Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskellig moms til forskellige lande. Oversigt?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står overfor at skulle åbne B2C webshop som skal distribuere til Europa i starten, og i næste ombæring resten af verden. Mit spørgsmål går på hvordan moms/skatteforholdene ser ud, er der noget jeg skal være opmærksom på, og kan jeg se en oversigt over det nogen steder? Jeg er nemlig meget i tvivl om der skal opkræves dansk moms el. hvordan det skal foregå.

 

Håber at høre fra nogle af jer derude :)

 

Mvh.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du skal som udgangspunk opkræve dansk moms til alle private kunder i EU.  Sælger du for mere end 35.000 eller 100.000  euro pr. år til et enkelt EU land skal du momsregistreres i det påglædende land og opkræve deres moms sats

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=130204&vId=202375&i=5#i130204

Til kunder udenfor EU ( både private og B2B) skal der ikke opkræves moms.  Men varen skal udføres toldmæssigt korrekt fra Danmark.

 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke en faciliste, men der er ret meget god info (sagt i al ubeskedenhed) i den her:

http://www.skatteekstrakten.dk/landeinfo/default.asp

Ved at klikke på det enkelte land, kan du få yderligere info om dette. 

Men som Ravn siger - du skal som udgangspunkt kun forholde dig til danske regler.

Vh
Lars

Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel,

Lidt sent svar, men jfr. EU Moms Manual 10 ISBN 978-87-619-2648-7, som du bla kan bestille hos thompsonreuters.dk fremgår det at ud af de 31 EU- og associerede medlemslande har kun to af dem ikke differentieret moms.

Det betyder at der meget vel kan være en betydelig moms difference mellem den danske moms og et andet EU lands moms.

Ganske rigtigt er der en beløbsgrænse for hvornår du SKAL ophøre med den danske moms og begynde på den stedlige, men du kan i de fleste EU lande, lade dit firma momsregistrerer uden brug af "fiscal repræsentant" og uden nogen sikkerhedsstillelse.

Du kan således vælge at lade dig registrere allerede fra første salg, dermed tjener du momsdifferencen.

mvh

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)