Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra fattig studerende til smykke distributør?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 05:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino'er,

Jeg har brug for en smule hjælp. Jeg er en studerende(erhvervsøkonomi på uni), som har kigget diverse steder på nettet, og pludseligt faldet over en Indisk smykkehandler(en stor en af slagsen). De vil gerne udvide deres brand. Jeg har derfor kontaktet dem, og sagt jeg er villig til at blive agent/distributør/sælger for dem i Danmark.

Jeg har i mailen forklaret hvem/hvad jeg er, og sagt at jeg vil gerne give et forsøg - men burde jeg, er det for stor en mundfuld? Jeg er en "hard working motherfucker" som, ja, selv den dag i dag (klokken er pt. 05:41) har siddet og arbejdet det meste af natten, fordi jeg kan lide det. Jeg er sikker på, at jeg vil give den en skalde, og jeg har selvfølgeligt også kompagnoner med på idéen som også vil arbejde hårdt for det, men de er ligeså urutineret som jeg selv er i virksomheds-opstart osv. Jeg ved jo en smule om det i form af min uddannelse og interesse, men jeg er langt fra nogen ræv. Jeg ved eksempelvis ikke meget om moms regler eller jura. Er det for stor en mundfuld, burde jeg lade være?

Jeg har jo groft sagt intet at tabe på det, da jeg blot skal sælge smykkerne og urerne, og så vil de sende dem fra Indien. Firmaet har selv sagt at de er villige til at give det er forsøg, hvis VI er. Vi vil rigtigt gerne, men jeg er bange for vi ikke har kompetencerne til det rent formelle? Hvor meget kræver det af papirarbejde at starte en virksomhed, og er der meget jura og mange momsregler der skal tages i brug? Er det overhoved realistisk at vi kan få det til at lykkedes?

Tak for jeres tid. 

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 165
Fra  http://kjmedia.dk/ Skrevet kl. 07:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er flere ting i det. Du skal først og fremmest finde ud af hvordan vil sælge smykkerne - skal det være via en webshop? Derefter skal du have lavet shoppen og evt. lavet seo på den. Der kan evt. også sættes Adwords op, så du får nogen besøgende med det samme.

Ting tager tid (Oftest længere tid end du tror), og man springer ikke sådan bare ud som selvstændig fra den ene dag til den anden.

Alt det kedelig omkring moms og import, synes jeg du skulle lade en revisor eller bogholder om.

Kom til tops i Google med effektiv søgemaskineoptimering fra KJMedia.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det er ikke nogen webshop. Handlen skal primært foregå mellem guldsmede, smykke-forretninger osv.

Jeg er godt klar over at ting tager tid, og har også høj interesse i det, da jeg ikke står i den situation at jeg SKAL hav en høj indtjening på det, for jeg skal ikke leve af det - endnu ihvertfald.

Mener du vi skal få en revisor/bogholder til at fortælle os hvordan vi skal bogføre fra start af, eller skal vi have en fastansat? Vi har ikke råd til at fastansætte en revisor til at tage hånd om det, men det indiske firma har givet udtryk for, at skaber vi kundegrundlag i Danmark og der er en progression i salget efter 9-12 måneder vil de overveje at sende mange penge til os, som en investering i en dansk afdeling. Det vil selvfølgelig resultere i, at vi kan fastansætte en revisor om det er nødvendigt, og om gud vil det går sådan. 

Det skal siges, at mærket er repræsenteret i over 4.000 butikker i primært Indien og USA men også mindre lande som Fiji og Sydafrika, og har en stærk økonomi pt. Men de vil selvfølgelig ikke smide penge efter os nu, da de ikke ved hvad "vi er lavet af".

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Fra Espergærde
Tilmeldt 26. Oct 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan sige så meget at smukkebranchen er ret konservativ.

Det er ret svært at få smukkeforretninger til at tage et nyt ukendt brand ind, da der er hård konkurrence på markedet.

 

Kender en med ret så meget erfaring på det område der lige har gjort forsøget med et stort tysk brand, og han sagde at det er op ad bakke.

 

Dermed ikke sagt at det er umuligt, og hvis du ikke skal leve af det, så er det da bare om at prøve-

 

Daniel

Gratis babypakker til kommende forældre - Gratisbabypakke.dk

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er klar på det, så skal du bare komme igang.

Viden om moms, import og lignende.
Kan du jo spørge herinde i starten.

Du kan følge Jannik Olander, han tog til USA og åbnet et smykkefirma.

Dog skal du før du bestiller, beregne din avance og følger op på udgifter i form af EU told, moms, importregistrering osv.
Når du har en plan og en realistisk bud på overskud, så sæt igangBig Smile

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle svarene, vi har også i sinde at gå videre med det, det værste der kan ske er jo at vi ikke indfrier mærkets forventninger.

Nogen der evt. har en "tjekliste" til hvad vi skal igennem INDEN vi starter selve firmaet? Vi har tænkt hos at erhverve os en revisor for at få det formelle på plads, inden vi starter "salget". Men det som jeg selv kan lave, vil jeg selvfølgeligt selv lave. Nogle der kender en god revisor for unge iværksættere, som også er forholdsvis billig i Aalborg og omegn?

Tak for jeres tid :-)

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er nogle forskellige iværksættersites, bl.a. Startvækst, hvor man kan finde alle de relevantetjeklister i forhold til virksomhedsstart. Ang. Revisorhjælp kan du enten prøve at slå det i behøver op på freelanceren herinde, der burde i kunne finde det i søger. Ellers kan i prøve med en simpel google søgning. Jeg ved desuden også at der på Aalborg uni er nogle forskellige iværksætterarrangementer, hvor i kan få hjælp i opstartfasen..de plejer vist at starte her omkring semesterstart! Mvh, jesper
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)