Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd til hvordan jeg får mit tøjmærke ud i butikkerne.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Virum
Tilmeldt 14. Jun 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

HJÆLP! Smile

Jeg håber der er nogle, som kan give mig nogle gode råd omkring, hvordan jeg får mit tøjmærke ud i fysiske butikker.

Jeg startede ud i 2007 med at designe mit eget tøjmærke EL FUEGO. Det startede sådan lidt for sjovt (som en del iværksætteri nu gør) og langsomt har det vokset sig større og større.

I dag sælger vi tøjmærket fra vores hjemmeside: www.elfuego.dk og på festivaler, markeder og messer.

Fra at købe t-shirts et sted i Dk og få trykt noget på et andet sted i Dk får vi nu alt produceret i Østen og dermed også store mængder. Vi er derfor nået til det punkt, hvor produktet og vores evne til at levere til butikkerne er modent.

Det er pt. fortsat en bibeskæftigelse, og både det og så mine manglende/ikke eksisterende erfaringer indenfor salg til butikker sætter sine begrænsninger. Jeg har fx. svært ved at køre fra butik til butik med mindre jeg fx. afser ferie til det, men så sætter det også tidsmæssigt sine begrænsninger i forhold til hvor mange man når ud til.

Min umiddelbare idé er, at få lavet salgsmateriale i fysisk form altså fx dobbeltbladet A4 ark med priser og billeder, ligesom at få samme salgsmateriale lavet i PDF format. Strategien vil så være at tage telefonisk kontakt til butikker og skabe kontakt og interesse, for så at sende enten pdf eller fysisk materiale mhp en aftale om fremvisning af produkterne og så forhåbentlig en formidlingsaftale. Altså er tanken at satse på kun at køre ud til butikker som "potentielt" kunne være interesserede.

Succeskriteriet er ikke at blive kæmpestore og skulle ligge på hylden i enhver butik. Det er heller ikke tanken og forventningen, at butikkerne vil tage hele kollektionen. Men ud fra en betragtning om, at salg i butikker vil øge salg på webshoppen og vice versa virker det som både en økonomisk og markedsføringsmæssigt god idé at forsøge at få det ud til nogle butikker.

Gode råd modtages med kyshånd i forhold til:

- erfaringer fra andre omkring salg til butikker
- kritik af min plan omkring kontakt til butikker
- bør man tilbyde kommisionssalg for at komme ind?
- bør man tilbyde lave intropriser?
- hvad bør man? Smile

Med tanken om, at man nok kun har én chance hvert sted, vil jeg meget gerne gøre det rigtigt første gang.

Jeg håber at høre fra jer.

Med venlig hilsen

Jess Voldager

 

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil noget med de fysiske butikker, - så tror jeg at det du må gøre og det der virker, er at få pakket tasken med nogle vareprøver, også er det ellers ud og vise dem frem... Det med at sende materiale og pdf-filer og jeg skal komme efter dig, virker ikke.. Det bliver de overdænget med aå rigeligt, og fra et ukendt mærke - ryger det direkte i det "russike arkiv".. Du skal også tænke på, at markedet lige nu er presset, og butikkerne vil nok lige nu hellere af med en leverandør, end de vil have tilføjet endnu en..

En anden måde at gøre det på, er ved at stille op på messen "Ciff" om 2 uger - jeg tror stadig der er enkelte ledige stande.. Hvor hele modebranchen er samlet i 4 dage.. Et helt 3. alternativ er at finde en agent / freelance sælger som i forvejen besøger det segment du henvender dig til.. Det kan have sine fordele / ulemper, fordelen for dit vedkommende er, at han vil have opbygge en kundekreds / en troværdighed i branchen..

Men det med at sende materiale ud - er skønne spildte kræfter tror jeg..

vh/ Ulrik

Tilmeldt 31. Oct 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg  kan hjælpe dig ring til mig på 40149320

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad med at tænke helt anderledes end de andre tøjfirmaer gør i dag :·)

Du sælger nogle meget nemme varer - som i øvrigt er rigtig fede synes jeg. Mit største problem er at højsæson og indkøb ligger lige oven i hinanden - og det er dybt frustrerende. Butikkerne må have det på samme måde.

Min ide til dig, kunne være at du lavede et virkelig lækkert salgsmateriale. Hvor du viser et billede af hver style samt priser og info om materiale osv. Billederne skal være virkelig gode. Der skal så være et log-in til en webshop hvor dine leverandører kan bestille varerne online. Giv dem en mark-up på 3,0 eller mere. Gør det sådan at der skal være en minimumsbestilling - og hvis de betaler med kort får de en eller anden form for kontant rabat.
Gør evt også sådan at kunden kan bestille een vareprøve til produktionspris.

Fordele for dine kunder:
- de kan bestille når det passer dem
- de kan bestille de varer de synes mangler lige nu i deres butik
- de skal ikke disponere et halvt år i forvejen
- de kan hente nye styles hjem som de ikke har haft før
- de har en god fortjeneste på varerne
- Indkøbet forstyrrer ikke deres travle sæson og de kan købe ind om aftenen

Det vil kræve et rigtig godt salgsmateriale - hvor dit fokus virkelig skal ligge. Omvendt har du mulighed for at droppe det fysiske salg som tager meget tid - især når du har et andet job som også skal passes.

Hvis varerne var interessante nok - og fortjenesten god - så ville jeg ikke have nogen forbehold for at købe ind på denne måde - tværtimod kunne jeg se mange fordele.

Bare en tanke :·)

Fra Virum
Tilmeldt 14. Jun 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle.

Det er en super tanke. Jeg havde egentlig forestillet mig, at butikkerne skulle foretage købet via et forhandler login, men jeg havde ikke tænkt på at bruge det som en anderledes indgangsvinkel, men det vil jeg gøre nu og helt klart fremhæve de fordele du skitserer i materialet.

Nu driver du jo så en netbutik, men hvordan får du selv kontakt til leverandørerne? Du er jo nok bedre til at læse mails end en fysisk butik, men hvad virker på dig, hvis et nyt mærke vil gøre sin entre?

Jeg er lidt bange for, at hvis jeg bare sender salgsmateriale i øst og vest, så er responsen forsvindende lille? Omvendt er vi vel alle sammen dødtrætte af telefonsælgere, så det er jo med at ramme den gyldne middelvej og måske lige skabe en kontakt over telefonen og så ellers sende materialet og så følge op evt. med besøg med prøver?

Mvh. Jess

Fra Virum
Tilmeldt 14. Jun 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Ok, det lyder godt, kunne du være lidt mere konkret? Smile

Fra Virum
Tilmeldt 14. Jun 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ulrik.

Tak for dit svar. Det er nogle super råd. Jeg vil også meget gerne tage ud og vise varerne frem og tror også jeg som person og klart den bedste repræsentant for det tøj jeg selv skaber, bør være den der sælger det.

Mit indtryk er bare, at det er sjældent, at man træffer ejeren/indkøbsansvarlige, hvis man tropper op uanmeldt på en tilfældig dag, og så kunne jeg bare forestille mig, at det hurtigt er meget kørsel rundt uden at ramme noget konkret?

Derfor tanken om at "varme" butikken op OG SÅ følge op med fremvisning?

Mvh. Jess

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

EL FUEGO:

Hej Helle.

Det er en super tanke. Jeg havde egentlig forestillet mig, at butikkerne skulle foretage købet via et forhandler login, men jeg havde ikke tænkt på at bruge det som en anderledes indgangsvinkel, men det vil jeg gøre nu og helt klart fremhæve de fordele du skitserer i materialet.

Nu driver du jo så en netbutik, men hvordan får du selv kontakt til leverandørerne? Du er jo nok bedre til at læse mails end en fysisk butik, men hvad virker på dig, hvis et nyt mærke vil gøre sin entre?

Jeg er lidt bange for, at hvis jeg bare sender salgsmateriale i øst og vest, så er responsen forsvindende lille? Omvendt er vi vel alle sammen dødtrætte af telefonsælgere, så det er jo med at ramme den gyldne middelvej og måske lige skabe en kontakt over telefonen og så ellers sende materialet og så følge op evt. med besøg med prøver?

Mvh. Jess

Jeg finder leverandørerne på messer - eller hvis jeg modtager salgsmateriale som ser spændende ud. Derudover holder jeg øje med hvad der ellers sker hos konkurrenterne og om de finder noget som ser ud til at sælge godt.

Man kan jo lave en kombi af det hele. Vær med på årets modemesse. Det er ikke afgørende at standen er stor.

Lav en stor rund cirkel i en klar fangende farve. Inden i den skal der stå 3,0 - og skråt ovenover med mindre skrift skal der stå: Mark-up
Denne cirkel kan være det du fanger folk med (og tro mig - mark-up på 3 fanger så man er nødt til at se hvad det er). Smæk det op i kæmpestort på banner ved messen - og lad forsiden kun indeholde dette på dit salgsmateriale. Meget synligt på forhandler siden.

Tilbyd eks i salgsmaterialet at du gerne kommer ud og viser kollektionen hvis du gerne vil det. Så mister du ikke dem som ikke er så gode online.

I og med jeg selv har så travlt lige nu - så har jeg faktisk sat pigerne på kontoret til at bede alle sælgere der ringer om at sende en mail eller salgsmateriale. Så det er nok lidt svært at komme igennem. Men en lækker brochure kigger jeg altid igennem. Hvis der er nogle bestemte steder du rigtig gerne vil ind - så vedlæg evt en salgsprøve og følg op efter 3-4 dage pr telefon eller mail.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)