Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan man få for VHS-bånd?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har fundet omkring 170 VHS-bånd frem fra gemmerne, og regner egentlig med at sælge dem, men hvad kan man få for sådan en meget gammel sag?

Jeg har jo blandt andet hele Matador-serien i VHS, udover den serie, så er der mange gamle topfilm - også danske, og enkelte tegnefilm.

Jeg er godt klar over at det nok ikke lige sådan er til at komme af med, men hvad gør man lige af en sådan mængde VHS-bånd.

Det kan jo også være at jeg overhovedet ikke kan få en klink for det, men det er jo værd at spørge, om nogen ved sådan noget, og eventuelt af den grund kan give et input.

Tak.

Med venlig hilsen
Morten

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil tro du kan være heldig at slippe for at køre dem på genbrugspladsen selv hvis der er nogen der tilbyder at afhente dem.

Jeg smed min vhs-video ud for 10 år siden.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Jeg vil tro du kan være heldig at slippe for at køre dem på genbrugspladsen selv hvis der er nogen der tilbyder at afhente dem.

Jeg smed min vhs-video ud for 10 år siden.

Ja, men på den anden side, så sælges der stadig vhs-afspillere - mine forældre har blandt andet en, så der må stadig være et forholdsvis lille marked for det.

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan være du lige har opdaget en niche produkt hé hé
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Om der så var 2 kr i hver film + gratis afhenting,  ville jeg personligt ikke køre efter det nu mindre det var lige rundt om hjørnet . Simpelthen ikke det værd, men held og lykke med det.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

For ca. 5 år siden forsøgte jeg at sælge en bunke gamle VHS bånd i en brugthandler (CD'er, Vinyler, DVD'er), men de ville ikke betale noget som helst for dem. Helt forståeligt!

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Der skal nok være nogle mennesker der elsker nostalgien og stadig samler på sådan noget, men tror stadig de mennesker er vant til at få smidt båndene i nakken, så du får nok ikke rigtig noget for det..
Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

dem der er interesseret i det finder du nok ikke på internettet - men prøv at hænge et opslag op nede i bankoklubben. Wink

Hvis du er superheldig at finde den/de få rigtige skal der nok være nogen der vil betale for dem, men der er nok så få at det bliver svært at finde dem.

Tilmeldt 8. Mar 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Hej Morten

For at et VHS bånd har en værdi i kroner og ører, så skal den allerhelst være en tidligere udlejningsudgave [aka. ex-rentals] som er udgivet i Danmark før 1990 (allerhelst i perioden 1980-87)

Disse såkaldte ex-rentals blev udgivet/eksisterer i meget begrænsede oplag, da kun et fåtal af den danske befolkning havde råd til en videomaskine (og kun de større videoudlejere gav mulighed for at medleje en moviebox) og at selve videobåndet i den periode kostede kassen. For at distributørerne kunne spare på omkostningerne til bånd lejede de filmene ud til videoforretningerne for en fastsat periode og når perioden udløb blev båndet sendt tilbage til distributøren. Distributøren slettede båndet og kopierede en ny film over på båndet, lavede et nyt omslag og udsendte båndet igen!

Da prisen faldt på både bånd og maskiner, fandt selskaberne på at udsende salgskassetter... Disse kassetter blev lavet i en dårlig kvalitet (de skulle jo stortset kun holde til én ejer) og i store kvanti... Derfor har de næsten ingen interesse for samlerne!!!

Herhjemme er VHS'en næsten forsvundet fra markedet (kun ét forum som Uncut's holder liv i VHS'en), mens det i f.eks. Sverige, England, Tyskland, Grækenland og Argentina stadig er kæmpe stort og bånd skifter hænder til ekstremt høje priser (så høje priser, at ikke en gang de meget limiterede japanske DVD-udgivelser vil kunne indbringe samme beløb som disse VHS'er)!

Danske udgivelser (her mener jeg ikke Dirch Passer, Far til Fire, Morten Korch o.lign., men danske udgivelser af udenlandske film) har først nu fået udenlandske samleres bevågenhed, fordi de altid har regnet med at den danske censurlovgivning har været at sidestille med den norske og svenske mere hårde linie. Nu er det gået op for dem, at Danmark aldrig har været underlagt nogen former for voksencensur indenfor filmmediet og derfor har nogle udgaver som, på verdensplan, hverken findes på VHS eller DVD, men er helt unikke og kun findes på dansk VHS!!

Nu er det ikke sådan, at bare fordi man ejer en gammel udlejningskassette at man så sidder på en guldgrube... Men ligger man inde med udgivelser fra selskaber så som Video Action, Meteor Video, Cinehollywood, Panorama, TV Bio, DVS, Krone Video eller lignende, så er chancen pænt stor for at man kan tjene lidt basører på eks. eBay eller nogle af de store film fora der findes rundt omkring på nettet...

Hvis du primært har salgsudgaver, så ville jeg smide alt udenlandsk i containeren eller give dem til Kirkens Korshær... De danske film (og hvis du har Disney/tegnefilm... Har set udgivelser gå til 1000-1500 DKK) ville jeg smide på QXL... men check lige om der er andre der sælger de samme udgaver og døm ud fra deres salgspris/mindste bud hvad du evt. kan få for dem/sælge dem til.

/D

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Lav et loppemarked :-D Mange gamle mennesker elsker loppemarkeder, så det er, faktisk en mulighed.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)