Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal overtage en Nærbutik, hvordan gøres? Gode råd søges

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære store hjerner!

jeg har interesse i en nærbutík på 100 kvm. Pris er talt på plads, men da det er første gang jeg skal købe (har arbejdet i et før) vil jeg gerne vide noget omkring selve handlen, og hvad jeg skal undersøge inden jeg køber.

F.eks. mht- til restgæld i butikken, findes der sådan noget, og isåfald hvordan undersøger jeg det?

Mht. til kontrakt. Manden syntes vi selv skal få det på plads og ikke indblande advokat da det koster 5000-6000 kr, men er det ikke bedst med en advokat?

Skal jeg tage en revisor med eller skal jeg snakke med hans revisor?

Hvadså mht. moms. Skal jeg undersøge om han har moms som ikke er betalt, for at jeg ikke skal overtage det han skylder, eller findes der ikke sådan noget?

I må meget gerne komme med ideer og gode råd!

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu får du min personlige mening : Det vil være dumt, ikke at tage en advokat/revisor med - Dog syntes jeg det lyder noget voldsomt med 6000,- til en advokat, naturligvis afhængig af hvad han skal lave.

Men på den anden side risikere du at hænge på noget, der er LANGT dyrere end advokaten.!

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

StenKrog:

Nu får du min personlige mening : Det vil være dumt, ikke at tage en advokat/revisor med - Dog syntes jeg det lyder noget voldsomt med 6000,- til en advokat, naturligvis afhængig af hvad han skal lave.

Men på den anden side risikere du at hænge på noget, der er LANGT dyrere end advokaten.!

Jeg er helt enig!! :-) 

Og hvis du kan - så prøv at købe aktiverne, og ikke et gammelt selskab - og så overtag hans lejekontrakt på lokalerne, køb varelager etc. Men overtag ikke hans CVR nummer - hvis du kan lave sådan en løsning, er du rimeligt sikker på at du ikke overtager gæld etc. Men det kan en advokat eller revisor fortælle dig meget mere om end jeg kan :-)

 

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder rigtig godt, det med cvr-nr. Jamen har skam heller ikke tænkt mig at overtage nogens cvr-nr, og skal selv til skat og få et selv.  Desuden køber jeg hans varelager + køleskabe osv. samt depositum til lokalen. desuden har jeg også tænkt mig at tage en advokat med til kontrakt osv, så er jeg på den sikre side.

Det var nogle gode råd jeg fik der, tak for det!

 

 

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har en MEGET vigtig pointe!! - hold dig fra hans CVR-nr.....

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt at høre - at du vælger professionelle rådgivere! Det er meget vigtigt som Sten også siger, at du skal virkeligt holde dig fra hans selskab/CVR. :)

Du er altid velkommen - altid en ære at hjælpe! :-)

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du har overtaget butikken så kontakt mig ang. mobiltaletid maskine kan tilbude en god løsning til dig.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Lykkebjerg:

Når du har overtaget butikken så kontakt mig ang. mobiltaletid maskine kan tilbude en god løsning til dig.

jeg kender til den slags maskiner så, det vil jeg gøre, tak for tilbud.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)