Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

e-conomic og seirenumre

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi skal have nyt økonomisystem, og har set os varme på e-conomic, da det umiddelbart ser ud til at kunne alt det vi skal bruge.

Og så alligevel ikke.

Jeg har lige fået at vide, at systemet ikke kan håndtere serienumre. Kan det være rigtigt?

Hvis vi ikke kan se hvilke serienumre vi har på lager, vil vi aldrig kunne holde styr på vores produkter. Hvis der mangler varer i forbindelse med status, vil vi aldrig kunne melde dem stjålne/bortkomne, fordi vi ikke kan oplyse et serienummer.

Jeg går ikke ud fra, at vi er de eneste der har brug for at kunne holde styr på serinumrene, så jeg håber at der er nogen herinde, der har en smart løsning på den udfordring?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag og skriv til dem - det kan de garanteret svare på. ;)

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fandt deres support / FAQ sider, og det er så noget de har haft, men valgt at udfase i slutningen af sidste år.

Der ser jeg osgå, at vi ikke er de eneste der har problemet, men ikke hvad løsningen er.

Men er der nogen der kender til en tredjeparts løsning, der kan implementeres, så vi kan styre serienumre i e-conomics?

Bortset fra den detalje, er det jo et super system. Men den er så vigtig, at vi ikke kan bruge e-conomics uden den del.

Har lige forhørt mig hos Mamut, der kan klare alt hvad vi skal, men det koster 70.000 i opstart, og ca. 40.000 om året. Og det er en ret væsentlig forskel.

C5 kan også klare det, og det vil koste ca. 50.000 kr. om året, men men opstartsomkostninger. Igen er det en ret stor forskel, men værdien af serienummerstyring er så stor, at det nok bliver denne løsning vi vælger, hvis vi ikke finder nogen smart til -conomic :o) .

 

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hvidovre
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igang

En Mamut E5 der bl.a. har s/n styring koster for licens 1-3 kr. 10.900,- + en obligatorsik ServiceAftale på kr. 4188,- om året, Men send mig en mail på kj (at) powernet.dk vi er Mamut Partnere med mange års erfaringer, og kan give dig den rigtige pris og rådgivning.

Med venlig hilsen

Kell Jørgensen

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

kij:
En Mamut E5 der bl.a. har s/n styring koster for licens 1-3 kr. 10.900,- + en obligatorsik ServiceAftale på kr. 4188,- om året, Men send mig en mail på kj (at) powernet.dk vi er Mamut Partnere med mange års erfaringer, og kan give dig den rigtige pris og rådgivning.

Jeg kan ikke huske alle de ting systemet skal kunne, men de fleste af dem:

  • Integration til 2 stk. webshops
  • Butikssalg - 3 afdelinger - 8-10 brugere (dvs. også håndtering af kontantsalg og kasseafstemning)
  • Lagerstyring med serienummer (på hver afdeling. Lager inkl. serienumre skal kunne trækkes ud i forbindelse med status)
  • "et eller andet" vores bogholder kan bruge (...)
  • Integration til CRM system
  • Og så selvfølgelig alt det almindelige et økonomisystem skal kunne
  • Centralt overblik over alle afdelinger (der i øvrigt har hvert deres cvr nummer)
  • Gerne integration til vores et andet system vi er ved at udvikle

 

Med de priser du nævner, tror jeg hurtigt vi kommer op på den pris vi har fået af en anden Mamut leverandør.

Derudover har vi nogle ret specifikke ønsker, som vi nok kommer til at tage efterfølgende, for det bliver vist heller ikke helt gratis :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Hvidovre
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Igang

Det er listepriser, du har fået oplyst.

Der er et meget fint CRM system i Mamut, det er grundstenen i hele system, regnskabs delen kan det alle andre kan, men CRM delen er unik.

Du får 999 regnskaber med i pakken, og skal ikke tilkøbe ekstra plads, debitor/kreditor/lager er ubegrænset.

Vi er Mamut Integratorer, og kan lave løsninger, der integrerer til andre systemer.

Med venlig hilsen

Kell Jørgensen
kj (at) powernet.dk

Fra Alken
Tilmeldt 8. Apr 08
Indlæg ialt: 280
Fra  frontGATE Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis jeg var dig ville jeg ringe til e-conomics for at være 100% afklaret på det spørgsmål, nu hvor I har set jer varme på det. E-conomics er ret brugervenligt på mange planer hvilket også er årsagen til at vi har integreret vores systemer med dem.

Desuden vil jeg råde dig til at analysere lidt dybere på hvilke konkrete behov I har mht. serienumre. Prøv at skriv alle scenarier ned og få snakket med alle i organisationen om disse behov. Måske behøver den funktion ikke at ligge i bogholderiet hvis ecommerce systemet kan tilbyde det samme.

aspdotnetstorefront kan med realtimepos hente serienumre i realtime.
Her er et link til mere info:  http://www.realtimepos.com/Portals/0/RealTime_Brochure_11_10.pdf
mere info: http://www.realtimepos.com/Features/Just-In-Time.aspx 

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hey Så din post forleden, men havde ikke tid til at svare.

bliver nødtil at stille et par spørgsmål til det du ønsker,

er du ude i at ville lager styrer alle SN, altså ligge hver indkøbt vare på lager med dens SN ?
eller ønsker du blot at kunne registrer alle solgte SN så du kan styre reklamationen ?

Rigtig lager styring er normalt ikke noget ERP systemerne kan, da det er meget få typer virksomheder der ønsker at læger fører helt ned på SN niv. til gengeld er der ret mange systemer der kan styrer at tilknytte SN ved salg.(det er ikke det samme ! )

den eneste branche jeg har haft med at gøre der lager fører SN er cykkel forretninger og andre typer kørertøjer.

det vil kræve en del håndtering ved indkøb(med mindere man har denne info via EDI eller andet. kommers.flg meget an på virksomheden om dette er et problem)

Alt kan laves. det er muligt at lave en modul til e-conomic der kan styrer dit lager incl. Stregkoder.
der er mange muligheder, jeg har et par forhendlere der villekunne hjælpe/rådgive dig, også med hensyn til e-conomic eller andre økonomisystemer.

Et alternativ kunne være at kigge på visma, du kan evt prøve at tage fat i iAdvice i århus, de har stor erfaring med mange forskællige typer virksomeder incl. detail

/Jacob
 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Ipsen:
er du ude i at ville lager styrer alle SN, altså ligge hver indkøbt vare på lager med dens SN ?

Nej det er ikke alle varer, der skal registreres med serienumre. Men vi sælger mobiltelefoner, og der er det vigtigt for os at kunne se alle de serienumre (imeinumre) vi har på lager (eller bør have på lager), samt at kunne se alle til- og afgange på hver enkelt serienummer.

Vi bruger serienummerstyring i dag, så vi ved godt at der er lidt arbejde i det :o) Men heldigvis er de lige til at scanne ind, så det er nu ikke fordi det tager så forfærdelig lang tid.

Der er mange grunde til at vi ikke kan undvære serienummerstyring, men det er helt uundværligt for os.

Men foreløbig tak for alle jeres svar. Vi prøver at tale med e-conomic igen på mandag. Og hvis det ikke fører til noget, vil jeg tage fat i jer. For  vi skal have fundet på en løsning :o)

 

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)