Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Installere ny tempalte oven på gammel i magento?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 17. Aug 09
Indlæg ialt: 272
Fra  Danish Online Outlet ApS Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg har netop fundet et super lækker template til min Magento-shop, som jeg godt kunne tænke mig at opdatere siden med. men efter at have Googlet kan jeg se at når man installerer templates i Magento, så overskriver man de to mapper "App" og "Skin".

Men vil hele min shop så ikke se mærkelig ud indtil jeg får rettet den nye template til at spille til mine sider?

Det vil jo i så fald ikke være så fedt, da det kan tage flere dage at rette til.

Råd ønskes. :-)

På forhånd tak.

 

/Daniel

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Beldring:

Hej aminoer.

Jeg har netop fundet et super lækker template til min Magento-shop, som jeg godt kunne tænke mig at opdatere siden med. men efter at have Googlet kan jeg se at når man installerer templates i Magento, så overskriver man de to mapper "App" og "Skin".

Men vil hele min shop så ikke se mærkelig ud indtil jeg får rettet den nye template til at spille til mine sider?

Det vil jo i så fald ikke være så fedt, da det kan tage flere dage at rette til.

Råd ønskes. :-)

På forhånd tak.

 

/Daniel

 

Hej Daniel.

Medmindre din nye template hedder det samme som den gamle, bør det ikke være et problem.

-Du kan aktivere og deaktivere templaten efter behov.

Se evt. designers guide for mere info.

 

God vind med shoppen!

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra Næstved
Tilmeldt 17. Aug 09
Indlæg ialt: 272
Fra  Danish Online Outlet ApS Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Men jeg bruger (som det fremgår) af http://www.sundleg.dk allerede et andet theme end det der er standard. Vil dette Theme ikke bliver overskrevet hvis jeg bare uploader den nye "App" mappe og "Skin" mappe?

Eller er det noget med at jeg skal lægge det gamle theme op i mapperne efter de er uploadet? Mit gamle theme fra Hellowired ligger vel i de mapper!?

Eller skal jeg ikke uploade mappen, men blot det der er i den?

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Næstved
Tilmeldt 17. Aug 09
Indlæg ialt: 272
Fra  Danish Online Outlet ApS Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo ikke blot et theme jeg smider op, men en hel template.

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Beldring:

Tak for svaret.

Men jeg bruger (som det fremgår) af http://www.sundleg.dk allerede et andet theme end det der er standard. Vil dette Theme ikke bliver overskrevet hvis jeg bare uploader den nye "App" mappe og "Skin" mappe?

Eller er det noget med at jeg skal lægge det gamle theme op i mapperne efter de er uploadet? Mit gamle theme fra Hellowired ligger vel i de mapper!?

Eller skal jeg ikke uploade mappen, men blot det der er i den?

 

Du kan blot uploade selve template mappen hvis du er usikker på om den overskriver /app og /skin med en tom kopi  (det gør den ikke default)

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra Randers
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Daniel Beldring:

Hej aminoer.

Jeg har netop fundet et super lækker template til min Magento-shop, som jeg godt kunne tænke mig at opdatere siden med. men efter at have Googlet kan jeg se at når man installerer templates i Magento, så overskriver man de to mapper "App" og "Skin".

Men vil hele min shop så ikke se mærkelig ud indtil jeg får rettet den nye template til at spille til mine sider?

Det vil jo i så fald ikke være så fedt, da det kan tage flere dage at rette til.

Råd ønskes. :-)

På forhånd tak.

 

/Daniel

Hej Daniel

Jeg fornemmer du ikke helt forstår, hvad det er der egentlig sker når du uploader App og Skin-mappen. Så det vil jeg da lige prøve at forklare, helt basalt.

Når du uploader en mappe og beder den overskrive den der allerede eksisterer under samme navn, så vil den kun overskrive eventuelle konflikter, hvor undermapper/filer har nøjagtigt samme navn som det der allerede ligger i App og Skin. Den vil altså ikke ændre på de allerede eksisterende filer medmindre der opstår en navnekonflikt med de nye filer.

Antag fx din nuværende mappe ser sådan her ud:
App/
   design/
     frontend/
       default/
         old_template/
              *en masse filer og mapper her*

Den mappe du skal uploade indeholder følgende:
app/
  design/
    frontend/
      default/
        new_template/
           *de nye filer og mapper her*

Hvor old_template og new_template er navnene på de to templates. Så når du uploader den nye mappe til din server kigger den i app/design/frontend/default om der allerede findes en mappe der hedder new_template. Det gør der ikke jævnfør det øverste diagram, hvorfor den blot opretter new_template og putter de nye filer heri. Den resterende old_template findes ikke i den nye mappestruktur, så den bliver ikke overskrevet, men eksisterer blot som den hele tiden har gjort.

Nu har du altså 2 templates der eksisterer sideløbende. Dem kan du som Powerhosting nævner, skifte i mellem inde i dit kontrolpanel i Magento. Det skal dog her nævnes at når du skifter så vil alle se dit nye template mens du retter i det. Jeg kender ikke umiddelbart en metode til at sørge for at kun du ser den nye template og dine besøgende ser den gamle, desværre. Det bedste vil være at spejle din side til en test-server, hvor du så kan få tilrettet den nye template, og så overføre rettelserne til live-sitet og aktivere din nye template.

Full-service webburea: WebPilots.dk

Fra Næstved
Tilmeldt 17. Aug 09
Indlæg ialt: 272
Fra  Danish Online Outlet ApS Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

I havde ret i at den ikke overskrev det gamle. Tak for svarene. og tak fordi du gad uddybe Randi.

Jeg får imidlertid en fejl når jeg prøver at bruge min nye template:

There has been an error processing your request

Exception printing is disabled by default for security reasons.

Error log record number: 810512661584

Nogen der ved hvad dette betyder? Er der nogle konflikter?

På forhånd tak.

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Noget tyder på at din template ikke passer helt på din magento.

-Tjek lige versionerne.

(Indholdet af din fil i: /public_html/var/report/810512661584) bør kunne kaste mere lys over sagen. )

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra Næstved
Tilmeldt 17. Aug 09
Indlæg ialt: 272
Fra  Danish Online Outlet ApS Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ellers tjekket og template-versionen burde fungere!

Den præcise fejlmelding er følgende:

Invalid method Mage_Page_Block_Template_Links::addLinkBlock(Array
(
    [0] => wishlist_link
)
)
Trace: #0 [internal function]: Varien_Object->__call('addLinkBlock', Array) #1 [internal function]: Mage_Page_Block_Template_Links->addLinkBlock('wishlist_link') #2 /var/www/sundleg.dk/public_html/app/code/core/Mage/Core/Model/Layout.php(347): call_user_func_array(Array, Array) #3 /var/www/sundleg.dk/public_html/app/code/core/Mage/Core/Model/Layout.php(213): Mage_Core_Model_Layout->_generateAction(Object(Mage_Core_Model_Layout_Element), Object(Mage_Core_Model_Layout_Element)) #4 /var/www/sundleg.dk/public_html/app/code/core/Mage/Core/Model/Layout.php(209): Mage_Core_Model_Layout->generateBlocks(Object(Mage_Core_Model_Layout_Element)) #5 /var/www/sundleg.dk/public_html/app/code/core/Mage/Core/Controller/Varien/Action.php(343): Mage_Core_Model_Layout->generateBlocks() #6 /var/www/sundleg.dk/public_html/app/code/core/Mage/Catalog/controllers/CategoryController.php(101): Mage_Core_Controller_Varien_Action->generateLayoutBlocks() #7 /var/www/sundleg.dk/public_html/app/code/core/Mage/Core/Controller/Varien/Action.php(418): Mage_Catalog_CategoryController->viewAction() #8 /var/www/sundleg.dk/public_html/app/code/core/Mage/Core/Controller/Varien/Router/Standard.php(254): Mage_Core_Controller_Varien_Action->dispatch('view') #9 /var/www/sundleg.dk/public_html/app/code/core/Mage/Core/Controller/Varien/Front.php(177): Mage_Core_Controller_Varien_Router_Standard->match(Object(Mage_Core_Controller_Request_Http)) #10 /var/www/sundleg.dk/public_html/app/code/core/Mage/Core/Model/App.php(304): Mage_Core_Controller_Varien_Front->dispatch() #11 /var/www/sundleg.dk/public_html/app/Mage.php(596): Mage_Core_Model_App->run(Array) #12 /var/www/sundleg.dk/public_html/index.php(80): Mage::run('', 'store') #13 {main}
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)