Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal "pege DNS" - og jeg er blank!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Jeg har et domæne ved Scannet og et webhotel hos Dandomain - og nu har jeg bedt om at få overflyttet domænet til webhotellet hos Dandomain.

MEN - så modtager jeg så en mail fra Dandomain, som skriver at jeg skal "pege DNS" til webhotellet. Og det kunne de sådan set ligeså godt have skrevet på russisk.... Jeg aner ikke hvad det betyder, og hvordan jeg gør det.

Er der nogen, der kan (og vil) gøre mig klogere?
Foregår det på DK-Hostmaster, hos Scannet (hvor domænet ligger) eller hos Dandomain (hvor webhotellet ligger)?

Uuuuh, jeg håber I kan hjælpe mig:-)

Fra Ringsted
Tilmeldt 19. Dec 10
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

det er fordi du selv skal gå ind på dk-hostmarster og skrive hvad sin navneserver skal hede din DNS

det er ikke så svært igen

Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm - det er bare lige det dér med navneserver-navnet....for jeg har modtaget mail fra Dandomain som har skrevet 3 forskellige "koder" (sådan ser de ud for mig) som de siger jeg skal pege DNS med. Det er fx. noget med "Record" og "MX Record" osv.

Og på DK-hostmaster kan jeg kun skrive én navneserver (Primær navneserver, skriver de)

Panik...

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 292
Fra  WebSafe Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Domæne oplysninger på et dansk domæne ligger altid hos DK Hostmaster. Én af oplysningerne er, hvilken DNS server der er registreret på domænet. DNS serveren 'peger' på domænehosten, så der er det du skal ændre.

Når du har ScanNet som DNS server kan du ændre pegningen her : http://dns.scannet.dk/

Den skal så ændres til at pege på Webhotellet hos Dandomain. Det er sandsynligvis din URL.

Håber det giver mening Smile

 

 

 

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 292
Fra  WebSafe Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

DNS server = navneserver.

Din navneserver er ScanNet.

Du skal ændre Record og MX Record(mailserver) osv. på http://dns.scannet.dk/

 

 

 

 

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 292
Fra  WebSafe Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Eeeej, hvor er I go'e! Tusind tak - nu blev det lidt mere forståeligt, det hele.
Så prøver jeg lige det:-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)