Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg en ordentlig kalender på min hjemmeside?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 432
Fra  SpilMedSmil.dk Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer..

Jeg har nu i et stykke tid gået at tænkt over en ting. I min hverdag støder jeg af og til på det "problem" at mine forældre af og til kommer med små overraskelser i form af diverse begivenheder(familie besøg, fødselsdage, udflygter osv.) som foregår i tide og utide uden yderligere indformering af mig.

Da dette til tider har skabt mindre problemer, da man som bekendt ikke kan være to steder på engang. Jeg har derfor lovet mine forældre at få installeret en kalender på vores domæne, hvor hvert familiemedler så kan opdatere sin kalender, således at hele familien kan være up to date med hvad der sker og hvornår.

Mit spørgsmål er så om nogen af jer har en idé til hvordan dette løses? kalenderen, skal kunne rumme flere forskellige begivenheder på samme tidspunkt(da vi er flere familiemedler) og ligeledes skal hver person kunne logge ind og opdaterer hvad man skal på et givent tidspunkt.

Håber i forstår mit spørgsmål og at der er nogle flinke aminoer som vil hjælpe mig med min lille udfordring fra hverdagen! :)

Med venlig hilsen

Emil Lykkeskov

Passioneret omkring online marketing & Ehandel.

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes jo en del, hvis du er mac orienteret så er der denne; http://phpicalendar.net/

 

Som du kan synkronisere med din iphone, ipad, mac iCal kalender (eller andet der kan bruge iCal.

 

Nu afhænger det godt nok af dit og din families kompetence niveau :)

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 02:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Emil

 

Din problem stilling kender jeg kun alt for godt, så jeg tog et valg og "opdragede" mine forældre, jeg sagde til dem at hvis jeg ikke fik besked om en evt. begivenhed minimum 1 uge før begivenheden forfaldte, så kunne de ikke forvente at jeg kunne være med. Det tog omkring et år, og omkring afbud på cirka halvdelen af alle begivenheder. Men det virkede, og bliver jeg spurgt og informeret om alle begivenheder i god tid, så jeg selv kan skrive det i min kalender.

Men jeg synes din problem løsning er forkert. Jeg har i stedet lavet aftaler med min søster og mor, at de enten ringer eller sender en sms hvis der er chance for at noget kommer op, så jeg _SELV_ kan putte det i min kalender.

Din idé med en fælles kalender, virker måske god på papiret, men i praksis tvivler jeg meget stærkt på at den vil fungere. Det er det private liv du ønsker at "planlægge", og det er virkelig meget få der rent faktisk kan og vil håndter det sådan. Det funger i en virksomhed, men det er fordi det er en protokol der skal følges, for at effektiviser virksomheden.

Du skal tænke på at det er dig, og dit sociale liv den hænger på, så det er også dit ansvar at finde en løsning der kun påvirker dig, og ikke resten af din familie. Derfor er det bedre at "opdrage" dem til at informer dig i god tid, end at de skal ind og ændre i deres hverdag for at løse din problemstilling. :-)

Mads Madsen

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 05:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig i Mads Madsen's svar, som er en reel løsning af problemet. Det med at prøve at organisere med shared online kalender synes jeg ikke passer særlig god til familieaftaler. Så hellere få tegnet linierne op så du blot kan tilføje det i din egen kalender i stedet.

Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 05:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil

Supersaas.dk er et online kalender system inklusiv booking software, som du kan bruge på din hjemmeside.

Der er 2 muligheder. Du skal gøre op med dig selv, om du er den eneste der kan oprette begivenheder, eller I alle skal have mulighed for at gøre det. Da jeg forventer. at der er tale om det sidste, opretter I blot hver i sær en SuperSaaS konto, som i hver i sær er administrator på. Til jeres kalender giver I de andre familiemedlemmer superbrugeradgang. I løbet få klik får du et link til din kalender, som kan indsættes på din hjemmeside.

Det er super let. God fornøjelse Smile

Mvh

Holger

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 07:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bruger da bare Google Calendar. Den kan deles mellem familiemedlemmer og kan synkroniseres med rigtigt mange mobiltelefoner.

God fornøjelse med det

Morten

Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 07:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja brug en google kalender - den kan du sætte op overalt på stort set alle platforme.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kører du noget crm system på din hjemmeside.

Hvis du kører drupal er der et kalender modul

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig med vadskær.

Brug Google Calender, og hvis du vil tage det store spring til google produkterne så alt jeres kommunikation er i samme system så kig på at sætte google apps op til familien :)

Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 481
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Google Calender er nok det bedste at bruge, gratis, nemt og overskueligt. Har sat det op til min søsters firma, hvor de er hele 2 mand i alt, så de har deres egen kalender, men også kan se hinandens aftaler osv.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)