebook, fora, PR, announcer osv. osv.

Preview af spillet (stadigvæk en meget tidlig version): GameLearner - Learning while playing.

Jeg er lidt i tvivl om hvor man bør hoste en sådan løsning. Lige nu kører den på en VPS som har begrænset størrelse. Jeg tror ikke der kan være flere end 20-30 mennesker på samtidig før det giver problemer.

Løsningen er programmet i C# ASP.NET 4.0 med AJAX/jQuery samt MSSQL.

Jeg overvejer derfor følgende:

  • Microsoft Azure
  • Amazon EC2
  • Min nuværende VPS

Jeg vil derfor spørge:

  • Hvad kan umiddelbart bedst betale sig? Bemærk: Det ER en prioritet at holde udgifterne nede så lang tid som muligt.
  • Hvad ville være den bedste løsning i længden?
  • Hvad er nemmest at bruge?

Jeg ser frem til nogle svar,
Lars 

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Overvej eventuelt at tage en snak med de her gutter:

http://playerio.com/

Flinke fyre og danske. Måske deres API'er kunne hjælpe dit spil også? :)

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for buddet - det er dog ikke helt hvad jeg har behov for.. :-)

Har stadigvæk "problemet", så er meget åben overfor erfaringer og ideer!

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt sjovt titel ... Azure og Amazon's løsninger ér VPS-løsninger ... så det du reelt skriver er "Lada, bil eller Skoda"? :-)

 

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel, det har du helt sikkert ret i! Men til en person som før kun har cyklet, så ville mere klarhed være rart! ;-)

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Du skal udvikle din applikation så den kan køre på flere servere ... der er næsten ingen vej udenom. Om du bruger din egen VPS, en fra Microsoft eller en fra Amazon er som sådan ligegyldigt, de rammer allesammen "loftet" på et tidspunkt.

Du kan enten hyre en konsulent(Mig! Big Smile) der kan hjælpe dig med at gennemgå mulighederne for at udvide din applikation til at køre på flere servere, eller også kan du lave den som du vil nu ... og starte med en VPS (ligegyldigt hvad du vælger faktisk) og når du får success, kan du opgradere til en fysisk server og når du får overvældende success kan du opgradere til en kæmpe server ... og SÅ kan du hyre en konsulent der hjælper dig med at lave din applikation så den kan køre på flere servere :-)

Sidste løsning er den de fleste vælger, for så bruger de først pengene når de har behovet og dermed også økonomien :-)

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Lidt sjovt titel ... Azure og Amazon's løsninger ér VPS-løsninger ... så det du reelt skriver er "Lada, bil eller Skoda"? :-)

 

Mikkel Azure er da noget andet end bare en VPS?

Når nu det er kodet i C# er det jo næsten oplagt at anvende Azure da det er relativt nemt at udnytte denne platform i C# 4.0. Men prisen bliver nok den afgørende faktor helt billig er MS jo ikke.

/Søren

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaffe & Co:

Mikkel Azure er da noget andet end bare en VPS?

Hej Søren

Det er rigtigt, og en kardan-aksel er noget andet end en knast-aksel ... for den u-indvidede er det nok at vide at det er "mekaniske stumper".

Det er rigtigt at Azure nærmer sig lidt mere Cloud/Grid-computing princippet end almindelige VPS'er, men bottom line er det ikke noget du "bare" lægger dit eksisterende projekt på ... det skal tilpasses, præcis på samme måde som du tilpasser din software til at køre på flere servere.

En anden ulempe ved Azure er at du er låst til at bruge Microsoft's sky.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Det er rigtigt, og en kardan-aksel er noget andet end en knast-aksel ... for den u-indvidede er det nok at vide at det er "mekaniske stumper".

og en rose er en rose er en rose :-)

Nu er Lars jo ikke helt ny udi det der IT - jeg har selv haft fornøjelsen af at have fingerne nede i Azure og det er Nice, som de unge vist kalder det, specielt sammen med .net, så er der faktisk ikke så meget igen der skal kodes så det holder på Auzure. Vi havde et andet lille projekt som kom på Azure på under 3 timers kodning - helt klart plads til forbedringer men det fungerede bedre end vores egen serverløsning hos en udbyder - men det var mest for testens skyld.

Det der med at være låst har du helt ret i, hvis det er i den forstand, at du ikke har mulighed for at installere andre ting og sådan noget halløj - men MS skulle efter sigende være på vej med en løsning på dette.  Men du kan snilt flytte din applikation tilbage til eks. en VPS løsningen.

Men prisen er ikke helt billig - meine meinung nacht.

Måske Lars skulle overveje BizSpark tilbudet fra MS jeg mener der er Azure tid med i den pakke?

Hej fra Søren der lige snupper sig en kop kaffe og svæver op i skyen :-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)