Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattefordele ved freelance ansættelse?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Feb 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg håber der er nogle der har mulighed, at hjælpe med at svare på mine spørgsmål.

Jeg er idag ansat som sælger i en` større virksomhed. Min årsindkomst sidste år var på 730.000kr. Dermed betaler jeg en` del i topskat.

Jeg har mulighed for, at forhandle mig til en freelance ansættelse.

Det der umiddelmbart frsiter mig med min begrænset viden er, at jeg har hørt man selv kan bestemme, hvor meget jeg udbetaler til mig selv i løn og resten af indtægterne kan jeg lade ligge i firmaet eller investere dem i eks. ejendomme? Med andre ord, at jeg har mulighed for, at slippe for topskatten. Er det korrekt opfattet? Nogle ting man skal være specialt opmærksomme på?

Hvordan foregår freenlance i praksis sender jeg bare en regning til firmaet på det beløb jeg er berettiget + moms. Eller hvordan foregår det typisk?

 

Håber der er nogle der vil være behjælpelig. På forhånd tak.

 

Mvh. Daniel

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Krahn:
jeg har hørt man selv kan bestemme, hvor meget jeg udbetaler til mig selv i løn og resten af indtægterne kan jeg lade ligge i firmaet eller investere dem i eks. ejendomme?

Ja det kan du.

Daniel Krahn:
Hvordan foregår freenlance i praksis sender jeg bare en regning til firmaet på det beløb jeg er berettiget + moms. Eller hvordan foregår det typisk?

Lige præcis

 

Og så lige en sidenote.... hvis SKAT ser at du kun har denne ene kunde, så kan de godt ophæve det og tage dig som lønmodtager.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:
Og så lige en sidenote.... hvis SKAT ser at du kun har denne ene kunde, så kan de godt ophæve det og tage dig som lønmodtager.

Ja, og den er endda endnu mere sandsynlig, hvis det er samme firma, som du tidligere havde ansættelse hos.

Du kan læse mere her

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1789732&vId=0&search=l%F8nmodtager%A4eller%A4selvst%E6ndig

Hilsen

Tonny

Tilmeldt 7. Feb 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for det gode svar. 

Håber du kan hjælpe med et yderligere spørgsmål.

 Som nævnt er jeg ved, at forhandle en freelance aftale hjem med min nuværende arbejdsplads. Hvor jeg i samme ombæring starter en` Enkeltmandsvirksomhed. Hvis det lykkedes efter SKAT´s regler. 

Jeg kommer til at køre ca. 20000kr. per år. Hvis jeg udbetaler de 3.10kr. til mig selv i kørselsgodtgørelse bliver det 62000kr. på et år.

Mit spørgsmål er så om jeg kan trække de 62000kr. fra i firmaets regnskab efter jeg har udbetalt dem til mig selv? 

 

Håber du kan være behjælpelig..

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)