Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Photoshop viser forkerte farver - hjælp ønskes

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået et besynderligt problem med min Photoshop CS4, og det er, at den laver farverne lysere eller mere matte end de er i f.eks. min browser.

Hvis jeg tager et skærmprint, og paster det ind i Photoshop, så bliver farverne lysere.

Hvis jeg så vælger "Save for web", så er farverne rigtige igen.

Jeg har herunder taget at skærmdump af en browserbillede lagt oven på Photoshop:

 

Som man måske kan se, så er der, i mine øjne, stor forskel på nuancerne. Jeg ha rsnart forsøgt at ændre alt uden at det bliver bedre, så har du et godt råd/løsning vil jeg blive rigtigt glad.

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke sikker på, at det er den eneste rigtige løsning, men hvis du under image/mode vælger indexed, burde det gøre dine farver webegnede - men har jeg ikke lavet webting i årevis, så om den holder i 2011 - ved jeg ikke.

mvh Hans

Fra Herlev
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 93
Fra  Rosenkjær Web IVS Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne også godt tyde på at din skærm ikke er kalibreret rigtigt, men sådan som jeg husker det, så plejer photoshop vidst nok at advare om det, når programmet åbnes :s

Jeg er ingen ekspert på dette område, men det var nok mit bedste bud.

Billig crosstrainer - Den nemme guide til at vælge den rigtige

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror rent faktisk jeg fandt ud af årsagen. Årsagen var mine Samsung skærme, de er åbenbart lidt specielle, så jeg fandt en ICC profil der passede til min skærm, og problemet ser ud til at være løst.

Nu skal jeg så bare have Photoshop til at huske den skal bruge den profil, men det skal jeg nu nok få den til :-)

Hvorfor er det iøvrigt altid sådan, at når man har brugt det meste af dagen på at løse et problem, så stiller man en spørgsmål, og 10 minutter senere finder man selv løsningen? :-)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Oxkjær:

Hvorfor er det iøvrigt altid sådan, at når man har brugt det meste af dagen på at løse et problem, så stiller man en spørgsmål, og 10 minutter senere finder man selv løsningen? :-)

 

Fordi du i virkeligheden er klogere end os - du vil bare ikke stå ved det :-)

mvh Hans

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahhh næppe derfor :-)

Fra Århus
Tilmeldt 23. Dec 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 01:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg ikke helt med på hvorfor du har brug for et screen print for at finde en farve. Men hvis problemet er at du skal lave noget i photoshop, som du skal kunne sætte ind på din hjemmeside, hvor det skal passe med samme farve, så er den bedste løsning at finde css farvekoden som bruges på din hjemmeside, og så bruge den til farve valg i Photoshop.

Der er en række måder at finde farvekoden på, men de afhænger af hvilken browser du bruger. Eks i chrome:

  1. højreklik på området med farven
  2. klik på "vis detaljer for elementet"
  3. og led efter farvekoden, der kunne være noget i stil med #434343
Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 02:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer:

Nu er jeg ikke helt med på hvorfor du har brug for et screen print for at finde en farve. Men hvis problemet er at du skal lave noget i photoshop, som du skal kunne sætte ind på din hjemmeside, hvor det skal passe med samme farve, så er den bedste løsning at finde css farvekoden som bruges på din hjemmeside, og så bruge den til farve valg i Photoshop.

Der er en række måder at finde farvekoden på, men de afhænger af hvilken browser du bruger. Eks i chrome:

  1. højreklik på området med farven
  2. klik på "vis detaljer for elementet"
  3. og led efter farvekoden, der kunne være noget i stil med #434343

Det er jo hans skærm han har problemer med, ikke hans farvekode :-D

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige præcis, det var skærmene der var problemet :-)

Efter 12 år med webdesign kan jeg godt "finde" en farvekode, eller rettere, det har jeg et browser pluginn der finder for mig Cool

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

  Bare for lige at præcisere det inden der er nogen som bliver alt for forvirret:

Hans skærme er der ingen problemer med.

Det er farveprofilerne som driller. Dette er et område som rigtig mange (læs: de fleste) "web-folk" ikke er opmærksomme på. Men i trykverdenen kender vi alt til det - det udgør en integreret del af en stor del af det vi arbejder med hver eneste dag.

Photoshop understøtter farvestyring - ikke blot af dokumenterne - men også af selve skærmen.
Så hvis der er et mismatch imellem den farveprofil som Photoshop kører med til selve dokumentet og den output-profil (en ICC-profil i dette tilfælde) der ligger til skærmen (og/eller grafikkortet), så kan det give nogle mærkelige resultater som det Michael oplever.

Det bliver så endnu værre når Photoshop kører med automatisk "black-point-compensation" og lignende slået til - samtidig med at der er gøgl med farveprofilerne - så kan man lige så godt sidde med grøn-tonede solbriller på imens man forsøger at ramme gråtoner i et billede Geeked.

/Jesper

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)