Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ks og x i google?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er i gang med at finde på et virksomhedsnavn, og har fundet på et navn, som indeholder et "x". Da det (højst sandsynligt) kan give lidt problemer med, at folk liige skal huske om det var ks eller x, vil de måske søge på navnet med ks istedet for x:

Det er nok lidt usandsynligt, men hvis man nu i google skriver "ks" i stedet for "x", vil google så stadig kunne finde min hjemmeside? Er der en eller anden "oversætter", som ved, at folk generelt kan lave fejl med ks og x?

 

Håber, at det er forståeligt nok :-)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Det er svært at sige. Det kommer helt an på først og fremmest om der er andre sider som hedder de samme som dit, bare med ks i stedet for x.

For så vil de helt sikkert komme frem først.

Ex. saxo.com - hvis man vil finde dem og kommer til at skrive sakso i stedet for, så kommer der en baby hjemmeside frem som sælger noget der hedder sakso.

Så jeg tro at det, det handler om er at lave noget godt SEO så du for en god placering og så vil jeg nok tage begge navne med evt, og lave en re-direct til dit "orginale" navn, for at være helt sikker på at du får dem som vil søge efter dig, hvad enten de kan stave eller ej :)

Ved ikke om der er en her inde som har en bedre forklaring eller ved noget mere lige om dette.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)