Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Redirect 301 - er det også god SEO

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Espergærde
Tilmeldt 12. Feb 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lavet en lille hjemmeside til min flytteforretning og opbevaring i Nordsjælland som er hostet hos et fantastisk webhotel (forøvrigt et glimrende sted med en oppetid på nær 100 %, jeg har aldrig haft problemer der).

Da jeg har flere forskellige domænenavne:

www.espergærdeflyt.dk
www.espergærdeflytteforretning.dk
www.espergaerdeflytteforretning.dk
www.20105584.dk
www.49135584.dk
www.staudal.dk (bruges primært i forbindelse med alias-forward til personlig email-brug)

som jeg allesammen url-forwarder til mit ønskede og reklamerede hovednavn

www.espergaerdeflyt.dk (hoveddomæne)

har jeg lidt forskellige hængepartier som jeg er i tvivl om:

1. Er det overhovedet nødvendigt med alle disse forskellige stavekombinationer, er det ikke spild af penge?
(På nær telefonnumrene, disse har jeg haft meget glæde af. Når jeg har en kunde i røret spørger jeg om de har set min hjemmeside, har de ikke det henviser jeg dem til det telefonnummer de har stående på et stykke papir foran sig efterfulgt af .dk, hvadenten de har ringet fastnet eller mobil, meget nemmere end at skulle stave sig igennem et domæne indeholdende et æ, bare et lille brugbart tip herfra...)
Skal jeg ikke bare droppe de forskellige stavekombinationer domænemæssigt og koncentrere mig om hoveddomænet?

2. På Google dukker der søgeresultater op med flere af mine domæner som henviser til de samme sider på mit website, som jeg gerne vil redirecte til hoveddomænet, bl.a. for at få flere hits på det enkelte domæne i stedet for at sprede dem ud på flere forskellige domæner, samtidig for at undgå duplicate content.
Er jeg helt forkert på den, er det også god SEO, er det ikke bare om at få hitsene redirected til mit hoveddomæne?

3. Når der snakkes om .htaccess filen der skal indsættes i roden på mit webhotel, så går jeg lidt i stå. Har søgt med lys og lygte på mit webhotel i mine 'mapper' (igennem Microsoft Frontpage som hjemmesiden er lavet i) men kan ikke lige lokalisere det sted hvor filen eventuelt skulle være eller placeres.
Når jeg spørger Dandomain, er det noget jeg, ifølge dem, skal abonnere på for hver enkelt redirect 301, det kan jo godt gå hen og blive lidt pebret i sidste ende.
Er der en Frontpage/Dandomain kyndig iblandt jer der kan komme med et tip for dummies (den kategori befinder jeg mig i) omkring dette?

4.Har indsat et 'disable right click script' og et 'disable select-text script' på samtlige af mine sider på mit website, er det paranoia, virker det afvisende og frastødende på jer som eventuelle brugere af min hjemmeside, ville det konvertere mere med lidt mere åbenhed?

5. Med frygt for at virke lidt krævende og anmasende, nu vi alligevel er i gang, er der nogen af jer pragtfulde Amino'er der kan se sig tid og lyst til at se på og bedømme min hjemmeside vedrørende mit flyttefirma og møbelopbevaring i Nordsjælland, både hvad angår indtryk af og generel brug af hjemmesiden samt SEO?

På forhånd tak fra en begejstret og ny Amino-bruger...

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Staudal:
3. Når der snakkes om .htaccess filen der skal indsættes i roden på mit webhotel, så går jeg lidt i stå. Har søgt med lys og lygte på mit webhotel i mine 'mapper' (igennem Microsoft Frontpage som hjemmesiden er lavet i) men kan ikke lige lokalisere det sted hvor filen eventuelt skulle være eller placeres.

Filen ligger i roden af dit website. Samme sted hvor du har din index.html liggende.

Da du allerede ligger på en Linux med Apache, så burde du kunne bruge .htaccess, men det kan godt være at visningen af filen er deaktiveret fordi den starter med punktum (.)

Lars Staudal:
4.Har indsat et 'disable right click script' og et 'disable select-text script' på samtlige af mine sider på mit website, er det paranoia, virker det afvisende og frastødende på jer som eventuelle brugere af min hjemmeside, ville det konvertere mere med lidt mere åbenhed?

De scripts er spild af tid. Fjern dem igen fordi de gør ingen nytte. Jeg ved ikke om det vil konvertere mere, men det er som sagt spild af tid at have dem på. 

Lars Staudal:
5. Med frygt for at virke lidt krævende og anmasende, nu vi alligevel er i gang, er der nogen af jer pragtfulde Amino'er der kan se sig tid og lyst til at se på og bedømme min hjemmeside vedrørende mit flyttefirma og møbelopbevaring i Nordsjælland, både hvad angår indtryk af og generel brug af hjemmesiden samt SEO?

Du har dette <h1 align="center"><b><font face="Verdana" size="3">Hvem er vi</font></b></h1> når det bare kunne være <h1>Hvem er vi</h1>. font-taggen er udfaset for længe siden og du bør lægge face og size over i dit CSS istedet.

Der er nok andre der vil gå mere i dybden.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Du skal sikre dig, at alle dine domæner i ovennævnte liste bliver 301 redirected til din hovedside, som det allerede sker med 20105584.dk. Så får du også løst problemet med indeksering af andre domæner i Google.

Mht. at droppe domæner, så er du glad for de to telefon-domæner, og du bruger staudal-domænet til mail. Så det handler om et par hundrede kroner om året for de to sidste? Drop dem, hvis du ikke tror, at nogen kunne finde på at købe dem og starte en konkurrerende flytteforretning med samme domænenavn. (Og hvis der ikke er nogen, der har linket til de domæner, selvfølgelig - er der indgående links til domænerne, så skal du holde fast på dem).

Fra Espergærde
Tilmeldt 12. Feb 11
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak til Niels og Frank, får rettet lidt ind efter jeres råd.

Var der ikke nogen andre friske Amino'er der kunne komme med lidt guldkorn, specielt omkring .htaccess filen? Der er jeg godt nok gået lidt i stå...

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Staudal:
3. Når der snakkes om .htaccess filen der skal indsættes i roden på mit webhotel, så går jeg lidt i stå. Har søgt med lys og lygte på mit webhotel i mine 'mapper' (igennem Microsoft Frontpage som hjemmesiden er lavet i) men kan ikke lige lokalisere det sted hvor filen eventuelt skulle være eller placeres.
Når jeg spørger Dandomain, er det noget jeg, ifølge dem, skal abonnere på for hver enkelt redirect 301, det kan jo godt gå hen og blive lidt pebret i sidste ende.
Er der en Frontpage/Dandomain kyndig iblandt jer der kan komme med et tip for dummies (den kategori befinder jeg mig i) omkring dette?
Lars Staudal:
Var der ikke nogen andre friske Amino'er der kunne komme med lidt guldkorn, specielt omkring .htaccess filen? Der er jeg godt nok gået lidt i stå..

Der burde ikke være nogle problemer i at putte sådan en fil op på serveren.

du skal bare lave en fil som hedder .htaccess og putte den samme sted som din index.html. Men du kan da lige skrive en PB til mig, med FTP oplysninger, så kan jeg lige hurtigt se om det kan lade sig gøre.

kender ikke til dandomains måde at gøre det på, men htaccess er ens for alle, det er bare rettigheder og muligheden for at benytte forskellige funktioner som hos webhoteludbyderne er forskellige.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)