Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan en reklame blive opfattet som duplicate content ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder og arbejder på et lille leksikon, vi vil bruge på at skabe mere trafik. Jeg tager udgangspunkt i vores egen viden kombineret med de søgeord jeg kan finde i Adwords, Analytics og webmasterværktøjer. Sørger for at få søgeordet skrevet godt ind i teksten og bruger jeg søgeordet i andre opslag, linker jeg til ”hovedopslaget”. Så langt er jeg med.

For at få noget dynamik på siderne (et opslag på et ord er én side), vil jeg lave en lille tabel med f.eks. 10 små tekstreklamer, der hver for sig skal få læseren til at bevæge sig ind på vores ”rigtige” artikler – og herefter selvfølgelig konvertere til et abonnement.

Når der laves et opslag henter siden så dels selve teksten til opslaget, dels én af de små reklamer. Ideelt vil sandsynligheden for at se den samme reklame på den samme side to gange i træk være 1 til 10.

Det betyder også, at det er sandsynligt, at en søgerobot vil finde ændringer på en side når den besøger den – nemlig en ny reklame. Det burde søgemaskinerne jo godt kunne lide.

Som jeg har fattet det, kan søgemaskinerne godt finde ud af, at navigationsdele på en side ikke er DC.

Men hvad med mine små reklamer, for de vil jo blive vist på flere sider. Vi har mere end 10 opslagsord og for hver 10 opslagsord vil en reklame blive vist én gang. Det vil sige, at med 300 opslagsord vil en og samme reklame blive vist 30 gange på 30 forskellige sider.

Jeg kunne lave reklamerne som grafik – men så forsvinder værdien jo af, at siden sikkert har (delvist) nyt indhold ved et nyt besøg af robotterne.

Hvad er smartest.

Vh
Lars

Fra Højbjerg
Tilmeldt 4. Feb 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars.

Som jeg forstår det, så kan det sammenlignes lidt med en blog som har en masse små "snippets" liggende til de forskellige artikler/indlæg, som så linker videre til den fulde artikel.

Det giver som regel ikke nogle problemer DC-mæssigt, og særligt ikke når du fra den korte reklame-tekst, linker direkte ind til den egentlige artikel/tekst. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Novicell

Tak for svaret.  Efter jeg skrev, fik jeg lige lavet de par småtterier jeg manglede.

Det ser sådan ud (eksempelvis): http://www.skatteekstrakten.dk/lex/showlex.asp?Id=173

Prøv at tryk F5. Jeg har kun lavet to småreklamer, men princippet er rimelig tydeligt.

Vh
Lars


Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Novicell

Tak for svaret.  Efter jeg skrev, fik jeg lige lavet de par småtterier jeg manglede.

Det ser sådan ud (eksempelvis): http://www.skatteekstrakten.dk/lex/showlex.asp?Id=173

Prøv at tryk F5. Jeg har kun lavet to småreklamer, men princippet er rimelig tydeligt.

Vh
Lars



Nej der er ikke tale om DC, men i det her tilfælde svare det til at du jo har en menu som går igen på flere sider. Det der sker er bare at de reklamer vil få en smule mindre værdi i forhold til det unikke indhold.

Dog skal du være opmærksom på at hvis der er mere tekst i reklamen end på den enkelte side, kan du risikere at det alligevel bliver anset som værende DC. så min anbefaling vil være at du kun har de reklamer på sider der giver mening og har tekstindhold. risikoen er selvfølgelig lille, men den er der.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)