Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO: flere sider på ét domæne

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en kunde med 5 selskaber med en hjemmeside til hver. Han ønsker at samle alt indhold på et domæne, således at når man taster en af de 5 hjemmeside-adresse vil du ende på samme domæne.

Spørgsmålet: Er der SEO-mæssige forbehold for sådan en løsning? Er det hip som hap, at indholdet er på ét domæne i stedet for som nu fordelt på 5?

 

 

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Naturligvis er der SEO-mæssige forbehold. Hvis løsningen skal laves korrekt, skal du redirecte alt (vitterligt alle forsider og undersider) til det nye domæne vha. en 301 redirect.

Det vil givetvis skade samtlige rangeringer i søgemaskinerne (hvis der er nogle) - i hvert fald midlertidigt. 

Du kunne evt. starte med at flytte ét domæne over på det nye, afvente og se konsekvenserne, og derefter evaluere og fortsætte flytningen.

/JG

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperG:

Naturligvis er der SEO-mæssige forbehold. Hvis løsningen skal laves korrekt, skal du redirecte alt (vitterligt alle forsider og undersider) til det nye domæne vha. en 301 redirect.

Det vil givetvis skade samtlige rangeringer i søgemaskinerne (hvis der er nogle) - i hvert fald midlertidigt. 

Du kunne evt. starte med at flytte ét domæne over på det nye, afvente og se konsekvenserne, og derefter evaluere og fortsætte flytningen.

/JG

Der er ingen væsentlige rangeringer på de nuværende sider. Kunden vil som udgangspunkt have alt nuværende og kommende indhold liggende på én side.

Min tanke var om det var fidus i, at ligge noget af indholdet på de øvrige domæner.

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis de fem firmaer ligger inden for forskellige emnekategorier ville jeg helt klart anbefale at de ligger på hvert sit domæne.

Google kigger jo også samlet på sidens indhold når den skal vurdere sidens relevans og bl.a. den interne linkbuilding vil være (kunne laves) bedre hvis siderne omhandler hver sit emne / selskab. Smile

Links ude fra giver også mere værdi hvis de kommer fra andre relevante sider - det vil højst sandsynligt ikke være tilfældet hvis de skal linke til ét domæne der omhandler mange forskellige emner.

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

switch:

Hvis de fem firmaer ligger inden for forskellige emnekategorier ville jeg helt klart anbefale at de ligger på hvert sit domæne.

Google kigger jo også samlet på sidens indhold når den skal vurdere sidens relevans og bl.a. den interne linkbuilding vil være (kunne laves) bedre hvis siderne omhandler hver sit emne / selskab. Smile

Links ude fra giver også mere værdi hvis de kommer fra andre relevante sider - det vil højst sandsynligt ikke være tilfældet hvis de skal linke til ét domæne der omhandler mange forskellige emner.

Var også lidt min tanke. De 5 firmaer har synergi, hvilket også er baggrunden for en "portal", men er også i princippet 5 selvstændige forretninger med hver deres kompetencer

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ville da helt sikkert ligge de fem firmaer på, hver sit subdomæne da et subdomæne vil blive indexeret uafhængig af øvrige subs' på domænet.

Det vil se således ud:

firma1.hoveddomæne.dk
firma2.hoveddomæne.dk

osv.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Notebookonline.dk:

Hej

Jeg ville da helt sikkert ligge de fem firmaer på, hver sit subdomæne da et subdomæne vil blive indexeret uafhængig af øvrige subs' på domænet.

Det vil se således ud:

firma1.hoveddomæne.dk
firma2.hoveddomæne.dk

osv.

Ja da. Det kunne da også være en idé. En god en endda. Yes

Men rent seomæssigt: Skulle det give mere end have indholdet på selve domænerne?

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jeg ikke klar over.

Nu er subdomæner jo det samme som et selvstændigt domæne men om subs vil smitte af på selve domænet ved jeg ikke, der skal vi lige have en intelligent person på banen.

Prøv at spørge Mikkel eller Thomas de ved det med 100% sikkerhed :-)

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Subdomæner "smitter ikke af" på hoveddomænet. Vælger man at bruge subdomæner skal det være for at signalere en corporate samhørighed mellem de forskellige aktiviteter. Ellers kan man lige så godt lade dem ligge på hvert sit domæne, hvad det lader til, at der måske kan være grund til.
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)