Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omdannelse til ApS - startdato

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg overvejer at omdanne min virksomhed til et ApS eller A/S. Er det muligt at bevare startdatoen fra det oprindelige selskab, eller vil den blive erstattet af datoen for omdannelse til selskabsform?

Det er selvfølgelig ikke afgørende, men om muligt ville jeg gerne bevare historikken.

 

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tommy

Jeg går selv med tanken om at omdanne min virksomhed til A/S.
Kender ikke svaret på din spørgsmål, men ved at der skal en professionel rådgivning til for at det hele går glat igennem. Især når man tænker på Skat osv. Så mit råd er at få en revisor til at lave omdannelsen for dig. Ved godt det koster mange penge, men det er det hele værd. Jeg ville tro at du kan beholde din startdato.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Personlig virksomhed kan ved en skattefri virksomhedsomdannelse ske med tilbagevirkende kraft til den 1. januar (seneste regnskabsafslutning), men skal dog senest ske inden den 30. juni.

Herudover er der mulighed for en nystiftelse af et selskab, men der er begrænsning på, hvor langt tilbage stiftelsesdatoen kan være.

Bemærk, at en skattefri virksomhedsomdannelse kun er en udskydelse af beskatningen ved overdragelsen, idet beskatning vil ske på et senere tidspunkt i forbindelse med enten en lukning eller salg af det fortsættende selskab.

M.h.t. prisen for at få gennemført en omdannelse, så afhænger den af den personlige virksomhed, herunder omfanget af denne. Derfor anbefaler jeg, at I i givet fald indhenter et tilbud på opgaven.

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Camilla Grønberg:

Jeg går selv med tanken om at omdanne min virksomhed til A/S.

Kender ikke svaret på din spørgsmål, men ved at der skal en professionel rådgivning til for at det hele går glat igennem. Især når man tænker på Skat osv. Så mit råd er at få en revisor til at lave omdannelsen for dig. Ved godt det koster mange penge, men det er det hele værd. Jeg ville tro at du kan beholde din startdato.

Hej Camilla,

Det er også et super godt råd. Jeg planlægger da også at få professionel bistand, da det ikke er besværet værd selv at rode med det.

Mit spørgsmål var egentlig mest for at få afklaret en overvejelse, inden jeg går videre med det.

 

Tonny Skov Pedersen:

Personlig virksomhed kan ved en skattefri virksomhedsomdannelse ske med tilbagevirkende kraft til den 1. januar (seneste regnskabsafslutning), men skal dog senest ske inden den 30. juni.

Herudover er der mulighed for en nystiftelse af et selskab, men der er begrænsning på, hvor langt tilbage stiftelsesdatoen kan være.

Hej Tonny,

Tak for dit uddybende svar. Det er ikke så meget skatten jeg tænker på, det var egentlig bare om virksomheden kommer til at se ud som om den er nystartet eller om man kan se at den oprindelig blev startet tilbage i 2002.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tommy:
det var egentlig bare om virksomheden kommer til at se ud som om den er nystartet eller om man kan se at den oprindelig blev startet tilbage i 2002

Den vil komme til at fremstå som nystartet. Det nye selskab er en ny juridisk enhed, der starter ved stiftelsen.

Brug "om os" til at sælge historien om enkeltmandsfirmaet som nu vokser sig stort og samtidig ændrer selskabsform.

/Henrik

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)