Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til lidt viden omkring opbygning af database

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 13. Feb 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Jeg sidder og overvejer at fører en ide jeg har ud i verden. Jeg har dog det problem at jeg ikke kende noget som helst til at lave database tinge eller hvordan hjemmesider i dag blive opbygget. Min ide bygger på samme ”design” og ide som Hot or Not. Mit spørgsmål ligger i, hvordan bygge man sådan en hjemmeside op? Ligger det alt det der styre hvilken billede der nu vil blive vis samt hvis rating det få i databasen eller skal noget af det ligge i selve hjemmesiden. Hvor meget arbejde ligger der i at lave sådan en hjemmeside? Der skal ikke være sådan noget med at man skal kunne møde folk, bare rate billede og se sine billedes score og en top 10. Hvilken ”sprog” skriver man sådan noget i, har hørt omkring joomla men ved intet omkring det. Håber der er nogle der kan gøre mig lidt kloge på dette.
/Jesper

Fra Bagsværd
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg vil meget gerne hjælpe dig med at udvikle et hot or not lignende system til dig. Du er velkommen til at kontakte mig via. amino.

Hvad angår dine spørgsmål, så er det op til dig selv hvilket sprog du vil udvikle dette system i. Men de fleste ville nok benytte enten PHP eller ASP.

Det er umiddelbart kun design delen man lader ligger på "selve hjemmesiden", mens alle andre informationer/data/ratings mm gemmes i en database.

Fra København Ø
Tilmeldt 13. Feb 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

 Mit budget er meget lille, det er derfor jeg søge information omkring det, for at se om jeg måske kende nogle  venner der kan hjælpe, så ellers tak. Måske et dumt spørgsmål, men blive en database skrevet i PHP eller ASP eller noget helt tredje?

Tak for informationerne

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesiper:

Mit budget er meget lille, det er derfor jeg søge information omkring det, for at se om jeg måske kende nogle  venner der kan hjælpe, så ellers tak. Måske et dumt spørgsmål, men blive en database skrevet i PHP eller ASP eller noget helt tredje?

Tak for informationerne

PHP er et programmeringssprog, som får systemet til at virke sammen med noget HTML og eventuelt CSS for layout. Stemmerne i det hot or not system bliver nok smidt i en database - i dette tilfælde MySQL formentlig.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)