Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At trække ting fra.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er. 
Nu har jeg længe undret mig over hvad det vil sige at man kan trække ting fra i skat. I forbindelse med tidligere fritidjobs når jeg for eksempel skulle finde noget arbejdstøj der passede til omgivelserne fik jeg af vide at det var billigere hvis jeg trak det fra i skat.

Men jeg har aldrig vidst noget omkring emnet, hverken hvad det ville betyde for mig og hvordan man så fik gjort det.

Så jeg håber at der er nogle hjælpsommelige sjæle, som der altid plejer at være nok af herinde som kunne oplyse mig om dette.

Med venlig hilsen

Rasmus Møller Pedersen 

Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Fra  Plain Industry Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det som firma eller i din selvangivelse?

Mvh
PLI | Affugter

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvangivelsen. 

Men kunne også være interessant at vide det som firma. 

Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Det korte svar er at du på din selvangivelse ikke kan trække noget fra og som firma kan du trække det hele fra. 

Der er så undtagelser. 

Et tænkt eksempel inden for arbejdstøj. Du er ansat i et symphonyorkester og ved visse koncerter skal du have kjole (sæt) på. Er det et krav fra arbejdsgiveren at du afholder denne udgift, vil du kunne få fradrag for denne. 

Et andet eksempel. 

Er du underviser og arbedsgiveren forlanger du har en computer hjemme til forberedelse og ikke kan stille en til rådighed for dig, vil du have delvis fradrag. Delvis fordi Skat ander en del af forbruget for værende privat. 

Fradrag for firma. 

Et stort værksted med en del støj og medarbejder i forskellig aldersklasse vælger at give hver medarbejder en I-Phone. Der er fradrag herfor. Fordelen er at hver medarbejder kan høre sin egen musik og kan ringes op hvis nødvendigt. 

Den er skattefri for medarbejderen hvis han ikke bruger den privat. 

Jeg forstår godt dit spørsmål - det er lidt af en junle. 

Men tro mig - er du lønmodtager har du sikkert en fagforening som fortæller hvad som er fradrageberettiget og er du virksomhed har den en revisor

Jeg kender en ung mand som arbejder i et Call-Center. Her er gratis pizza, is, cola og biografbilletter, ligeom der udleveres "arbejdstøj" i form af nogle fede t-shirts. Tro mig - firmaet gjorde ikke dette hvis de ikke havde fradrag for det. 

Håber du kan bruge svaret. 

Christian

 

Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Retter lige et par stavefejl - det er sent. 

Delvis fordi Skat ander en del af forbruget = Delvis fordi Skat anser en del af forbruget

det er lidt af en junle = det er lidt af en jungle

/ Christian

 

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 01:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)