Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra fattig studerende til smykke distributør?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 05:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino'er,

Jeg har brug for en smule hjælp. Jeg er en studerende(erhvervsøkonomi på uni), som har kigget diverse steder på nettet, og pludseligt faldet over en Indisk smykkehandler(en stor en af slagsen). De vil gerne udvide deres brand. Jeg har derfor kontaktet dem, og sagt jeg er villig til at blive agent/distributør/sælger for dem i Danmark.

Jeg har i mailen forklaret hvem/hvad jeg er, og sagt at jeg vil gerne give et forsøg - men burde jeg, er det for stor en mundfuld? Jeg er en "hard working motherfucker" som, ja, selv den dag i dag (klokken er pt. 05:41) har siddet og arbejdet det meste af natten, fordi jeg kan lide det. Jeg er sikker på, at jeg vil give den en skalde, og jeg har selvfølgeligt også kompagnoner med på idéen som også vil arbejde hårdt for det, men de er ligeså urutineret som jeg selv er i virksomheds-opstart osv. Jeg ved jo en smule om det i form af min uddannelse og interesse, men jeg er langt fra nogen ræv. Jeg ved eksempelvis ikke meget om moms regler eller jura. Er det for stor en mundfuld, burde jeg lade være?

Jeg har jo groft sagt intet at tabe på det, da jeg blot skal sælge smykkerne og urerne, og så vil de sende dem fra Indien. Firmaet har selv sagt at de er villige til at give det er forsøg, hvis VI er. Vi vil rigtigt gerne, men jeg er bange for vi ikke har kompetencerne til det rent formelle? Hvor meget kræver det af papirarbejde at starte en virksomhed, og er der meget jura og mange momsregler der skal tages i brug? Er det overhoved realistisk at vi kan få det til at lykkedes?

Tak for jeres tid.