Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vognmandstilladelse på en nem måde ?

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

kandetpasse:
Hvis det er sydpå så drop det med Danmark og lav din afdeling i Polen

 

YesYes Nemlig..:-)

Fra midtjylland
Tilmeldt 13. Oct 08
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke hvor de nøjagtige guidelines findes, men :

 

Der er da intet forkert i at ansætte en disponent med de rette tilladelser og viden til at lave papirarbejde osv og så lade trådstarte om det han er bedst til, nemlig at køre bilen.

Så er alle sikre på at der kommer kompetente mennesker ind over love, tilladelser, udregninger m.m

Gælden til det offentlige behøver jo altså ikke at være i forbindelse med hans vognmandsforretning, det kan jo være alt fra børenepenge til bøder eller et samarbejde med en tidligere samarbejdspartner der er gået galt, der er mange muligheder.

Aner ikke hvad trådstarter skylder væk, men lad os antage at det er 1 million, så skal han vel ikke vente i tid og evighed med at kunne udbygge en måske på nuværende tidspunkt , sund forretning.

Det kunne jo måske være vejen ud af gælden til det offentlige.

Blot min mening

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 02:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Povl Christian Bandholm:

Kaffe & Co:

 - er kæden da fuldstændig hoppet af!?

/Søren

 

 

Nej det er den ikke men jeg syntes ærligt at Danmark er et Lorte land hvis du træder ved siden af en gang, er du straffet resten af livet, men alle glemmer og tænke på de mennesker der træder ved siden af gør det med en mening om at få deres virksomhed til at yde til Danmark, men nej ingen hjælp, bare betal ved kasse 1..:-(

Er det fair for dem der vil yde noget for samfundet...??

Men vil sige KÆDEN er hoppet af for dem der mener folk kun har en mulighed for at slå noget op, Syntes helt ærligt det burde være meget nemmere for iværksættere der har fejlet at de får hjælp og kommere videre, det skaber jo arbejdspladser osv, så spænd hjælmen og se fornuftigt på det..:-)

Hvis Danmark bestod af sådan en flok der ikke turde gøre noget, hvordan skulle vi så finansere alle de Pizza steder der skifter mellem fættere pga glemt betalt moms, a-skat osv..??

 

Jeg må tilstå at jeg ikke helt kan gennemskue logikken i dit svar; men lad mig spørge på en anden måde: Hvad er det der får dig selv til at skive starte dit indlæg med at skrive 'Jeg ved dette indlæg vil hidse de andre op'?

/Søren

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 04:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaffe & Co:

men lad mig spørge på en anden måde: Hvad er det der får dig selv til at skive starte dit indlæg med at skrive 'Jeg ved dette indlæg vil hidse de andre op'?

/Søren

 

Det er da meget enkelt at forstå, alle i indlæget har den holdning at manden skal knokle og betale sin gæld til det offentlige, inden han skal starte som vognmand, men måske er det umuligt, så hvorfor ikke støtte ham i at tage det den nemme vej..?

Povl

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Povl Christian Bandholm:

Kaffe & Co:

men lad mig spørge på en anden måde: Hvad er det der får dig selv til at skive starte dit indlæg med at skrive 'Jeg ved dette indlæg vil hidse de andre op'?

/Søren

 

 

Det er da meget enkelt at forstå, alle i indlæget har den holdning at manden skal knokle og betale sin gæld til det offentlige, inden han skal starte som vognmand, men måske er det umuligt, så hvorfor ikke støtte ham i at tage det den nemme vej..?

Povl

Hej Povl

Jeg beklager at jeg ikke lige fik svaret på denne.

Nå ja jeg er nu enig i at alle skal have en chance mere og det gælder også iværksættere og måske især iværksættere, men ligefrem at snyde eller omgå systemet er nu nok lidt i overkanten specielt indenfor brancher hvor det handler som sikkerhed.

At du kender nogle i Litauen der kan klare sagerne med en lille konvolut, er for mig stærkt provokerende da du jo så tilsidesætter en del love, kurser osv. som skal være i orden for at drøne rundt med en tonstung lastbil.

Jeg er sikker på at du anviser din 'metode' i den bedste mening, men mon ikke loven om 'ikke væsenlig offentlig gæld ved nogle autorisationer', er til fordi der er en årsag og at man netop kan fratage eller nægte en autorisation administrativt for visse personer netop for at regulere sikkerheden og sekundært begrænse gælden.

Der til skal vi jo så også huske på at man skal have en egenkapital på 100K eller stille sikkerhed for tilsvarende - så det at have en gæld på 50K+ til at starte på virker lidt op ad bakke.

Det er naturligvis uheldigt at det går udover trådstarter, som er kommet i en uheldig situtation. Men der er mange brancher som er reguleret efter denne regl om ikke at have en gæld der overstiger 50K til det offentlige eks. revisorer, læger og alle der har et næringsbrev - dem kender du vel ikke også en metode til at de kan opnå deres autorisation i Litauen uden om de danske regler - det håber jeg ikke.

Jeg kan godt se at vi har en lidt forskellig indgangsvinkel til dette emne, men jeg er nu ganske tryg ved at vi har disse regler og håber så på at EU får lukket de huller som der nu en gang er.

Jeg håber tiltros at det lykkes for trådstarter - der er altid en vej.

/Søren

 

 

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Vi er helt enig om manden ikke skal suse rundt med 30-40 ton på vejen uden at vide hvad han gør, men hvis han omgåes reglerne for at få selve vognmandstilladelsen, vil jeg ikke blinke med et øje..:-)

Personligt syntes jeg selv vi lever i et regl helvede, men jeg ved også de er lavet for at beskytte os..

Du taler om øvrige tilladelser, jeg må erkende at selvom Lithauen er et eu land er det nemmere at købe en tilladelseher over end det er at købe pizza i Danmark..

Jeg er af den klare mening hvis man ved hvad man laver og holder sikkerheden i top er det okay at komme nemt til nogle ting..

Jeg håber det samme som dig, om trådstarteren.

PBV/Povl

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Povl Christian Bandholm:

Jeg er af den klare mening hvis man ved hvad man laver og holder sikkerheden i top er det okay at komme nemt til nogle ting..

Er du så ham der står som garant når du henviser folk til forbindelser i Litauen ;-)

/Søren

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er et fjols, som ikke fatter alvoren, får han ikke min hjælp, for vil ikke kunne leve med det.

Jeg ved det lyder forkert men jeg er en ærlig forbryder på den måde..:-)

Fra midtjylland
Tilmeldt 13. Oct 08
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså, for nu lige at holde tingene en lille smule adskildt.

Vognmandstilladelsen har intet med evnen eller lovligheden i at køre noget der vejer både 40 og 60 tons, det kræver blot man er 16 og har kørekort til traktor osv

Tilladelsen går jo altså mere på den administrative del af forretningen og det er derfor man bla kan ansætte en "ansvarlig daglig leder" med den fornødende tilladelse.

Hvis man kører med egne vare kræves ingen tilladelse men kører man for fremmede regning kræves vognmandstilladelse for at fremføre nøjagtig samme køretøj.

og trådstarter skal altså have hjælp til at få det administrative på plads , ikke evnerne til at køre bil (tror jeg da Big Smile, medmindre han køre og laver buler hele tiden)

Fra Ringsted
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 55
Fra  Flyttefirma Sjælland Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm Jeg har prøvet det hele hvad angår vognmandstilladelser og har da også den store vognmands uddannelse, du kan ansatte mig til 25 tusind om måneden så vil jeg gerne være din kørsels leder :o)

 

Du kan tage en billig på Niels brok men det vil jeg fra råde, da du skal læse en masse jura selv og det kræver ekstrem selv disciplin og der er en masse fremmed ord.

 

Jeg tog et hyggeligt kursus på en daglig kro på sydsjælland, dyrt men god mad og gode undervisere, ingen børn og fuld fokus, sådan skal det gøres! For det er en svær eksame og det er 40 tusind ud af vinduet hvis du ikke klare den.

 

 

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)