Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Programmerings hjælp søges:-)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 5. Feb 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop fuldført design og kode (asp) af min nye hjemmeside, men vil her efterfølgende skifte fra access db til mysql db, og er nu rendt ind i nogle problemer med kodeændrig, som jeg desværre ikke selv har erfaring med.

Derfor har jeg brug for periodisk hjælp med at komme på rette spor, og det må jeg naturligvis betale for. Jeg kunne forestille mig, at der måske sad en meget dygtig amatør koder eller måske en student, som var interesseret i disse små opgaver, og hvis projektet udvikler sig positivt, skal hele koden på et tidspunkt strammes op, måske tilmed ændres.

Mvh. happymig:-)

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Happymig

Hvorfor vil du skifte?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvis du bare vil have et skub i den rigtige retning, og lidt kode-stumper, så kan jeg godt hjælpe dig, uden det koster noget.

Skriv en mail til mig på kim(a)b-web.dk.

Med venlig hilsen
Kim Bang

Tilmeldt 5. Feb 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg går efter en mere stabil db og håber at min webside kan komme op på et rimeligt stort antal brugere, som jeg har forstået at access ikke kan klare....i hvert fald på en gang. Derfor har jeg valgt at skifte db inden jeg lægger min side ud på nettet.

mvh. happymig

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

OK

Hvor mange samtidige brugere på hjemmesiden er det du mener at Access ikke kan håndtere sikkert?

Hvor mange brugere mener du realistisk, at du får på hjemmesiden?

Vi kører Access på store webshops med relativt mange brugere efter danske forhold og har ingen problemer.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 5. Feb 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager jeg først svarer nu, der har været virus i luften:-)

Jeg ved ikke med antal brugere, men måske 50.000 det ville da være lækkert. Som jeg har forstået det, kan access godt håndtere mange brugere, men kun 10-20 på én gang. Det skulle helst udvikle sig på den måde, at jeg har en database som pludselig står af, for så står jeg nok også af:-)

Mvh. happymig 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

happymig:

Beklager jeg først svarer nu, der har været virus i luften:-)

Jeg ved ikke med antal brugere, men måske 50.000 det ville da være lækkert. Som jeg har forstået det, kan access godt håndtere mange brugere, men kun 10-20 på én gang. Det skulle helst udvikle sig på den måde, at jeg har en database som pludselig står af, for så står jeg nok også af:-)

Mvh. happymig 

Den står da ikke af ved mere end 20 kald - de bliver bare betjent en ad gangen.

Behold dog din database hvis det virker.

 

Man risikerer nemt som selvstændig at komme ud i optimerings- og nogen gange automatiserings mani. Helt unødvendigt. Det der tæller at få et produkt ud - og lade brugerne bestemme hvornår kapaciteten skal udvides.

Tilmeldt 5. Feb 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er, at hvis databasen efterfølgende viser sig ikke at kunne holde trit med brugerne, så skal jeg med min ringe kode-erfaring pludselig begynde at ændre på kode osv. Det vil jeg helst undgå, og efter lidt læsning på diverse forum fik jeg fornemmelsen af, at et skift fra access til mysql kunne ske forholdsvis nemt. Der tog jeg så fejl, det var mere besværligt end forventet, men hvis min side bliver polulær, står jeg på et eller andet tidspunkt og skal skifte db alligevel, hvorfor det vel er klogst at gøre det nu, er det ikke korrekt?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

happymig:

Problemet er, at hvis databasen efterfølgende viser sig ikke at kunne holde trit med brugerne, så skal jeg med min ringe kode-erfaring pludselig begynde at ændre på kode osv. Det vil jeg helst undgå, og efter lidt læsning på diverse forum fik jeg fornemmelsen af, at et skift fra access til mysql kunne ske forholdsvis nemt. Der tog jeg så fejl, det var mere besværligt end forventet, men hvis min side bliver polulær, står jeg på et eller andet tidspunkt og skal skifte db alligevel, hvorfor det vel er klogst at gøre det nu, er det ikke korrekt?  

Fordi det er dumt at sælge skindet før bjørnen er skudt.

Hvis din side bliver populær skal du sikkert også have en ny bil og et jakkesæt. Så må det altså være klogest at købe nu ! :-)

Bevares - skift du bare, men du risikerer at pengene er spildt hvis du ikke får udnyttet de ekstra kapacitetsmuligheder alligevel.

Tilmeldt 5. Feb 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes, du er lidt langt ude nu med dine betragtninger vedr. ny bil og jakkesæt, det jeg forsøger, er jo blot at komme evt. problemer i forkøbet som mange giver udtryk for på diverse forum på nettet ifm med brug af accces ved flere brugere. At det så måske er unødvendigt kan jeg med min ringe erfaring ikke vide, men må dog prøve at vurdere hvad der er bedst, ud fra de oplysninger jeg har.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)