Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Identiske META beskrivelser - Giver det problemer i Google?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude

Et kort spørgsmål da Google har fanget mit site med to forskellige URL'er men hvor begge har samme META beskrivelse og TITLE.

Mit spørgsmål går på om det er ok blot at ændre META beskrivelsen for den ene URL uden at Google vil opfange det som at spamme deres søgemaskine således jeg kan få produktet jeg vil sælge vist to gange?

På forhånd tak

Mvh

Kineseren fra Mos

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er tale om to sider, der ud over samme description og title har samme indhold, er det ikke nok kun at ændre title + description.

Du kan desværre ikke opnå to gode placeringer på google, med det samme indhold. Hvis det er tilfældet, skal du derfor lukke af for søgemaskinerne på den ene af siderne, enten via robots.txt eller noindex.

/ Emil Blücher

Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil

Tak for dit svar. Ja begge indhold er ens på de to URL'er.

Jeg kan dog se at produktet bliver vist én gang i Google så det med Robots.txt eller noindex er vel ikke nødvendigt?

Mvh

Kineseren fra Mors

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kineseren fra Mors:

Hej Emil

Tak for dit svar. Ja begge indhold er ens på de to URL'er.

Jeg kan dog se at produktet bliver vist én gang i Google så det med Robots.txt eller noindex er vel ikke nødvendigt?

Mvh

Kineseren fra Mors

 

Hej Morten

Der kan være mange grunde til at produktet ikke indexeres to gange af Google.

En af dem kan være, at der allerede bliver brugt noindex, robots.txt, eller canonical til at undgå dublicate content med. Er dette dog ikke tilfældet, er det et problem som der skal løses, inden problemerne opstår. Sagen er nemlig den, at Google lige pludselig kan finde på at indexere begge sider, f.eks. hvis nogle linker til en side som endnu ikke er indexeret.

/ Emil

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)