Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af domæne - erfaringer

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænkte på, om der var nogen herinde der har erfaringer med at købe .com domæner gennem firmaer som f.eks. demme http://www.sedo.co.uk/search/details.php4?domain=fmblog.com&language=da&et_sub=423&partnerid=14460&et_cid=15&et_lid=16727 ?

På forhånd tak for hjælpen :)

 

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

hvorfor eksperimentere med en relativt ukendt udenlandsk udbyder når der er gratisdns, webhosting.dk, speednames (dog for dyre) + et utal af andre

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren.Pedersen:

hvorfor eksperimentere med en relativt ukendt udenlandsk udbyder når der er gratisdns, webhosting.dk, speednames (dog for dyre) + et utal af andre

Lad vær at kommenter når du ikke ved hvad du taler om.

Sedo er hverken ukendt eller en domæneregistrator. Sedo er et online auktionshus for domæner, og til OP: du kan trygt stole på dem. Jeg har købt og solgt flere domæner gennem dem. De har desuden deres egen escrow service.

Hvilke konkrete "erfaringer" er du interesseret i?

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

tony:

Søren.Pedersen:

hvorfor eksperimentere med en relativt ukendt udenlandsk udbyder når der er gratisdns, webhosting.dk, speednames (dog for dyre) + et utal af andre

Lad vær at kommenter når du ikke ved hvad du taler om.

Sedo er hverken ukendt eller en domæneregistrator. Sedo er et online auktionshus for domæner, og til OP: du kan trygt stole på dem. Jeg har købt og solgt flere domæner gennem dem. De har desuden deres egen escrow service.

Hvilke konkrete "erfaringer" er du interesseret i?

 

ups du har ret, skulle have trykket mandens link :-)

 

 

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Big Smile Som Tony skriver så kan du trygt stole på dem, De er verdens største domænesalgsmarkedsplads (ikke kun auktion).

Jeg har købt og solgt gennem dem uden nogle problemer. Det eneste "negative" man kan sige om dem er at de er lidt langsomme og alt afhængig af salgs- købsbeløbet kan de være dyre.

Hvis du har spørgsmål som du ikke ønsker at skrive her, er du velkommen til at kontakte mig via PM.

Held og lykke med det.

Kommer snart...

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

De erfaringer jeg søgte var egentlig primært troværdigheden ifm. salg. Altså at de tikke var fup kort og godt :)

Hvordan foregår det normalt, er det bare en helt normal auktion?

 

Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja helt alm. auktion med escrow og hvad der nu hører sig til. Held og lykke.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare for at præcisere, så er det ikke kun auktion. Man kan godt købe/sælge uden at domænet går på auktion. Sælgeren bestemmer om han/hun vil "skubbe" det over til auktion efter at ha' modtaget et tilbud.

Der er flere måder at starte en auktion på.

- hvis man får et tilbud, kan man vælge at starte en auktion.

- anmode Sedo om at blive godkendt til at deltage i de "specielle" auktioner Sedo har kørende.

Man kan altså ikke "bare" starte et auktion uden at ha' modtaget et tilbud eller er blevet godkendt til de "specielle" auktioner Sedo har kørende.

Man behøver heller ikke at sætte ens domæne til salg hos Sedo, man kan godt nøjes med at anvende dem som Escrow-service, hvis man evt. har fundet og aftalt et køb med en domæne-ejer, og man blot ønsker at benytte sig af den sikkerhed en escrow-service giver.

Bedste Hilsner,

M.U.

Kommer snart...

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen, det var lækkert lige at få lidt vished for om det bare var tomme ord og fup, eller om det kan betale sig :)

 

Tilmeldt 28. Oct 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej M.U. 

Du lyder til at have godt styr på handel gennem Sedo, er det noget man kan købe lidt hjælp til? Eller måske du kender en?

Se evt. mit indlæg

http://www.amino.dk/forums/t/117695.aspx

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)