Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Videresalg af domænenavne - Hvor går grænsen?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra London
Tilmeldt 10. Jul 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved en tilfældighed kom jeg i dag ind på et indlæg her på Amino, hvor en bruger nævnte, at det er ulovligt at opkøbe domæner med tanke på videresalg i Danmark.

Dette kommer nok ikke som nogen nyhed for de fleste, men da jeg sidder i UK og normalt kigger på .com-domæner, hvilke altid er fuldt besat af amerikanske squatters, så blev jeg en smule forundret, samtidig tænkte jeg: "yes!".

Hvad jeg dog vil høre er, hvor grænsen reelt går?

Her er mit eksempel: Jeg har fundet et domænenavn, som jeg ønsker at købe. Jeg kontakter selskabet bag domænenavnet, som lidt bizart er European Domain Centre, der som navnet antyder sælger domænenavne! I dette tilfælde er de dog ejer af domænenavnet, dvs. man kan som sådan ikke købe det, da det ikke er ledigt.

Da jeg sender en forespørgsel på en pris på domænenavnet får jeg at vide at det kræver "en god pris" for at erhverve. Ydermere oplyses det i min korrespondance med dem, at det ikke er EDC's primære formål at sælge ejede domænenavne, men at man i dette tilfælde ikke er villige til at lade det gå, med mindre der kommer penge på bordet.

Det er åbenlyst at EDC ikke har i tankerne selv at benytte dette domæne aktivt - det er jo et domæneregistreringsfirma og ikke et webbureau.

Jeg tænker derfor, med tanke på den tråd jeg tidligere har læst på Amino, om dette er lovligt i dansk regi?

Ser frem til at hører fra de Aminoske Natteravne!

Mvh

BlueDane

Læs dine fodboldnyheder på Footy.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 05:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det er bestemt ikke lovligt hvis der er tale om .dk domæner, og under alle omstændigheder tangerer deres forhandlingsmetoder til svindel. Hold dig langt væk fra dem ... og glem alt om at forsøge at gøre dem fidusen efter med dk domæner, det er umoralsk, ulovligt og kommer kun til at koste dig dårlig omtale :-)

Fra London
Tilmeldt 10. Jul 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

Det var slet ikke "kunsten" jeg ville gøre dem efter, men de sidder blot inde med et domænenavn, som jeg rigtig gerne vil have fat i.

Vil det være værd at gå til domæneklagenævnet i en sag som denne?

Jeg kan jo netop bevise på email, at de forsøger at sælge det til mig af bagvejen for en vild overpris.

Mvh

Bluedane

Læs dine fodboldnyheder på Footy.dk

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

bluedane:

Hej Mikkel,

Det var slet ikke "kunsten" jeg ville gøre dem efter, men de sidder blot inde med et domænenavn, som jeg rigtig gerne vil have fat i.

Vil det være værd at gå til domæneklagenævnet i en sag som denne?

Jeg kan jo netop bevise på email, at de forsøger at sælge det til mig af bagvejen for en vild overpris.

Mvh

Bluedane

giver jo ikke dig mere ret til navnet end nogen andre, er det et godt navn, og det bliver frigivet, er der sikkert nogen der napper det for næsen af dig, sker dagligt... der laves en liste der hver mandag morgen over de navne der har været registreret tidligere og som er frigivet samme dag til nysalg (kun .dk)

http://www.webhosting.dk/slettededomains/alldomains.htm

der er sikkert en del af dem der "har glemt at betale" osv...

 

 

Fra London
Tilmeldt 10. Jul 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren,

Ja (Doh!), ved egentlig ikke lige hvad jeg sad og tænkte der... :)

Dagdrømmede vel lidt om det nice domænenavn det nu er :)

Mvh

Bluedane

Læs dine fodboldnyheder på Footy.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra London
Tilmeldt 10. Jul 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikael,

Nu ganske interessant. Desværre lagde de et dummy site op for et par måneder siden - ligesom man tit ser på mange .com-domæner. Dette dummy site har intet med domænet at gøre, og er klistret til i fuldstændig irrelevante Google Adsense bannere.

Men dette betyder vel i realiteten at domænet bliver benyttet. Ærgerligt jeg ikke var opmærksom på det noget tidligere, da det har stået tomt hen siden de købte det tilbage i 2006 - men med deres seneste initiativ i form af, at bruge et dummy site, så ligner det jo ikke ligefrem at det er et domæne de nogensinde ønsker at benytte selv - og så skal man jo heller ikke glemme at EDC's primære formål jo er at sælge, og ikke videresælge, domænenavne, som i dette tilfælde!!!

Mvh

Bluedane

Læs dine fodboldnyheder på Footy.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har før ringet til dem ved domæne sager og spurgt dem om råd , på denne her side de står for danske domæne sager

Det var dem her jeg ringet til http://www.domaeneklager.dk/

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)