Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Link til produkter og SEO

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at bygge en webshop og sidder med et lille kildent problem jeg skal have løst:

Et produkt kan placeres i flere kategorier og dette vil give forskellige links:

domæne.dk/sko/laekre-damestoevler

domæne.dk/kvinde/fodtoej/laekre-damestoevler

disse links vil gå til samme vare, men her snakker vi nu DC. Men hvad er så den bedste løsning?

At 301'e fra det link over til det andet?

Anden løsning?

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Jeg er ved at bygge en webshop og sidder med et lille kildent problem jeg skal have løst:

Et produkt kan placeres i flere kategorier og dette vil give forskellige links:

domæne.dk/sko/laekre-damestoevler

domæne.dk/kvinde/fodtoej/laekre-damestoevler

disse links vil gå til samme vare, men her snakker vi nu DC. Men hvad er så den bedste løsning?

At 301'e fra det link over til det andet?

Anden løsning?

 

Det bedste er hvis du under hver kategori, har mulighed for at linke direkte til det samme produkt. Hvis det ikke er muligt, kan 301-redirects komme på tale. Canonical URLs kan på papiret løse opgaven, men i praksis virker de ikke altid helt efter hensigten.

/ Emil

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Bedst vil det være, hvis du kan undgå at have kategori-stier i dine produkt-URL'er. Det vil løse problemet helt og aldeles.

Især når du skriver, at du er ved at "bygge en webshop", går jeg ud fra, at du har mulighed for at træffe den slags beslutninger om grundlæggende ændringer.

Er det en umulighed, og du bliver nødt til at kaste dig ud i lappeløsninger, så vælg en 301-løsning - men det er altså noget rod at kaste sig ud i at 301 sine egen links allerede fra starten af på et nyt site.

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder lidt vildt!

Jeg selv har da også mindst 200 produkter som bliver vist i yderligere 1-3 kategorier. Skal jeg så til at lave 400-600 301 på dem?

Det lyder til at være en stor og dyr opgave!

Kan man ikke overleve uden at gøre det?

Det eneste er vel bare, at de ekstra kategorier der linkes til, ikke bliver vist på google?

Det kan jeg godt leve med, hvis det er det eneste!

Mvh

Michael Haahr
Maler-maling.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Hellerup Madsen:

Bedst vil det være, hvis du kan undgå at have kategori-stier i dine produkt-URL'er. Det vil løse problemet helt og aldeles.

Især når du skriver, at du er ved at "bygge en webshop", går jeg ud fra, at du har mulighed for at træffe den slags beslutninger om grundlæggende ændringer.

Det vil også helt afgjort være en god ting at have. Nu er det ikke en webshop til mig selv, men til andre webshops der vil have et godt system :D

Så det skal være en feature man kan vælge imellem.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Haahr:

Det lyder lidt vildt!

Jeg selv har da også mindst 200 produkter som bliver vist i yderligere 1-3 kategorier. Skal jeg så til at lave 400-600 301 på dem?

Det lyder til at være en stor og dyr opgave!

Kan man ikke overleve uden at gøre det?

Det eneste er vel bare, at de ekstra kategorier der linkes til, ikke bliver vist på google?

Det kan jeg godt leve med, hvis det er det eneste!

Mvh

Michael Haahr
Maler-maling.dk

Hvis du har læst nogle af de indlæg jeg har skrevet om Duplicate Content, så ved du også at det der kan ske er lidt værre end at den duplikerede side bliver frasorteret.

Først og fremmest kan du risikere at begge de duplikerede sider bliver frasorteret. Og samtidig skal du også tænke på at konkurrenter kan have en lignende side som ikke afviger så meget igen fra din, og dermed er der endnu flere duplikerede sider, ved du så om det er din eller din konkurrents der bliver vist? Nej egentlig ikke, det er ikke til at vide.

Yderligere har jeg også oplevet at Duplikerede sider internt på et domæne som det du snakker om kan have andre konsekvenser, såsom lavere ranking. Om den risiko er en ud af en million er egentlig lige meget for mig, risikoen er der og dermed skal man ikke løbe den hvis man har andre muligheder, efter min mening.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Haahr:
Jeg selv har da også mindst 200 produkter som bliver vist i yderligere 1-3 kategorier. Skal jeg så til at lave 400-600 301 på dem?

Hvis produktet har flere adresser til nøjagtigt samme indhold så er din side DC-aspitrant.

Michael Haahr:
Det lyder til at være en stor og dyr opgave!

Alt efter hvilken løsning du har så kan man programmere sig ud af det.

 

Min tanke var at når man vælger hvilke kategorier varen hører under, at man vælger en "master" kategori.

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Michael Haahr:
Jeg selv har da også mindst 200 produkter som bliver vist i yderligere 1-3 kategorier. Skal jeg så til at lave 400-600 301 på dem?

Hvis produktet har flere adresser til nøjagtigt samme indhold så er din side DC-aspitrant.

Michael Haahr:
Det lyder til at være en stor og dyr opgave!

Alt efter hvilken løsning du har så kan man programmere sig ud af det.

 

Min tanke var at når man vælger hvilke kategorier varen hører under, at man vælger en "master" kategori.

Ja det er vist også sådan det virker hos mig!

Jeg opretter produktet i en kategori, og vælger hvilke andre kategorier, den også skal vises i.

Findes der et værktøj, som kan scanne min side, og se hvor der er DC?

Mvh

Michael Haahr

 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Haahr:
Findes der et værktøj, som kan scanne min side, og se hvor der er DC?
Google :)

Du kan også bruge xenu til at skanne din hjemmeside, derefter kan du så sorterer efter title, forekommer der en ens title flere gange er det muligvis DC.

Men ellers er det bare at gå ind på din hjemmeside og kigge den igennem, klikke sig lidt rundt og se på de forskellige produkter og se på URL's.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu bliver jeg jo lidt nervøs. Jeg køre en magento shop og har netop dette problem, hvor jeg flere gange har tænkt over om dettet bliver et problem, det kan jeg så læse her det gør det.

 

Er der nogle måde "lettest" at få det fikset i magento på?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)