Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af domæne tourdefiss.dk (Rettigheder)

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

For noget tid siden købte jeg domænet tourdefiss.dk, formålet var at starte en hjemmeside hvor mig og et par venner aktivt kunne debaterrer dette års ski-tur. Tidligere idag modtog jeg et opkald fra producenterne bag Klovn The Movie, som ønskede rettighederne til domænet. Hvad gør jeg, kan jeg sælge det?

 

På forhånd tak - Mikkel 

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Ja du kan i princippet godt sælge det. Når det er dem der kontakter dig, og du ikke har købt med videresalg for øje, så er det helt efter bogen.

Du skal være opmærksom på, at der er god sansynlighed for, at de rent faktisk har rettighederne til navnet, og dermed kan tvinge det fra dig. Jeg ved ikke om de har registreret det som varemærke, men de bruger udtrykket en del i forbindelse med merchandice. Og eftersom det vist næppe var et alment udstryk før KLOVN, så er det min vurdering, at meget taler til deres fordel.

På den anden side vil de sandsynligvis hellere købe navnet hurtigt, end at skulle køre en sag. Så jeg vil mene at du skal være rimelig og forlange måske 1000 kr. for det, eller vær frisk og sig at de kan få det, hvis de sender en kasse med film og merchandise :-)

Hvis du bliver grådig, vil de formodentlig køre sagen. Så skynd dig at bestille tourdefiss2011.dk istedet og overdrag pænt domænet. (det er sgu da også en fed historie at fortælle gutterne...)

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Enuki:

Hej Aminoer,

For noget tid siden købte jeg domænet tourdefiss.dk, formålet var at starte en hjemmeside hvor mig og et par venner aktivt kunne debaterrer dette års ski-tur. Tidligere idag modtog jeg et opkald fra producenterne bag Klovn The Movie, som ønskede rettighederne til domænet. Hvad gør jeg, kan jeg sælge det?

 

På forhånd tak - Mikkel 

Sælg det for en billet til Castello Alleycat ;-)

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Allan.:

Du skal være opmærksom på, at der er god sansynlighed for, at de rent faktisk har rettighederne til navnet, og dermed kan tvinge det fra dig. Jeg ved ikke om de har registreret det som varemærke, men de bruger udtrykket en del i forbindelse med merchandice. Og eftersom det vist næppe var et alment udstryk før KLOVN, så er det min vurdering, at meget taler til deres fordel.

Jeg tvivler nu på at det bliver SÅ nemt for dem at få domænet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark MK:

Jeg tvivler nu på at det bliver SÅ nemt for dem at få domænet.

Min vurdering er, at de uden problemer får domænet, hvis de kører sagen. Domænet er registreret den 5. januar 2011 og filmen havde premiere i december 2010.

MVH

Thomas

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Forær det til dem for et kys fra Mia Lyhne Big Smile

Kommer snart...

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis de havde ret til det ville de nok ikke spørge dig. Så ville de bede dig overrække det, eller rette henvendelse gennem deres advokat.

Sælg det til dem for et beløb du finder passende. Hvis de begynder at true med hint og fjernt må du søge hjælp herinde, og derefter tage stilling til det videre forløb.

Jeg har hørt udtrykket tour de fiss længe før det kom i Klovn, og det lyder absurd, at de skulle have rettighederne til frasen. 

Vi er vel alle forretningsfolk - og selvfølgelig skal du da kompenseres for din ulejlighed.

Og så hader jeg forresten Klovn, Casper Christensen og Frank Hvam for deres ripoff af Larry Davids fantastiske Curb Your Enthusiasm. Som komikere er det alment kendt, at både CC og FH har stjålet og rippet materiale siden tidernes morgen. Det er kun fair, at de får lov at smage deres egen medicin - hvad det så ikke engang er, men stadig.

Tilmeldt 4. Feb 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Snak med en advokat før du sælger

retslig inkasso gratis inkasso og inddrivelse af gæld

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

BZR:
Hvis de havde ret til det ville de nok ikke spørge dig. Så ville de bede dig overrække det, eller rette henvendelse gennem deres advokat

Hvorfor skulle de dog det? Det er da meget nemmere, hurtigere og billigere at forsøge at købe det, hvis prisen er rimelig.
Men hvis det er et relativt almindeligt udtryk, så har de naturligvis ikke ubetinget rettighederne. Det må domæneklagenævnet evt. vurdere.

Og hvorvidt det er ripp off....man kan sgu ikke opfinde den dybe tallerken særlig mange gange. Stort set alle sitcoms, talkshows, tv-serier osv. minder i høj grad om hinanden.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SteffenNielsen:
Snak med en advokat før du sælger

Tjaa...det koster nok det samme som domænet er værd ;-)

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)