Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Duplicate Content..! Er dette et problem på SikkertHjem.dk?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Frederikssund
Tilmeldt 30. Dec 08
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Læste netop i en anden tråd omkring DC eller duplicate content. Umidelbart forstod jeg at det havde noget med om ens side vises både med og uden www.

Det gør www.SikkertHjem.dk. Er dette et probem? Hvis, ja, hvad skal jeg gøre for at løse dette?

 

Håber på jeres hjælp!

 

Dennis

SikkertHjem.dk - Billigt. Simpelt. Sikkert.  »Komplet Alarmsystem kun 99,- /mdr.«  Besøg: www.SikkertHjem.dk 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Larsen:

Hej Aminoer,

Læste netop i en anden tråd omkring DC eller duplicate content. Umidelbart forstod jeg at det havde noget med om ens side vises både med og uden www.

Det gør www.SikkertHjem.dk. Er dette et probem? Hvis, ja, hvad skal jeg gøre for at løse dette?

 

Håber på jeres hjælp!

 

Dennis

Hey, Du kan læse om Duplicate Content (DC) her.

Svaret på hvordan du gør, kommer sådan set an på hvilken servertype du køre.

Men så vidt jeg lige hurtigt kan se, så kan du klare www / non-www på en enkel måde, indsæt dette i din htaccess lige under "RewriteEngine on"

RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.sikkerthjem\.dk$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.sikkerthjem.dk/$1 [L,R=301]

Ovenstående siger i grunden, hvis domænet ikke er lig med det her (domænet med www), så redirect til domænet med www. Dette betyder samtidig også at hvis nogen skriver sub.sikkerthjem.dk så vil den også redirecte til www. Den er lidt bedre end de fleste metoder da den tager alt der ikke er www og redirecter til www. så skulle man vidst være dækket lidt ind :)

Men samtidig skal du også være opmærksom på mange andre steder hvor der kan opstå DC. For det er nemlig ikke kun ved www / non-www som i realiteten er en lille ting når vi snakker DC. Men det kan du jo læse noget mere om på ovenstående link.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 07:11
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:

...Men så vidt jeg lige hurtigt kan se, så kan du klare www / non-www på en enkel måde, indsæt dette i din htaccess lige under "RewriteEngine on"

RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.sikkerthjem\.dk$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.sikkerthjem.dk/$1 [L,R=301]

MVH Kim

Nope - det er IKKE den korrekte måde at løse problemet på. Du skal lave en 301 redirect fra dit cpanel eller sådan her.

/JG

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 07:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Metoden som Kim viser, er helt korrekt. Smid den ind i din .htaccess-fil som han nævner, og der vil blive lavet et rigtigt 301-redirect som det skal gøres.

Mvh
Lars
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperG:

KTJ-Media.dk:

...Men så vidt jeg lige hurtigt kan se, så kan du klare www / non-www på en enkel måde, indsæt dette i din htaccess lige under "RewriteEngine on"

RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.sikkerthjem\.dk$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.sikkerthjem.dk/$1 [L,R=301]

MVH Kim

Nope - det er IKKE den korrekte måde at løse problemet på. Du skal lave en 301 redirect fra dit cpanel eller sådan her.

/JG

Er det ikke den korrekte måde at løse det på?

Ovenstående metode kan både bruges i htaccess og i vhost hvis man har adgang il den. Og ja den redirecter skam helt som den skal. så kan ikke se hvorfor den er forkert?

Men fortæl da lige hvorfor den er forkert?

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Sorry jeg var for hurtig.

/JG

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperG:

Sorry jeg var for hurtig.

/JG

Yes

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Frederikssund
Tilmeldt 30. Dec 08
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer drenge,

Undskyld jeg ikke har haft svaret får nu.

Mange tak for jeres hjælp, jeg vil se at få fikset vores lille problem på siden hurtigst muligt. Der er jo ingen grund til at generer den lille Google bot og nu ved jeg jo hvordan det skal gøres.

 

Tak!

 

Dennis

SikkertHjem.dk - Billigt. Simpelt. Sikkert.  »Komplet Alarmsystem kun 99,- /mdr.«  Besøg: www.SikkertHjem.dk 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)