Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor vigtigt er topdomænenavnet?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Vig
Tilmeldt 15. Jul 05
Indlæg ialt: 42
Fra  e-moms ApS Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der ved hvor vigtigt det er at have et dansk (.dk) topdomænenavn, hvis man har en hjemmeside med indhold på dansk.

Jeg ved at Google kigger på serversvartider når de ranker inhold, men kigger de også på om topdomænenavnet passer til hvor serverne er installeret, og hvilket sprog indholdet vises på?

Med venlig hilsen

 

Sean

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Et .dk-domæne er ikke nogen nævneværdig faktor hos Google og co. i forhold til rankings. Men jeg vil alligevel klart anbefale det til alle seriøse DK-rettede projekter. dk-domæner har nemlig en høj troværdighed i danskeres øjne - og mange danskere, der skal huske et domæne og taste det direkte vil automatisk sætte .dk bagefter navnet.

Så herfra er det en klar anbefaling til .dk-domæner til danskrettede projekter.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et .dk domænenavn er én af mange faktorer, der indikerer for Google, at indholdet er adresseret til danske brugere / Danmark. En anden vigtig faktor er webserverens placering:

 

Adresserer du det danske marked, vil du have en lille ekstra fordel ud af et .dk domæne fremfor andre landespecifikke TLD's. Men bruger du et .com domæne, kan du i Google Webmaster Tools fortælle Google, at du er målrettet mod DK med dit .com domæne - og så er du lige så godt kørende som med et .dk

Som Frank er inde på: Danske brugere har nok en tendens til at foretrække indhold serveret fra et .dk domæne.

Fra Vig
Tilmeldt 15. Jul 05
Indlæg ialt: 42
Fra  e-moms ApS Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frank og Thomas,

I bekræfter mere eller mindre mine forudanelser, så tak for det.

Det er nu ikke til mig selv, men en forretningskontakt som havde nogle spørgsmål til Adwords og SEO. Af forskellige årsager er de røget over på et .as domæne, hvilket jeg syntes var lidt mystisk indtil jeg fandt ud af hvorfor. (Jeg kan ikke forklare hvorfor her).

Men jeg ville bare vide om de havde tabt noget på det, og det har de ikke overfor Google direkte, lader det til, men nok overfor de danske kunder jvf. Franks kommentar og min egen alarmklokke der ringede.

Jeg har lige tjekket deres ping-tider, og det lader faktisk til at webserveren står i USA (160 ms), så det må jeg lige tjekke op med ham.

Med venlig hilsen

 

Sean

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)