Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

For sen betaling af moms

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

I dag skulle der jo betales moms for 4. kvartal 2010.

Min netbank kan åbenbart først foretage betalingen i morgen, da jeg prøvede at betale min skyldige salgsmoms her for et par timer siden.

momsen er betalt d. 11 og ikke d. 10. Er det for sen betaling ifølge SKAT? Ja det må det vel være da de kræver at den er betalt d. 10. Nå.. Men pålægger de gebyr for 1 dags sen betaling?

Jeg har læst at de sender rykkergebyr på kr. 65 samt at der bliver pålagt renter. Men sender de virkelig et rykkerbrev hvis de modtager betalingen i morgen?

Og jeg synes at der var tale om 800 kr ved for sen betaling af moms?

Squizo....

Fra Odense
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 134
Fra  KnowledgeDesign Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et par gange gjort som dig og har aldrig hørt noget.

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal du ikke bekymre dig om.. Smile

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg havde virksomhed i Danmark, kørte jeg mit på betalings service så skat selv træk pengene det var moms og A-skat på mine medarbejdere, min revisor indberettede bare tallene og SKAT kom som en støvsuger på kontoen..:-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

800 kr. er kun ved for sen indberetning.

Der kan komme gebyr+lidt renter på.

 

MvH

Peter

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

800 kr. er gebyr hvis indberetningen kommer så sent, så SKAT når at fastsætte en skønnet ansættelse. De kommer ikke på, hvis der er indberettet til tiden, selv om indbetalingen er forsinket.

Der kommer måske lidt renter samt evt. et gebyr på 65 kr. for opkrævning af renterne.

mvh
Michael

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ifølge en artikel på Ekstra Bladet, så vil alle momsregistrerede imorgen få en mail om at det er sidste frist. De er åbenbart large og strækker fristen til imorgen, men så skal den nok også falde.

 

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

SKAT har igennem længere tid brugt at sende en e-mail dagen efter sidste frist til dem der ikke har angivet. Det er dog ikke det samme som at SKAT accepterer forsinkelsen.

mvh
Michael

Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har fået at vide af min revisor at det er ok at betale den over netbank den 10. også selvom den først bliver trukket i morgen

Skat kan vist se den er tastet den 10. og det skulle være godt nok

jeg har gjort det sådan flere gange og har aldrig hørt noget om renter eller gebyr

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde en overgang to virksomheder, og fik ved en fejl ikke inberettet 0-moms for den ene (som var lukket på dette tidspunkt). Ringede blot ind da jeg blev opmærksom på det (via 800 kr gebyr-brevet), og forklarede situationen. Fik af vide jeg blot skulle koncentrere mig at drive min nye virksomhed, så skulle hun nok klare resten, og slettede også gebyret på de 800 kr. SÅ de er til at snakke med.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)