Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beholder credit card info...

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Som jeg husker det, så er det ikke lovligt for internetforretninger i DK, at beholde fx. dine visa kort informationer, så du slet ikke behøver at indtaste ved senere køb... (er det korrekt?)

Jeg har lige bestilt nogle bøger på amazon uk og der skulle jeg slet ikke indtaste mine kortinformationer. Jeg ringede til deres helpdesk, frdi jeg troede at de mangle de informationer. Jeg blev så informeret om, at de har alle mine data, så derfor var det ikke nødvendigt at indtaste dem.

Mit spørgsmål er, "Er det lovligt i UK"?

 

 

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:
Mit spørgsmål er, "Er det lovligt i UK"?

Det er højst sansynligt betalingsgatewayen der har dine kortoplysninger. Med mindre at Amazon er certifikeret til at have dine oplysninger liggende. Hvilket ikke er helt billigt.

Så ja det er lovligt hvis visse parametre er opfyldt.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det troede jeg sku ikke var lovligt..

 

Vil det sige de kan opbevare ens konto data for altid ?

 

Mikkel

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

En PCI-certificeret udbyder har tilladelse til at opbevare dine data. Denne mulighed kan danske webshops gøre brug af, og gør det ofte, f.eks. når du køber online-abonnementer, hvor du kun indtaster dine informationer en gang. 

Jeg ved faktisk ikke hvordan reglerne er i Danmark - i praksis kan en webshop godt registrere dine betalingsinformationer, så de kan bruges næste gang du handler, men jeg kan forestille mig, at PBS-regler forhindrer denne type brug af abonnementsfunktionen. En del udenlandske webshops benytter sig dog af det, som du også har oplevet.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm....jamen jeg er sgu overrasket, hvis det er lovligt i både Dk og UK. Lidt utrygt imo, hvis alle mine kortoplysninger ligger og flyder verden over Surprise 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi gemmer (via vores betalingsgateway Quickpay) kortoplysninger på vores kunder så vi hver måned kan trække deres abo + forbrug. Vi har som kunde ved Quickpay ingen adgang til denne data, men vi kan via deres API trække penge når vi skal.

Quickpay er godkendt af PBS, ligesom alle andre betalignsgateways skal være det. Der ligger ikke bare kortoplysninger og flyder rundt på nettet ligesom du skriver herover.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Niklas:

Vi gemmer (via vores betalingsgateway Quickpay) kortoplysninger på vores kunder så vi hver måned kan trække deres abo + forbrug. Vi har som kunde ved Quickpay ingen adgang til denne data, men vi kan via deres API trække penge når vi skal.

Quickpay er godkendt af PBS, ligesom alle andre betalignsgateways skal være det. Der ligger ikke bare kortoplysninger og flyder rundt på nettet ligesom du skriver herover.

 

Det er så ift. abonnement, men gør I også det når der er tale om isolerede køb. Altså evt. tilbagevendende kunder?

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:

Det er så ift. abonnement, men gør I også det når der er tale om isolerede køb. Altså evt. tilbagevendende kunder?

Den type køb har vi slet ikke. (på nuværende tidspunkt)

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:

Det er så ift. abonnement, men gør I også det når der er tale om isolerede køb. Altså evt. tilbagevendende kunder?

Jeg har ikke kunnet finde decideret lovgivning, der forhindrer en shop i, gennem sin betalingsudbyder, at opbevare kundens kreditkortdata, så denne kan betale let ved næste køb, men jeg tror alligevel, at det ikke kan lade sig gøre grundet kravene i forbindelse med abonnementstrækninger. 

For at kunne genbruge kortet, skal data gemmes - det gør man, f.eks. hos Quickpay, ved at oprette en "recurring" betaling med deres abonnementsfunktion.

For at få lov til at gøre brug af abonnementsfunktionen, skal man have et tillæg til indløsningsaftalen hos PBS, og dette tillæg får man først, når man opfylder deres betingelser for abonnementsbetalinger. Betingelserne kræver bl.a. godkendte abonnementsbetingelser i shoppen, og en række andre ting, som udelukkende relaterer sig til abonnementer - så er vi så langt ude, at det vist næppe kan betale sig, med mindre man er en virksomhed som Just-Eat, hvor kunderne ofte foretager mindre køb.

Hvordan PBS reagerer, når de opdager, at man ikke bruger abonnementsfunktionen til betaling af abonnementer, men derimod til betaling af enkelte køb, ved jeg ikke... Måske man skulle ringe til dem i morgen. :)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)