Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler vedr. udlejningsejendom

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Feb 07
Indlæg ialt: 17
Fra  Burcharths Handelsselskab Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der nogen der kan henvise til et sted hvor reglerne for at bygge et almindeligt hus om til udlejningsejendom står? Vi har forhørt os lidt ved kommunen og det er noget med at der skal være støjdæmpning osv osv i gulv og vægge. Men præcis hvor meget skal der til for at bygge dette om? Og gælder det også hvis man bare lejer en del af huset ud? Altså uden at lave separate målere!?

Håber der er nogen der kender lidt til reglerne her!

Ps. Beklager hvis ikke det er det rigtige sted jeg har placeret dette emne, men kunne ikke helt finde andre steder det passede ind!

Tilmeldt 1. Feb 07
Indlæg ialt: 17
Fra  Burcharths Handelsselskab Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Har også hørt noget med at trappen ikke må være i træ. For mig lyder det underligt idet trappen næsten altid er træ i ældre udlejningsejendomme?
Fra Hornslet
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Jeg har selv prøvet lidt i den retning du beskriver. Jeg antager at du vil udleje en del af en villa og derfor vil ombygge den til to lejligheder.

Husk at det kan give et problem hvis du vil nedlægge lejligheden igen.

I princippet skal du enten have godkendt det som to lejligheder, eller også skal du leje værelser ud. Hvis du skal have godkendt to lejligheder skal du grundigt igennem bygningsreglementet. Der skal fx være mur hele vejen op til taget aht. brand. Du skal også lave støjdæmpning af væggene mellem de to lejligheder. Hvis de idag er en en-stens mur, kan du sætte en gips-forskallingsvæg op. Er de to lejligheder på to forskellige etager skal du også tænke på om etageadskillelsen er brandsikker.

Jeg vil sige, at det ikke er noget man bare lige gør og sætter sig ind i. Du bør også læse lidt i lejelovgivningen om lejeres rettigheder mht. at få sat målere op. 

Hilsen Bjarke

 

Tilmeldt 1. Feb 07
Indlæg ialt: 17
Fra  Burcharths Handelsselskab Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, det er nok mest det sidste, altså at leje værelser ud, som så bare er indrettet som en lejlighed. Vil ikke have det registreret som lejlighed idet det kræver en masse som jeg kunne forstå. Sagde de også på kommunen.

Men søger bare en masse oplysninger om hva der er af regler for at "leje værelser ud". Kan simpelthen ikke finde dem på nettet. Tager fat i kommunen i morgen, de har nok lidt svar!

Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er en række regler, som du skal tage hensyn til. De regler, der angår indretningen, herunder brandsikring, findes i bygningsreglementet for småhuse. Kontakt teknisk forvaltning i din kommune.

 

Du skal være opmærksom på de regler, der gælder i forholddet mellem dig og dine lejere. De er ikke uvæsentlige og regulerer blandt andet mulighederne for opsigelse og den maksimale lovlige leje. Det, som du opfatter som værelsesudlejning kan meget vel være udlejning af en lejlighed i boligreguleringslovens forstand.

 

Jeg vil kraftigt opfordre dig til at undersøge dette nærmere.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)