Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man det?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 335
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er i gang med at lave en ny side hvor der skal være informationer og priser på.

Jeg tænker så, om det er lovligt, at jeg sammenligner mig med andre på min side/produkt beskrivelse. Heriblandt hvad jeg tilbyder som de ikke gør, samt priser.

Eksempel:

-----------------------------------------------------

Jeg tilbyder          Konkurrent tilbyder
Go karma               - ikke inkluderet - *
Frisk luft                 - ikke inkluderet - *
Ingen binding        36 måneder *
1kr pr måned         1995kr pr. måned *

* Taget fra xxx.dk d. 10/02-2011

-----------------------------------------------------

Må man det?

Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 335
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej! du må ikke nævne konkurrenten med navn.

Men du kan gradbøje det lidt ved at lave det som en pris/serviceundersøgelse af 3 eller flere virksomheder.

Som naturligvis alle har ringere service og højere priser.

Men du bevæger dig i en lysegrå zone.

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke nogen ekspert, så udtaler mig bare ud fra min personlige overbevisning:

Hvis du sammenligner med navngivne konkurrenter, skal du nok være 100% sikker på at den infomation du viser rent faktisk er korrekt. Og den skal muligvis også være tilgængelig hos konkurrenten selv.

Personligt ville jeg ihvertfald være ret hurtig til at losse dig i R**** hvis du skrev urigtige oplysninger om mine produkter/ydelser på din side!

 

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du må gerne lave sammenlignende markedsføring i Danmark. En af de mest kendte var nok Cola-testen som Pepsi en overgang kørte med.

Der er dog en del skrappe regler på området og begrænsinger, der skal overholdes. Så jeg vil anbefale, at du vender din plan med din advokat for at være helt sikker. Du kan godt få gode råd her på Amino, men i den slags sager er du bedst stillet, hvis din advokat lige tjekker det konkrete udspil fra dig (han har også en forsikring, hvis han mod forventning skulle give dig forkerte råd).

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)