Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Foreslå side til venner på FB

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

mougly:

Men hvorfor er knappen der så stadig???

Jeg kan ikke se den i det nye facebooksidedesign, som alle sider bliver tvunget over i pr. 11. marts 2011.

Dvs. i stedet for at bruge kræfter på at fjerne den i layoutet, så slukkede de bare - og lader den så dø sammen med det gamle design.

Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Ok.. men jeg har for nyligt (14 dage siden) oprettet en side, hvor knappen 'foreslå til venner' stadig er der. og som det også er for andre så virker det ikke.

men tilbage står stadig spørgsmålet:

Hvordan udbreder jeg så kendskabet til min side???

 

Tak for svaret T.B.

mvh

M

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Min fornøjelse at hjælpe.

Folk, fæ og facebookbrugere er tiltrukket af værdi.

Så du udbreder kendskabet til din side ved at placere værdi på den, og ved løbende at levere værdi via opdateringer. Værdi kan være mange ting, men det dækker altså over det fænomen at der er en modtager der bliver rigtig glad for det du giver.

Hvis du vil råbe "Jeg findes altså også!.. pleeease se mig!".. Så er det meget svært, for ikke at sige umuligt, at tiltrække fans til siden.

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Feb 11
Indlæg ialt: 93
Fra  Easy Match ApS Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes os en fbml applikation som kan gøre sådan at fans der besøger din side, kan foreslå den til andre.

Det kan jo godt være relevant hvis jeg besøger en side om fx oste, og jeg kender en der kunne være interreseret i den, så vil han modtage en mail hvis jeg foreslår ham siden.

Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Værdi...? jeg har en side hvor jeg skal oplyse mine kunder om forskellige tilbud, særarrangementer osv.

Jeg er selv venner med mange af mine kunder og vil jo gerne kunne sende dem info om min side så de evt kan 'synes godt om' den. HVORDAN FORTÆLLER/OPLYSER JEG DEM OM AT DER FINDES EN SIDE?

f99 hvad er det for en applikation?

Hvad kan jeg som administrator gør for at udbrede kendskabet til min side? -det handler jo ikke om hvad jeg skriver på den, først skal folk jo have nys om siden.

 

anyone..?

M

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

mougly:

jeg har en side hvor jeg skal oplyse mine kunder om forskellige tilbud, særarrangementer osv.

Præcis sådan en side har meget svært ved at fungere på Facebook.
I værdibetragtningen er tilbud og oplysning om arrangementer ikke nødvendigvis værdi for modtageren. Kun hvis du er ekstrem billig eller ekstrem trendy. Hvis du blot er en i mængden, så er det nærmere det modsatte af værdi at modtage tilbud fra dig.

Når en side-ejer "pusher" sine produkter så trækker det på den såkaldte sociale kapital. For at komme i plus skal man opbygge igen, og det gøres ved at give noget - uden salg for øje. Altså a.k.a. 'værdi'.

mougly:

Jeg er selv venner med mange af mine kunder og vil jo gerne kunne sende dem info om min side så de evt kan 'synes godt om' den. HVORDAN FORTÆLLER/OPLYSER JEG DEM OM AT DER FINDES EN SIDE?

Skriver en opdatering på din private profil: "hej venner. Jeg har denne her side, hvor i kan få tilbud m.v.

 

mougly:

Hvad kan jeg som administrator gør for at udbrede kendskabet til min side? -det handler jo ikke om hvad jeg skriver på den, først skal folk jo have nys om siden.

Hvis du ikke vil have den gratis model, så må du købe dig omtale. Det kaldes paid media. Annoncer på facebook, adwords m.v. Indbygget i navnet: betalte annoncer.

Gratismodellen er at du gør din facebookside så überfed, at folk helt oprigtigt anbefaler den videre i deres netværk. Det behøver de ikke engang aktivt at gøre, for Facebook er skabt til formålet. Det kaldes earned media - for som navnet siger har du fortjent den.

Hvis du har 100 fans, og du laver en opdatering som 10 af mine venner synes godt om til. Lad os i dette tilfælde antage jeg aldrig har hørt om din side - ja så vil Facebook placere din opdatering på min facebookforside - SELVOM jeg aldrig har hørt om dig.

FB er skruet sammen, så hvis der foregår noget i mit personlige netværk som skaber virak - så prøver facebook altså at hjælpe mig til at få øje på det... Vupti.. så har du 101 fan (eller flere).

Når du bruger dine 100 fans til at få 1-5 nye,så bruger du dit owned media. Det ligger i ordet, at det var et talerør du allerede havde på hånden - altså metaforisk, noget du allerede ejede.

.. så for at gentage mig selv: skab en god facebookside, som man virkelig har gavn af at være med på. Så kan du med dit owned media skabe earned media, hvis du ikke har penge til paid media.

 

Bliv klogere på facebookhåndtering på min facebookside, som har bunker af værdi til målgruppen. Modtag via mine opdateringer helt gratis en byge af værdifuld viden. For dybdegående forståelse af facebooks dynamik læg da særligt mærke til hvordan jeg opdaterer. Hvilket type indhold jeg giver væk, og med hvilken frekvens jeg pusher mine tilbud.

Kom forbi iværksættermessen i Køge d. 26. marts 2011, og hør mit indlæg om netop denne udfordring.

 

Thomas Bigum
-ekspert i sociale medier

Bigums facebookside

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Feb 11
Indlæg ialt: 93
Fra  Easy Match ApS Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 2 ud af 2 (17 indlæg)