Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføringslovens § 18...jeg er i klemme..måske..hjææælp?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaffe & Co:

Afslag på varemærkeregistrering af e-conomic

 

Læs begrundelsen i afslaget for at registere economic som varemærke :-)

/Søren

Se, det ændrer jo sagen ikke så lidt.

Jeg har svaret med udgangspunkt i, at de som virksomhed har fået registreret deres varemærke.

Det kunne de ikke, så du står væsentligt stærkere.

Der er så DK-hostmaster, der kan fælde dig for typo squatting.

Venlig hilsen,

Christian

 

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

@Kaffe: Super dejligt tak for hjælpen, der skal jo nok hentes en kaffebestilling hjem, men nu må vi se.

@Christian, ja det må man alt andet mene.

Men der er mange aspekter i det her og nogen overvejelser der skal gøres. Men mht typosquatting så har jeg fundet eksempler og det ser det ikke ud til at være når man tilføjer karakterer, men kun når man bytter om på bogstaver eller fjerner karakterer. Men alt andet lige, kan jeg med udover al tvivl bevise at det er ikke hvad jeg har foretaget mig da jeg ikke lukrerer på produktnavnet (bruges ikke i min markedføring) eller nævner det overhovedet nogensteder, jeg markedsfører mig overhovedet ikke (udover hjemmesiden) med ydelser til erhverv. Mine foldere, tryksager, etc. går udelukkende på at tilbyde ydelser til private.

Mit problem lige nu er at tager jeg kampen så SKAL jeg uden tvivl skifte økonomisystem, men det er jo en overvejelse der skal foretages..enten skifte navn eller økonomisystem...hvad skal man dog vælge???? Der må indgås forlig med klageren...Idea

Økonomitjek - få råd til mere idag!
www.myfinance.dk

Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Selv om svarene i denne tråd helt sikkert er velmente, er de ikke nødvendigvis korrekte.

Efter en hurtig og overfladisk(!) sammenligning af economicz.dk og e-conomic er det min opfattelse, at du har ganske gode kort på hånden. Det kan dog naturligvis aldrig udelukkes, at e-conomic får medhold.

I første omgang er det vigtigste, at du gør op med dig selv, hvor mange penge og hvor meget tid du i værste fald vil bruge på at forsvare dig.

Når det er sagt, er det vigtigt at understrege, at det ikke behøver at udvikle sig til et mareridt. Det må forventes, at e-conomic er udmærket klar over svaghederne ved deres eget navn (som jo også fremgår af brevet fra PVS), og derfor er det slet ikke sikkert, at de vil forfølge dig til verdens ende, selv om de muligvis har ressourcerne til det.

Du er velkommen til at sende en PB, hvis du vil vide mere. Et åbent forum egner sig ikke til strategiske overvejelser...

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker mange gange for hjælpen fra mine medaminoer.

e-conomic og jeg har i fællesskab fundet en god løsning på problemet. De har som normalt jeg taler med dem leveret en god service.

Endnu engang tak for hjælpen og en god diskussion, håber jeg kan hjælpe en anden gang.

Økonomitjek - få råd til mere idag!
www.myfinance.dk

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

economicz.dk:

Endnu engang tak for hjælpen og en god diskussion, håber jeg kan hjælpe en anden gang.

Det var så lidt. Det kan du helt sikkert.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)