Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for brug af del af egen bolig?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Nov 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er kommet i tvivl om, hvorvidt jeg kan opnå fradrag, da jeg bruger en del af huset til mit firma.

Jeg har startet en køreskole på hjemmeadressen. Et af kælderlokalerne er indrettet til teorilokale og kan derfor i sagens natur ikke bruges til andet. Jeg er opmærksom på problematikken omkring kontor og den eventuelle benyttelse deraf privat, så det har jeg opgivet. Men hvad med selve teorilokalet?

Lokalet udgør ca. 11% af husets samlede størrelse.

Hvis Skat stiller sig på bagbenene, kan man så udleje lokalet til sit firma i stedet?

 

Mvh

 

Jesper

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tvivler jeg desværre på at nogen herinde kan svare dig på, da lige netop denne type er en vurderingssag ved SKAT, om du kan få fradragherfor.

Jeg vil dog mene at der er gode chancer når lokalet ikke kan bruges til andet, dog skal du være klar over at det er meget svært at få disse fradrag igennem hos SKAT.

Men du giver dem et kald mandag, så er jeg sikker på at du finder ud af en løsning.

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

StenKrog:
Men du giver dem et kald mandag, så er jeg sikker på at du finder ud af en løsning.

Det vil hverken gøre fra eller til. SKAT er ikke bundne af telefoniske svar.

Hvis du vil have et eksakt svar er der ingen vej uden om en bindende forhåndsbesked. Den koster 300 kr og binder SKAT i 5 år.

Der er udviklet en særdeles stram praksis vedrørende muligheden for at foretage fradrag for lokaler i eget hjem. Det er et krav, at de anvendte lokale er indrettet på en sådan måde, at muligheden for privat anvendelse er udelukket. Det er altså ikke, hvorvidt et lokale faktisk er blevet anvendt privat, der er afgørende, men derimod om der blot har været mulighed for det.

I praksis indebærer dette, at et lokale skal være specielt indrettet for, at privat anvendelse anses for udelukket. Med andre ord, hvis stolene i dit undervisningslokale let kan klappes sammen og rummet omdannes til eksempelvis festlokale for dine familiesammenkomster vil der ikke kunne opnås fradrag.

/Henrik

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Erfaringsmæssigt kan det godt lade sig gøre. Men det kræver en særskilt nøgle til det rum. Søg bindene svar :)
Tilmeldt 3. Nov 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder til, at det ikke er besværet værd. ;)

Men er der så mulighed for at leje lokalet ud til køreskolen?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)