Køb et Amino Sponsorlink
Hej med jer.
Jeg har gået og overvejet springet med at få en vognmandstilladelse. MEN, for nyligtfik jeg besked på at min gæld til det offentlige er over 50 kg, som gør at jeg ikkekan godkendes.Er der ikke noget med at jeg kan ansætte en i firmaet, som HAR en tilladelse, og dermedbenytte den ?Er der andre måder jeg kan gøre det, uden at erhverve den selv (som jeg jo ikke kan).
Svar gerne med link til dokumentation
Bedste hilsner
JN
Jeg ved godt at det her ikke er det svar du ønsker...
Men du kunne jo starte med at knokle røven ud af bukserne for en vognmand, opbygge en masse (mere) erfaring, betale din gæld til det offentlige og derefter starte som selvstændig.
Jeg kan fint forstå at du ikke kan få tilladelse pga din gæld til det offentlige, da vognmandsbranchen jo altså er en ganske usikker branche hvor konkurrencen vist er sådan cirka så benhård som den kan være og hvor der vælter en del virksomheder omkuld hvert eneste år.
Og selv hvis du laver stuntet via en mellemand, ja så er det så bare ham lorten ligger og lugter hos hvis det går på røven.
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
Anders Christensen: Jeg ved godt at det her ikke er det svar du ønsker... Men du kunne jo starte med at knokle røven ud af bukserne for en vognmand, opbygge en masse (mere) erfaring, betale din gæld til det offentlige og derefter starte som selvstændig. Jeg kan fint forstå at du ikke kan få tilladelse pga din gæld til det offentlige, da vognmandsbranchen jo altså er en ganske usikker branche hvor konkurrencen vist er sådan cirka så benhård som den kan være og hvor der vælter en del virksomheder omkuld hvert eneste år. Og selv hvis du laver stuntet via en mellemand, ja så er det så bare ham lorten ligger og lugter hos hvis det går på røven.
Kan du ikke låne de 50k af banken til at betale det gæld du har ?
Jacob Nielsen: Hej med jer.Jeg har gået og overvejet springet med at få en vognmandstilladelse. MEN, for nyligt fik jeg besked på at min gæld til det offentlige er over 50 kg, som gør at jeg ikke kan godkendes.Er der ikke noget med at jeg kan ansætte en i firmaet, som HAR en tilladelse, og dermed benytte den ?Er der andre måder jeg kan gøre det, uden at erhverve den selv (som jeg jo ikke kan). Svar gerne med link til dokumentation Bedste hilsner JN
Hej med jer.Jeg har gået og overvejet springet med at få en vognmandstilladelse. MEN, for nyligt fik jeg besked på at min gæld til det offentlige er over 50 kg, som gør at jeg ikke kan godkendes.Er der ikke noget med at jeg kan ansætte en i firmaet, som HAR en tilladelse, og dermed benytte den ?Er der andre måder jeg kan gøre det, uden at erhverve den selv (som jeg jo ikke kan).
Tilladelsen er jo ikke bare et stykke papir, det er en certificering af DIG som virksomhedsejer, et bevis på at du forstår de love, paragraffer og faldgruber du vil kunne komme i forbindelse med ved udførelsen af dette erhverv, som med årene absolut ikke er blevet hverken nemmere eller mindre konkurrencepræget med tiden.
Jeg vil også, ligesom Anders Christensen, anbefale dig at gå den rigtige vej, kom af med din gæld, få din EGEN vognmandstilladelse, så er du heller ikke afhængig af at din 'ven' med den 'udlånte' tilladelse lige pludselig, hvis i bliver uvenner, trækker sit 'udlånstilbud' tilbage, så hænger du lige pludselig der med røven endnu mere i vandskorpen og en gæld der måske er mangedoblet.
Der er ingen grund til at grave hullet dybere end højst nødvendigt...
Sådan bliver du vognmand
Hej,
Jeg ved dette indlæg vil hidse de andre op..:-) Men kan ikke lade være at skrive det..
Tag en flyver til Lithauen, med en lille kuvert og få de papire du har brug for det er jo et EU land så mon ikke de er okay i Danmark også..
Skal nok guide dig de steder du skal hen..
Lav en ny facade og spar på energien se
www.ditvindue.dk og nyefacader
Povl Christian Bandholm: Hej, Jeg ved dette indlæg vil hidse de andre op..:-) Men kan ikke lade være at skrive det.. Tag en flyver til Lithauen, med en lille kuvert og få de papire du har brug for det er jo et EU land så mon ikke de er okay i Danmark også.. Skal nok guide dig de steder du skal hen..
Povl Christian Bandholm:Jeg ved dette indlæg vil hidse de andre op
Jeps den er god nok - det vil det!
- er kæden da fuldstændig hoppet af!?
/Søren
Kafferisteri, kaffeskole, kaffebar
Jeg kan godt høre hvad folks mening er... jeg bør knokle r.. ud af bukserne og køre lige efter bogen, - Og tro mig, det ville jeg også gerne. Jeg har haft firma i 5,5 år, som blandt andet beskæftiger sig med transport ( og der er jo ikke så meget man skal vide når det er under 3500 kg. (???)).
Det kan være at jeg skal vente og se hvad det her bliver til:http://www.danskegodschauffoer.dk/print.php?type=N&item_id=770
Kaffe & Co: - er kæden da fuldstændig hoppet af!? /Søren
Nej det er den ikke men jeg syntes ærligt at Danmark er et Lorte land hvis du træder ved siden af en gang, er du straffet resten af livet, men alle glemmer og tænke på de mennesker der træder ved siden af gør det med en mening om at få deres virksomhed til at yde til Danmark, men nej ingen hjælp, bare betal ved kasse 1..:-(
Er det fair for dem der vil yde noget for samfundet...??
Men vil sige KÆDEN er hoppet af for dem der mener folk kun har en mulighed for at slå noget op, Syntes helt ærligt det burde være meget nemmere for iværksættere der har fejlet at de får hjælp og kommere videre, det skaber jo arbejdspladser osv, så spænd hjælmen og se fornuftigt på det..:-)
Hvis Danmark bestod af sådan en flok der ikke turde gøre noget, hvordan skulle vi så finansere alle de Pizza steder der skifter mellem fættere pga glemt betalt moms, a-skat osv..??
Jacob Nielsen:Jeg kan godt høre hvad folks mening er... jeg bør knokle r.. ud af bukserne og køre lige efter bogen, - Og tro mig, det ville jeg også gerne. Jeg har haft firma i 5,5 år, som blandt andet beskæftiger sig med transport ( og der er jo ikke så meget man skal vide når det er under 3500 kg. (???)). Det kan være at jeg skal vente og se hvad det her bliver til:http://www.danskegodschauffoer.dk/print.php?type=N&item_id=770