Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et par SEO spørgsmål?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra tune
Tilmeldt 20. Dec 10
Indlæg ialt: 123
Fra  tune brolægger firma Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Efter at have lavet et par ugers amatør SEO arbejde er det lykkedes mig at komme på side 1 ved søgning på brolægger på google , dog ligger jeg kun nr 7.

1. Jeg syntes det står stille nu , men hvad skal der til for at rykke de par placeringer op?

Jeg har generelt udført linkbuilding og deltaget i div debat fora samt prøvet at have unikke tekster på siden..

2. Kan man ændre sin side titel uden at det påvirker ens placering nu? Jeg kunne feks tænke mig at ændre den fra "Brolægger firmaet udfører alt i belægning" til "Brolægger firmaet udfører alt i brolægning" i håb om at få en god placering på ordet "Brolægning"

3. Hvordan optimere man siden til at rangere højere på andre søge ord end brolægger? Jeg kunne godt tænke mig at komme på side 1 med ordet brolægning og evt andre søgeord i den retning. Er det så selve ankerteksten på div. links man smider der skal ændres til brolægning? og skal selve linket være til en underside eller hvordan?

4. Google kan godt lide aktivitet på siden ja, men har det samme værdi hvis aktiviteten sker på en underside og ikke på forsiden ?

Håber der er nogen der vil være behjælpelig med disse spørgsmål og ret mig gerne hvis jeg har grebet det fuldstændig forkert an.. :)

Sidden er her:  Brolægning

På forhånd tak.

mvh Adam

 

 

tune brolægger firma er en mindre brolægger virksomhed , som udfører opgaver på hele sjælland.

Fra København
Tilmeldt 23. Jun 08
Indlæg ialt: 263
Fra  CoolStuff SPAMfighter ApS Skrevet kl. 01:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal hvert fald en tur forbi dine meta data på alle dine andre sider... De ser ikke helt gode ud... :)

Patrick T. Rasmussen

Ekstern Marketingchef

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 02:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Adam

Først og fremmest vil jeg fortælle dig, at de placeringer du har nu ikke er særligt stabile. Sagen er nemlig den, at din side ikke er så gammel, og dermed ikke har fundet sin rette placering.

Bemærk desuden at du skal være logget ud fra google, samt have deaktiveret personlige tilpasninger for at kunne se de samme resultater som os andre. Jeg får nogle helt andre resultater end dig, hvilket sikkert skyldes at du er udsat for personlige søgeresultater. Gør derfor følgende:

  • Lav en søgning på google.dk - skriv f.eks. vaskemaskine, og klik på søg. Check herefter at din emailadresse ikke er synlig i øverste højre hjørne. Hvis den er det, eller at teksten "log ud" af en eller anden grund vises, skal du klikke på "log ud"-linket, så linket "log in" i stedet vises
  • Lav en søgening på google.dk igen - du kan sagtens bruge ordet vaskemaskine igen, klik herefter på "søg". Igen skal vi have fat i det øverste højre hjørne. Denne gang skal du klikke på teksten "weboversigt". Hvis teksten "Dine søgeresultater kan være tilpasset ved hjælp af søgeaktiviteter på denne computer." vises, skal du klikke på "deaktiver tilpasninger, der er baseret på søgeaktivitet" så teksten "tilpasninger, der er baseret på søgeaktiviteter uden logon, er deaktiveret" efterfølgende vises.

Så langt så godt. Nu skulle du meget gerne se det som vi andre ser.

En ting der springer mig i øjnene er dine titels, som ikke hænger sammen med teksten på de enkelte undersider. Eksempelvis nævner du på siden http://www.tunebro.dk/profil.html "Brolægger københavn , Brolægger sjælland" i din title, selvom at ingen af de to udtryk fremgår af din tekst (hvilket den skal!)

Jeg kan se du bruger en masse meta keywords. Bemærk at google ikke benytter meta keywords mere. Vælger du dog alligevel at udfylde feltet, skal du ikke udfylde mere end en håndfuld søgeord.

Rigtig mange misforstår begrebet aktivitet. Google belønner dig ikke, for  at du ændre en 2-3 ord i ny og næ i din tekst. Det der menes med opdateringer, er at du skal oprette nye sider, med ny tekst, så din side vokser sig større.

Overvej muligheden for at oprette undersider, som ikke er synlige i menuen, men kun via links i dine tekster. Et eksempel kunne være at du oprettede en underside målrettet "brolægger københavn", skjulte den fra menuen, og linkede til den fra forsiden og et par andre undersider, som er forbundet med menuen.

Held og lykke med optimeringen

/ Emil Blücher

 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 02:25
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Ja du kan godt ændre dit titel-tag, men det vil have en eller anden konsekvens i forhold til Google.  Du vil sandsynligvis ikke miste din 7 plads på søgningen brolægger, da ændringen er så lille og relevant.

Hvis jeg var dig ville jeg smide en eller anden variant af firmanavnet i dit titel tag, og lave en eller anden geografisk henvisning.

 

Broglægning | Tune Brolægning udføre alt i brolægning på Sjælland

 

+ Du har brolægning forrest.

+ Du har firma navnet i dit titel tag

+ Du har både ’tune’ & ’sjælland’ med

+ Titel tagget fortæller at det er en brolægger virksomhed. Den du har nu er lidt mere kryptisk.

 

Mit lille tool kan give dig en indikation af hvordan et titel+description tag vil se ud i Google.

 

Dit description tag er ikke særlig godt i forhold til de keywords du gerne vil findes på.

 

Der er generelt rigtig mange ting som kan gøres meget bedre. Desværre har jeg ikke mulighed for at give dig en komplet gennemgang,

 

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

 

Fra tune
Tilmeldt 20. Dec 10
Indlæg ialt: 123
Fra  tune brolægger firma Skrevet kl. 02:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil & Casper.

Den burde være god nok med 7 placering da jeg både rydder browser historik , cache,cookies m.m Og har også afprøvet søgningen fra venner og bekendte med samme resultat. Jeg har arbejdet mig op fra sidde 7 så jeg håber da i det mindste den bliver hvor den er. Jeg får ændret title tags så de passer med sidens indhold så de matcher teksten. ;)

Casper. Mit description tag går jeg udfra er teksten som står under sidetitlen ved søgning? Det har jeg ikke rigtig haft indflydelse på, pludselig var sidden indexseret og så har jeg ellers bare linket derud af :) Selve teksten er enda fra en underside så jeg ved ikke helt hvordan det er gået til.

Tak for jeres input & råd.

Mvh Adam

tune brolægger firma er en mindre brolægger virksomhed , som udfører opgaver på hele sjælland.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:30
Hvor mange stjerner giver du? :

adam:

Den burde være god nok med 7 placering da jeg både rydder browser historik , cache,cookies m.m Og har også afprøvet søgningen fra venner og bekendte med samme resultat. Jeg har arbejdet mig op fra sidde 7 så jeg håber da i det mindste den bliver hvor den er.

Hos mig har du en 40 placering, altså nederst på side 4.

Kan også se at du har hvid tekst på hvid baggrund forskellige steder på din hjemmeside. Blandt andet på din forside, har du i dit <h1> tag, hvid tekst på hvid baggrund. Også under siden "Om os", og i højre side på "inspiration" gælder det samme. Du bør du ændre teksten til sort, som alle kan se teksten.

Google er ikke glad for skjult tekst, og du kan blive straffet for det.

Fra tune
Tilmeldt 20. Dec 10
Indlæg ialt: 123
Fra  tune brolægger firma Skrevet kl. 03:48
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Jan Elmar Sørensen:

adam:

Den burde være god nok med 7 placering da jeg både rydder browser historik , cache,cookies m.m Og har også afprøvet søgningen fra venner og bekendte med samme resultat. Jeg har arbejdet mig op fra sidde 7 så jeg håber da i det mindste den bliver hvor den er.

Hos mig har du en 40 placering, altså nederst på side 4.

Kan også se at du har hvid tekst på hvid baggrund forskellige steder på din hjemmeside. Blandt andet på din forside, har du i dit <h1> tag, hvid tekst på hvid baggrund. Også under siden "Om os", og i højre side på "inspiration" gælder det samme. Du bør du ændre teksten til sort, som alle kan se teksten.

Google er ikke glad for skjult tekst, og du kan blive straffet for det.

 

Er det ved søgning på Brolægger eller Brolægning? For ved brolægning er jeg også på side 4 nederst? :)

Ja det med teksten skal rettes ..

Mvh Adam

 

tune brolægger firma er en mindre brolægger virksomhed , som udfører opgaver på hele sjælland.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:02
Hvor mange stjerner giver du? :

adam:

Er det ved søgning på Brolægger eller Brolægning? For ved brolægning er jeg også på side 4 nederst? :)

Ja det med teksten skal rettes ..

Mvh Adam

Okay ja, det var ved en søgning på brolægning. På brolægger har du, som du siger en 7 placering.

Fra tune
Tilmeldt 20. Dec 10
Indlæg ialt: 123
Fra  tune brolægger firma Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

tune brolægger firma er en mindre brolægger virksomhed , som udfører opgaver på hele sjælland.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Adam,

Jeg må nok desværre skuffe dig lidt. Din side er ikke på side 1 i min google søgning på brolægning.

Ja, din side er i min google søgning end ikke placeret på de første 7 sider.

På side 10 nævnes dit domæne første gang i min google søgning.

Jeg vil anbefale dig at overveje tilmelding til e-university.dk - Der er så mange fif og forklaringer på SEO, at du vil få den store fordel i forhold til dine konkurrenter. Dette selvfølgelig under forudsætning af, at du er blandt de første i din branche, der drager nytte af de mange meget brugbare tips og tricks.

Dbh. John

 

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)