Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Visning på google.co.uk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'ere

Som nævnt i overskriften, hvis man gerne vil søgemaskineoptimere ens side på andre "googler" end den danske som eks. den engelske.

Hvordan kan man så gøre det så google opfatter ens side som en engelsk. 

Eksempelet en dansk side som også er oversat til engelsk.

Eks: www.test.com/eng

Denne side skal komme i engelske google resultater.

Eks: www.test.com/da

Denne side skal komme i danske google resultater.

Hvordan sikrer jeg mig at google ikke bare tager begge som danske sider. Hvilket de er, da det en en danske side begge.

 

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh.

Anders

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

Lad os først tage lidt teori om  - Hoveddomain, subdomain og subfolders

test.com er et hoveddomain (med vilje jeg ikke satte www foran)

www.test.com er et subdomain, ligesom f.eks intranet.test.com og blog.test.com

test.com/da er en subfolder til dit hoveddomain lige som test.com/eng vil være en subfolder

Ser vi på hvordan google selv navngiver deres søge maskiner - google.dk (den danske) google.co.uk (den engelske)  - google.se (den svenske)

Altså må det være den måde google ser verden på - haha  - altså google bruger landespecifikke endelser (læs: den bedste måde at fortælle hvilke land vi er i)

kigger vi på yahoo bruger de subdomainer f. eks bliver yahoo.dk til --> dk.yahoo.com  yahoo.co.uk til --> uk.yahoo.com (læs: Yahoo bruger subdomain - den næstbedste måde at fortælle hvilket land vi er i)

Endvidere kan du i de lande neutrale domain som .com og .org i google webmaster tool angive ( i settings) hvilket land (ikke sprog) dit domain hoveddsagelig henvender sig til.
Du kan angive land for hoveddomain og subdomain - men ikke for subfolders (læs: den dårligste måde at fortælle hvilket land vi er i)

Det kan du jo tænke lidt over - men vælger du det mest optimale, skal der også dobbel seo arbejde til :)

Håber du kan bruge dette - google webmaster tool var da et godt tip :)

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 04:22
Hvor mange stjerner giver du? :

AndersMidtjylland:
Hvordan sikrer jeg mig at google ikke bare tager begge som danske sider. Hvilket de er, da det en en danske side begge.

Hej Anders

Du spørger, hvordan du skal sikre, at Google ikke tager begge sider som danske - og du skriver, at de begge er danske. Hvordan skal den forstås?

Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Det er også lidt mærkeligt formuleret af mig :)

Det jeg mener er at, at en dansk hjemmeside hvor du har en engelsk tekst på og med en dansk tekst på som nævnt med de to eksempler. Det er begge to danske sider (går jeg ud fra, da de begge ligger på en dansk server) men den der er /eng skulle gerne ses af google som en engelsk side.

Mvh.

Anders

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du gøre på flere måder.

1. sørg for at der i HTML start tagget står: xml:lang="da" lang="da" for dansk og tilsvarende for engelsk

2. Sørg for at der bliver afsendt en sprog response header til browseren (Content-Language)

Ovenfor ser du de to vigtigste.

Du kan også tage brug af meta tagget "http-equiv" for sprog.

Læs mere om det at gøre så hjemmesiden bliver sprogvenlig hvis man kan kalde det det :) her: http://www.w3.org/International/geo/html-tech/tech-lang.html

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)