Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

EUROEN går bankerot

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)
Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Berlingeren har lavet en undersøgelse, der viser at kun 20% af danskerne mener at indkørelsen af euroen vil være til gavn for dansk økonomi.

Så lad os da bare få en Euro afstemning nr 2, Men så må det også være slut med flere Euro afstemninger.

Hvem husker ikke de dommedagsprofetier der blev lavet hvis vi stemte nej til Euroen sidste gang.

Tiden har vist at de var fulde af løgn, bare fordi de ville sidde med ved bordet (Marianne Helved med Håndtasken).

Hvis vi får euroen skal EU ved flertalsafgørelser bestemme, lønninger , pensioner, ferie  m.m. som laveste fællesnævner i EU for at harmonisere, så vi kommer på niveau med Grækenland og Rumænien.

Fra Hadsten
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Så tilhører jeg officielt en minoritet nu :-)

www.haventa.dk - Håndværkerbutik i Hadsten og på nettet.

 

Tilmeldt 24. Aug 10
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

"Berlingeren har lavet en undersøgelse, der viser at kun 20% af danskerne mener at indkørelsen af euroen vil være til gavn for dansk økonomi."

Hvis der er tale om 20% af den almindelige danske befolkning, så er den statistik jo intet værd.

Kan ikke tage del i denne diskussion, men synes lige det skal pointeres.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Desværre kan det ikke stilles op på denne lidt "firkantede" måde, idet der som for alle andre forhold, både er fordele og ulemper.

Hvis jeg skal tage stilling, så skal der meget mere nuancerede argumenter til, inden jeg træffer en beslutning om indførelse af Euro eller ej.

Tonny

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hva har bankerot med en afstemning i DK at gøre? Der er ingen sammenhæng mellem overskriften og teksten... Teksten er desuden fyldt med fejl og mangler, og afspejler mere en personlig holdning end fakta...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Såvidt jeg forstår er økonomerne rimeligt enige om, at Danmark har klaret sig bedre i de forgangne år - siden politikerne sidste gang spurgte om vi ville med i Euroen, end hvis vi var gået med. Mange politikere fortlte os ellers at det modsatte ville blive tilfældet.

Det understreger blot, at økonimiske forudsigelser ikke er en videnskab - det er kvalificeret gætværk.

Og det er da klart, at det gør at et flertal ikke ønsker Euroen nu. Vi har synligvis klaret os bedre uden og de forrige dommedagsprofetier vi fik serveret hvis vi stemte nej kom ikke til at passe. Jeg har svært ved at finde motivation til at sige ja.

Euro eller ej er det dog sikkert, at den Skandinaviske velfærdsmodel er under pres fra de øvrige UE lande. De ønsker harmonisering på en masse områder, der også kan få indflydelse på vores ret til at indrette vores samfund som vi ønsker. Og et klart flertal - både i den røde og størstedelen af den borgerlige lejr, i Skandinavien ønsker jo netop at bevare vores lidt specielle model her.

Går vi med i Euroen tror jeg ikke det vil blive lettere - måske endda tværtimod, at holde fast i at vi gerne vil fortsætte med vores model her i Skandinavien. Det mener jeg ellers sagtens vi kan - i et samspil med EU. Vi skal bare "lige" hve de andre til at forstå, at vi altså ikke har tænkt os at gå væk fra den model, men at vi gerne vil samarbejde på alle de punkter der ikke tvinger os væk fra en model som de fleste skandinavere gerne vil have og som faktisk fungerer rigtig godt for os.

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Fashion-Seller:

Hva har bankerot med en afstemning i DK at gøre? Der er ingen sammenhæng mellem overskriften og teksten... Teksten er desuden fyldt med fejl og mangler, og afspejler mere en personlig holdning end fakta...

Ja teksten er fyldt med fejl og mangler og det er min personlige holdning , det var dog værre  slet ingen holdning at have som dig. Der skal vist ikke megen fantasi til at se sammenhængen mellem overskrift og tekst.

Euroen er en dødsejler det har finanskrisen vist, uden euro kunne Grækenland og Irland bare have devalueret sig ud af krisen. Euroen er Tyskland og Frankrigs projekt til at styre resten af deres rige. Hvad Hitler ikke nåede, et tysk storrige det er på vej ad udemokratiske spor fordi nogle ignoranter til politikere gerne vil sidde med ved bordet, Men UHA nej befolkningen må ikke spørges , de kunne jo finde på at stemme nej , og så skal man jo have flere afstemninger indtil de stemmer ja.

At den danske grundlov tilsidesættes er mindre væsentlig bare man kan sidde med ved bordet  og føle sig betydningsfuld og lade tyskerne og franskmændene bestemme for os dumme danskere. Befolkningerne i Norge og Schweiz har nok fattet sammenhængen og vil ikke lade sig diktere af pølsetyskere eller schwarben eller hvad de nu kalder den og af arrogante franske trøffelgnaskere

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

NB-Import:

Ja teksten er fyldt med fejl og mangler og det er min personlige holdning , det var dog værre  slet ingen holdning at have som dig. Der skal vist ikke megen fantasi til at se sammenhængen mellem overskrift og tekst.

Euroen er en dødsejler det har finanskrisen vist, uden euro kunne Grækenland og Irland bare have devalueret sig ud af krisen. Euroen er Tyskland og Frankrigs projekt til at styre resten af deres rige. Hvad Hitler ikke nåede, et tysk storrige det er på vej ad udemokratiske spor fordi nogle ignoranter til politikere gerne vil sidde med ved bordet, Men UHA nej befolkningen må ikke spørges , de kunne jo finde på at stemme nej , og så skal man jo have flere afstemninger indtil de stemmer ja.

At den danske grundlov tilsidesættes er mindre væsentlig bare man kan sidde med ved bordet  og føle sig betydningsfuld og lade tyskerne og franskmændene bestemme for os dumme danskere. Befolkningerne i Norge og Schweiz har nok fattet sammenhængen og vil ikke lade sig diktere af pølsetyskere eller schwarben eller hvad de nu kalder den og af arrogante franske trøffelgnaskere

What? Skulle jeg så lige stemples, fordi jeg gjorde opmærksom på, at din holdning ik har meget med bankerot at gøre?

Og ja hvor ville det have været smart, hvis Portugal, Irland, Italien, Grækenland og alle andre lande med gæld bare devaluere sig ud af problemerne! Så ville lande som DK helst sikkert overleve. Bare tænk på Danske Banks engagement i Irland eller APMs investeringer i Grækenland!

Men husk nu lige på, at dansk velfærd kun findes, så længe tyskerne køber varer i DK. Stopper de med dette imorgen, så er DK totalt fucked up... Så nedgør nu ik det land, som holder den danske velfærd kørende. Det er direkte idioti!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 07:17
Hvor mange stjerner giver du? :

NB-Import:
Euroen er en dødsejler det har finanskrisen vist, uden euro kunne Grækenland og Irland bare have devalueret sig ud af krisen.

Man kan altså ikke devaluere sig ud af en krise!! Det er ikke bedre end at tisse i bukserne fordi det luner..

Læs mere her: http://ioa1.systime.dk/index.php?id=320

Musik til firmafesten, julefrokosten eller din privatfest? Hent gratis tilbud fra musikerne på bandlist.dk

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et giftigt emne der er lagt på banen, personligt syntes jeg hvert land skal beholde sin mønt-fod, det er jo en del af landet hvad ville Danmark være uden kronen, men blot Euro, det lyder jo slet ikke Dansk..

Om Euro er god eller skidt, tror jeg ikke bare man kan slynge ud efter et par timer læsning på nettet, der er så mange faktore der spiller ind, kan dog sige der i Estland blev indført Euro ved årsskiftet og det er et stort problem, alt stiger, bare ikke løn til dem der arbejder.

 

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)