Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Remote Backup, 1000-vis af GB, hvem er billigst og bedst!?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folkens. 

Jeg får i den nærmeste fremtid brug for en "remotebackup" partner.

Opgaven går ud på at opbevare data i ca. 30 dage (mellem 250GB og 1.000GB pr. kunde).

Backupen skal ske løbende døgnet rundt og data/filer skal altid være tilgængeligt for kunden via f.eks. login.

Nogen der har forslag eller links til en mulig samarbejdspartner som tilbyder ovennævnte til fornuftige priser?

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

det var noget af en opgave. Jeg har tidligere kørt backup af op til 30 gb data om dagen via amazon.com og deres cloud service.

Det er helt sindssygt billigt, mener det koster 0.15 ,- pr gb, og der er programmer til at uploade direkte ind i clouden, men ved så ikke lige om de passer ind i dit setup, det skal vel være offline med så stor en omgang data ?

 

christian

Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er online backup af MJPEG filer. 

Tilmeldt 7. Dec 10
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor mange skal have direkte adgang til filerne? Brugeren som uploader eller hele vedkomnes omgangskreds?

Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Én bruger med direkte adgang bør være nok.

Direkte adgang for 2-4 brugere vil være et plus men er ikke et krav.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal der være backup software inkluderet eller snakker vi reelt set selve storage pladsen?

Vi kan nemt leverer en løsning baseret på storage plads + f.eks. ftp adgang eller lign. (webdav m.v.)

Der er dog en række ubekendte i forhold til hvor meget data der kommer ad gangen, hvilken frekvens det kommer i, er det de samme data om overskrives eller er det nye data der skal gemmes 30 dage bagud osv.

Send gerne en mail på email@redhost.dk med lidt mere info så kvittere vi med et tilbud :)

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

"Fornuftige priser" er et meget meget vidt begreb i den verden, specielt med den specifikation du har givet af hvad du søger. 

Spørgsmål som du nok bør besvare for at det bliver nemmere at give dig et svar (nogle af dem er muligvis dækket i RedHost's spørgsmål også)

Hvordan skal der tages backup? 
Vil du selv gøre det via f.eks. FTP eller SFTP?
Vil du have backupsoftware som f.eks. IBM TSM?
Hvor store mængder backup tages der ad gangen?
Hvilken linjekapacitet er der behov for? Hvor hurtigt kan du aflevere data?
Skal data automatisk ryddes 30 dage efter sletning fra klienten?
Skal der gemmes flere versioner af samme fil?
Skal det være managed?
Skal det overholde nogle bestemte retningslinjer iht. IT revision?
Hvilken redundans skal der være på disksystemet?

Dernæst: Hvad er en rimelig pris? Det er et meget vidt begreb og det du søger findes i rigtig mange forskellige priser.

Hvad er du villig til at betale for 1000 GB?  Er 1500 ex. moms (pr. md) for 1000 GB backup med fri datatrafik for meget? 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Frands!

 

1500 ex. moms er aaalt for meget. 5 min på Google og jeg har fundet samme kapacitet til kr. 500 pr. md. incl moms vel at mærke. 

Forbindelsen hvorfra dataene skal sendes kan variere meget da det er fra forskellige lokationer, både fra private og erhverv. 

Ingen software nødvendigt.

Backup af MJPEG filer.

IKKE FTP eller lign.

Data gemmes 30 dage bagud med overskrivning. 

 

Har du løsningen til den fornuftige nu?

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvordan hænger "Ingen software nødvendigt" sammen med "IKKE FTP eller lign."? 

Hvordan vil du så overføre filer? 

Jeg tilbyder ingen løsninger selv. Jeg kender nogle stykker, og forsøger derfor bare at afdække hvad dit behov er. Men de løsninger jeg kender er enterprise backupløsninger og de koster som udgangpunkt mindst det jeg nævnte i tidligere post.

Men derfor er en specifikation af, præcist hvad du søger, stadig en god ting for de andre folk her på Amino som måske kan tilbyde dig en løsning. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

En remote backup løsning, der annonceret koster mindre end 1500,-/terrabyte/måned ville jeg ihvertfald være mistænkelig over for.
Et fornuftigt setup kræver 2 spejlede systemer på forskellige lokationer (datacentre), med hver deres storage, software og internetbåndbredde; det koster altså.

Hvis du vil have det billigere, så må du gå på kompromis med sikkerhed, pålidelighed og/eller hastighed, vil jeg mene.

Men hvad med selv at stå for levering af servicen? Hvor mange kunder handler det om?
Du kan muligvis konstruere en business-case, der hænger sammen, hvis du kan få dine kunder til at betale en andel "up front":

En meget stor del af de online/remote backup services du finder, er baseret på Ahsay's platform (www.ahsay.com). Måske 9 ud af 10?
Og Ahsay understøtter de krav du har (beskrevet).

Det er faktisk rimeligt enkelt at blive partner og dermed få adgang til softwaren.
Hvis du ikke selv er hook på at investere i hardware, kunne du overveje at købe dig til storage og båndbredde "ude i byen".

Når det er sagt: Hvis der er tale om et "stort nok" antal kunder, så vil jeg godt "prøve" at skaffe dig en aftale til godt under de 1500,- for et service-niveau, der er balanceret til dit (dine kunders) behov/krav.

 

VH

Steen Nyborg

 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)