Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det duplicate content at kopiere tekst i en "udviderbox"

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Mar 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke lige hvad sådan en box der folder sig ud og viser noget tekst indei hedder men mit spørgsmål er hvis jeg kopierer noget tekst og sætter i sådan en boks så læseren skal klikke på den for at se det kopierede indhold, vil det så være duplicate content ? det kunne være hvis man ville vise en pressemeddelelse eller en original tekst på engelsk. 

 

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis teksten er hentet et andet sted fra vil der være tale om duplicate content.

Hvis teksten er indexerbar vil søgemaskinernne registrere det som "duplicate content".

Hvis det er tale om tekst i et billede kan det ikke indexeres.

Hvis du sætter teksten i "cite" tags er det mindre galt - og det behøver nødvendigvis ikke at betyde alverden at det er duplicate content.

Der er tonsvis af produktbeskrivelser mv. som nettet som stammer fra et og samme sted.

 

/Anders

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

En god tommelfingerregel er, at hvis det samme indhold vises på to forskellige URL'er, er der tale om duplicate content. Så hvis man bruger din udvidelsesbox, og URL'en så ændres men det samme indhold (teksten) stadig ses.. Så er der tale om duplicate content. 

Givet det scenarie bør du have en box lavet i ajax, som gør det uden at ændre URL'en. Ellers er en lappeløsning at blokere for indeksering af den ene af de to URL'er. Det er dog ikke optimalt.

Dbh. Yngvi

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med diverse blogs med en intro tekst og en "læs mere" knap? Det må vel være samme problematik..?

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du sikkert tænker på hedder en Toggle Box, og det link der åbner for boksen er et javascript. Så med mindre du har kopieret mere end 4-5 linjer fra enten dit eget site eller en andens, så er der ingen problemer.

Alle mine råd er givet ud fra den præmis at jeg ikke er ekspert, men en glad amatør

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra tune
Tilmeldt 20. Dec 10
Indlæg ialt: 123
Fra  tune brolægger firma Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har det samme billede og den samme tekst ude i siden på hver enkelt af mine undersider?? Er dette så meget skidt i forhold til DC ?

www.tunebro.dk

tune brolægger firma er en mindre brolægger virksomhed , som udfører opgaver på hele sjælland.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

adam:

Jeg har det samme billede og den samme tekst ude i siden på hver enkelt af mine undersider?? Er dette så meget skidt i forhold til DC ?

www.tunebro.dk

Nej - ikke som udgangspunkt. Men det beregnes sandsynligvis som "boiler plate tekst", og det er tekster/links, der går igen på alle sider. De har ingen eller kun yderst ringe værdi i forhold til SEO.

Duplicate content er mere komplekst end som så ;-)

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad så hvis man i sin All in one seo starter alle sine seo titler og meta beskrivelser med det ord man gerne vil have sin side skal ranke bedst på 

F.eks. Hvis siden hedder kondisko.dk og jeg så starter hver titel og beskrivelse med kondisko - 

Er det også "boiler plate tekst" ? 

 

Tak for alle svarene i øvrigt, den tekst jeg havde i min toggle box var en del mere end 5 linier og er derfor slettet nu. 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du SKAL starte alle titles med det ord eller sætning du helst vil findes på. Og du må have ligeså mange ord i den togglebox du vil, bare det ikke er kopieret andre steder

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok godt så er jeg på rette vej for alle starter med det ord jeg vil findes på, og alle ord i toggleboxen var kopieret så den er slettet nu. 

Tak for hjælpen 

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)