Det er nok den dårligste måde at vurdere en SEO-leverandør på. De fleste af verdens bedste SEO'ere finder du ikke i toppen af søgemaskinerne - like it or not. Så hvis du bruger din metode ja så frasortere du sådan set bare en masse af de bedste. Er det virkelig det du vil? |
Thomas Rosenstand:Det er interessant. Det betyder altså, at du får en blankocheck af flertallet af dine kunder. Du oplyser din timepris, og så kan du bare køre løs. Det er jeg lidt imponeret over.
Kan du virkelig nøjes med at opgive din timepris og så sende en faktura på det antal timer, du har brugt - uden at dine kunder kender et tilbud i forvejen?
Forinden er jeg selvfølgelig i dialog med min kunde, om hvor lang tid det vil tage at løse en given opgave. For at give et eksempel, kan det være en kunde der ønsker at starte ud med en grundig SEO-analyse. Så sætter jeg mig ned, og kigger på hvor lang tid det vil tage mig at løse opgaven, hvorefter jeg skriver til min kunde, med en angivelse af timeantallet. Nu har kunden så en garanti for, at de ikke faktureres mere end det aftalte timeantal.
Min dygtige grafiker, som jeg benytter engang imellem, benytter samme afregningsmetode, og efter hvad jeg har hørt fra hendes andre kunder, er de godt tilfredse med afregningsformen.