Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklame firma og DJ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

 

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed der beskæftiger sig med affiliate marketing. I den sammenhæng kunne jeg godt tænke mig at vide om jeg kunne registrere virksomheden i forbindelse med mit bi-erhverv som DJ og derved trække musikudstyr fra også? Så skal jeg registrere endnu en branchekode så vidt jeg ved, men kan man det?

 

Håber på god hjælp, som altid.

God weekend, når i når så langt!

Fra Vejle
Tilmeldt 25. Sep 09
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Et godt gæt fra min side (jeg er ikke revisor):

Du kan trække udgifter til musikudstyret fra, såfremt de bidrager direkte til en indtægt som de kan trækkes fra. Uanset om du er momsregistreret eller ej.

Jeg har tidligere trukket udgift til køb af cd'ere fra alm. lønindtægt som DJ.

Specialforhandler af førsteklasses italiensk vin.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jeg ikke anbefale dig at gøre, jeg talte med SKAT om præcis samme problemstilling for en månedstid siden, og de mener helt bestemt af hvis du rejser rundt som DJ og spiller, så er du såkaldt selvstændig udøvende kunstner (kan ikke huske branchen) og er derfor ikke opnå momsfradrag.

Så hvis du har en virksomhed som både lave momsfradragsberettigede aktiviteter og ikke-fradragsberettigede aktiviteter vil du skulle lave et skøn over alle fællesudgifter (revisor, kontorsager, hjemmesider ... ja hele piv-tøjet) og får således kun lov at fratrække den del som må skønnes ikke at vedrøre dine dj aktiviteter.

Det lød så indviklet at jeg droppede det igen.

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, så det vil sige at jeg ikke vil kunne trække momsen fra? Men hvis jeg nu som eksempel købte en mixer, så ville jeg kunne føre den i regnskabet og betale direkte fra min firmakonto og derved ikke betale skat af det beløb, da det er direkte medvirkende til min indtægt? Altså hvis jeg registrerede endnu en branchekode (men det skal man måske ikke, når det ikke er momsberettiget?).

Fra København
Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mobildiskoteker går ind under det der kaldes "kunstnerisk virksomhed" og afregnes via B-honorar. Der skal selvfølgelig forligge et års regnskab, med dine indtægter og udgifter. Ligeledes skal der betales skat af dit overskud.

www.diskogruppen.dk - Din festleverandør... Udlejer: Diskoteker/Dj's, Lyd & Lys, Jukeboks

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du fratrækker moms på udstyr etc. så skal du også betale moms af dine dj honorarer.

Bemærk at hvis du primært er dj på stationære diskoteker, og dermed i længere perioder har fast arbejdsgiver, vil Skat som udgangspunkt opfatte dig som ansat, hvormed diskoteket skal indeholde a-skat af din løn.

Det nemmeste vil være, at have din momsregistrede virksomhed for sig, og så lave seperat regnskab for din dj virksomhed, og indbetale b-skat for denne.
Du kan som udgangspunkt godt trække cd'ere og udstyr fra. Dog skal det helst give overskud, ellers ser Skat det som værende hobbyvirksomhed, hvilket mange i den branche er. (dermed ikke sagt, at du ikke kan have underskud et dårligt år)

Jeg vil anbefale dig at bruge en revisor, så du er sikker på at få lavet regnskabet korrekt. Men vær opmærksom på, at branchen er så speciel, at mange revisorer (og også medarbejdere hos SKAT) ikke kender til de særregler der er.
Søg evt. på www.djz.dk hvor der er mange der har haft samme problemstilling.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)