Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pris på seotimer

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Holger:
Jeg har set tilbud fra seo firmaer, som ikke engang kan findes på de første 3 sider af Google blandt organiske søgeresultater på kodeord/sætninger.

Det er nok den dårligste måde at vurdere en SEO-leverandør på. De fleste af verdens bedste SEO'ere finder du ikke i toppen af søgemaskinerne - like it or not. Så hvis du bruger din metode ja så frasortere du sådan set bare en masse af de bedste. Er det virkelig det du vil? 

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Det er interessant. Det betyder altså, at du får en blankocheck af flertallet af dine kunder. Du oplyser din timepris, og så kan du bare køre løs. Det er jeg lidt imponeret over.

Kan du virkelig nøjes med at opgive din timepris og så sende en faktura på det antal timer, du har brugt - uden at dine kunder kender et tilbud i forvejen?

Forinden er jeg selvfølgelig i dialog med min kunde, om hvor lang tid det vil tage at løse en given opgave. For at give et eksempel, kan det være en kunde der ønsker at starte ud med en grundig SEO-analyse. Så sætter jeg mig ned, og kigger på hvor lang tid det vil tage mig at løse opgaven, hvorefter jeg skriver til min kunde, med en angivelse af timeantallet. Nu har kunden så en garanti for, at de ikke faktureres mere end det aftalte timeantal.

Min dygtige grafiker, som jeg benytter engang imellem, benytter samme afregningsmetode, og efter hvad jeg har hørt fra hendes andre kunder, er de godt tilfredse med afregningsformen.

 

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Emil Blücher:

Forinden er jeg selvfølgelig i dialog med min kunde, om hvor lang tid det vil tage at løse en given opgave. For at give et eksempel, kan det være en kunde der ønsker at starte ud med en grundig SEO-analyse. Så sætter jeg mig ned, og kigger på hvor lang tid det vil tage mig at løse opgaven, hvorefter jeg skriver til min kunde, med en angivelse af timeantallet. Nu har kunden så en garanti for, at de ikke faktureres mere end det aftalte timeantal.

Så reelt giver du en fast pris på opgaven. Selvfølgelig baseret på en vurdering af tidsforbruget og din timeløn - men det er vel sådan vi alle beregner et fastpris tilbud.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kun haft forholdsvis få kunder gennem tiden, hvor jeg bare kunne køre løs ud fra en timepris. Langt de fleste kræver et budget og forventer (naturligvis), at jeg kan overholde det.

Som leverandør er det dog meget vigtigt, at du nøje definerer forudsætningingerne for det faste budget - for hvis de ændrer sig, og det gør de jo ofte på foranledning af kunden selv, så kan budgettet naturligvis også gøre det. Og ved at gøre dette klart fra starten, gør du også kunden bevidst om det.

På engelsk kalder man det "expectation management" (jeg har ikke lige et godt udtryk på dansk). Det handler kort sagt om, at afstemmer forventninger og aftaler, så der er rene linier og forståelse for tingene på begge sider af bordet. Det er den absolut bedste måde at sikre både glade kunder og leverandører. Når forventningerne er afstemt og konditionerne defineret og snakket ordentligt igennem, så opstår der langt færre problemer, frustrationer eller uenigheder undervejs.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Emil Blücher:
Forinden er jeg selvfølgelig i dialog med min kunde, om hvor lang tid det vil tage at løse en given opgave. For at give et eksempel, kan det være en kunde der ønsker at starte ud med en grundig SEO-analyse. Så sætter jeg mig ned, og kigger på hvor lang tid det vil tage mig at løse opgaven, hvorefter jeg skriver til min kunde, med en angivelse af timeantallet. Nu har kunden så en garanti for, at de ikke faktureres mere end det aftalte timeantal.

 

Det er det, der hedder en opgavepris, Emil. Altså en aftalt pris på opgaven. Om du angiver den til 10 timer a 700 kr. eller til 7.000 kr. er jo ligegyldigt.

At arbejde på timeløn betyder noget helt andet.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)