Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento - djævlen eller lykken?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har netop købt mig en hosting inkl. en helt standard/blank Mangento.

Jeg er gået fra OSCommerce til Magento.
Der skal bl.a. installeres integration til Economics.

De sidste par dage har jeg imidertidig stødt på en masse negative kommentarer/omtale om Magento, som jeg delvist godt kan sætte mig ind i / forstår ud fra mine egen korte oplevelser med systemet.

Link:
http://www.commercestyle.com/e-commerce/magneto-sucks 

Spørgsmålet er så rimelig simpelt: 
Er Magento vejen frem, eller skal jeg finde en anden løsning?

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg ser det så er der ingen tvivl om at Magento er vinderen af open source e-commerce systemer i enterprise sammenhæng. Fleksiblitet og features mængden er uovertruffen og du kan være glad for dit skift fra OsCommerce som helt klart var en dødsejler.

MEN Magento er besværligt! og tungt! sådan er det for alle systemer de er gode til noget og dårlige til noget andet. Det kan ikke være anderledes.

I den "nemme" ende af markedet, virker det som om Prestashop har godt fat. Så hvis Magento virker for tungt, kan du kigge på den.

Hvis det virker for besværligt, så er der nok ikke nogen vej udenom CloudSprout :-)

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey
Jeg er helt "grøn" i Webshop sammenhæng.
(dog ikke helt inden for it;))

og jeg instalerede og satte en Prestashop op på god 1 time forlede aften, og var overrasket over hvormange ting den kunne som std.

men den virker ret lige til at komme igang med , dog er templates lidt bøvlede at rette i men med lidt web kundskab er det intet problem.

jeg havde inden for 1 times tid alt kørende , quickpay , dansk sprogset, danske valutaer, og så lader det til at SEO delen af den er ret anstendig som std. der kan tilkøbes udvidelser der gør det enu bedere :)

Blot mit b7 med, så havde du da lidt ide om et evt. alternativ :)

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret!

Jeg kan ikke blive klog på Magento - der er masse positivt at finde, men bestemt også en hel del negativt, som fylder en del.

Jeg synes det mest bemærkelsesværdige er svartiderne, som jeg sammenlignet med OSCommerce, synes er lange - selv på en god hosting.

Men hvis man skærer helt ind til kernen, generer Magento så en bedre kode end OSCommerce og Prestashop?

Jeg har kikket på Cloudsprout - men det var ikke helt mig, et fint og smart system ellers. 

 

Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen tvivl om at magento er et super system, og i den sammenhæng også avanceret.

Prøv at kigge på prestashop.com som, så vidt jeg ved også kan integreres med economics.

Flotte Lipgloss, og stort udvalg i makeup og parfume.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

A_HH:

Link:

http://www.commercestyle.com/e-commerce/magneto-sucks 

Sjovt, jeg ser intet konkret i den artikel andet end en fyr det bitcher (og nævner at der er mange der har behov for hjælp på forummet).

Ja magento er et stort bæst, "but with great powers come great responsibility".

Det er blandt andet en af grundene til at vi i vores shop løsninger kun laver design til Magento. Hvis nogen begynder at sige at de vil have funktionalitet der ikke findes i kernen eller i en udvidelse, så siger vi nej tak go henviser til en af vores konkurrenter. Til gengæld kan jeg så stå 100% inde for vores produkt.

Ikke at vi ikke kunne gøre det. Sammenlagt har mit team vel lavet over 70 Magento shops, så det er kompentente mennesker. Men simpelthen fordi den almindelige shop ejer ikke forstår hvad det vil sige at modificere koden i Magento. 

Ofte bliver det svært at opgradere senere, og man skal typisk tilrette sin kode med hver opdatering der kommer til Magento.

Så hvis man ellers kunne "undvære den sidste lille detalje som man bare må have, men i det store hele ikke har noget som helst med købsoplevelsen", ja så ville Magento funke for langt de fleste.

Tilbage til fyren der bitcher. Vi aner intet om hans shop løsning, så reelt kunne dem der har lavet dyret, ha' lavet alle mulige sjove ting på hans shop, og så er det klart at det potentielt kan fejle.

Eller hvis man fx. bruger en gratis udvidelse der ikke længere bliver vedligeholdt, ja så kan det tænkes at den ikke virker (eller måske endda direkte får siden til at fejle) efter en opgradering.

Magento er i mine øjne klart det fedeste e-commerce system pt. Jeg lavede forretningen Get A Shop alene fordi jeg var faldet over Magento. Hvis det ikke havde eksisteret tror jeg ikke forretningen havde eksisteret idag, da de andre alternativer på markedet slet ikke kan få mine arme op i samme måde som med Magento.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er god nok glad for at jeg skiftede over til Magento for et halvt år siden på Toprobot.dk

Der var lige et par øvelser de første par måneder, før jeg var nogenlunde inde i det.

Jeg er stadig forbløffet over hvor meget det kan, jo mere jeg sætter mig ind i det

 

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

A_HH:
Er Magento vejen frem, eller skal jeg finde en anden løsning?

Jeg tror mere det er vigtigt, du er tro mod dig valg, det er håbløst at flakke imellem forskellige systmer. Om du er til osC. magento, presta, joomla etc. så har alle systemerne deres fordele og ulemper. Her på Amino er Magento blevet utroligt populær, og hver gang nogen skriver et indlæg om shopsystemer, ser nogen sig nødsaget til at hakke i det ene system frem for andet. Det virker desværre lidt somom folks rådgivning står, lidt for meget i skygge, af deres egen økonomiske interesse.

Stort set underordnet, hvilke af de nævnte systemer du nævner, så vil de dække 95% af dine behov, det store spørgsmål, når man skal vælge system, er hvordan man bedst muligt får identificeret de sidste 5%, og derefter kodningen og vejen til et ordentligt slutresultat.

 

Jimmy

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok ikke så meget artiklen, den trak jeg også lidt på skulderne af - men der kommer lidt mere power bag det hele hvis du læser de mange sider med kommentarer...

Stadig i tvivl her :) 

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

A_HH:

Det er nok ikke så meget artiklen, den trak jeg også lidt på skulderne af - men der kommer lidt mere power bag det hele hvis du læser de mange sider med kommentarer...

Stadig i tvivl her :) 

Jeg vil anbefale dig, som de andre også er lidt inde på, at finde en dygtig og holdbar leverandør, som er god til ét af systemerne. Det skal du virkelig ligge vægt på i dit valg af shopsystem. Hvis valget står mellem en Magento shop og en dårlig programmør eller en Oscommerce shop og en kniv skarp programmør - ja så er valget lige pludselig meget simpelt. Smile

2 systemer der er i fremdrift: prestashop og magento.

God vind! Smile

Med venlig hilsen
Anders Pedersen

Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.

 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)