Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket domæne skal jeg vælge?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 19. Aug 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg skal til at starte et site, som er en slags database for en produktgruppe. Jeg vil helst ikke komme ind på, hvilken type produkt der er tale om, men jeg har fået fingre i "produktgruppenavn".net og .com domænerne. For at gøre det lidt nemmere nemmere vil jeg i resten af indlægget lade som om der er tale om en specifikt produkt. "Balkjole" vil blive brugt som eksempel.

Jeg har altså fået fat på "balkjole.net" og "balkjoler.net" og .com for dem begge, men .dk-domænerne for begge er taget og ejes af den samme. Jeg har ikke kunnet få fat på ejeren, men det er min plan at gå ned og banke på hans dør og høre om han vil sælge. Han bor helt tilfældigt mindre end 500 meter fra mig.

Jeg har konstateret at der er flere domæner som indeholder "Balkjole" med en eller anden endelse ledige. F.eks. med "portal" eller "marked".

Mit  spørgsmål er så, hvilket domænenavn, der set med SEO-briller på vil være bedst, såfremt jeg ikke kan få fat på .dk domænet af "balkjole". "Balkjole.net" eller et .dk-domæne med en eller anden endelse?

På forhånd tak.

Fra København
Tilmeldt 19. Aug 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en tilføjelse:

Domænet "nybalkjole.dk" er også ledigt, og jeg synes egentlig bedre om dette navn end nogen af dem, hvor der er stillet noget bagved. Gør det nogen forskel SEO.mæssigt, at tilføjelsen er foran og ikke bagved? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Tag det der lyder bedst :) Og lad være med at tænke så meget på SEO. Jeg vil faktisk mene at din SEO bliver langt bedre med et domæne, som lyder godt. Mad.dk eller iværksætter.dk er trods alt mindre værd end Just-eat.dk og Amino.dk Et fedt navn er langt bedre end at tage et ord, som alle allerede har et forhold til
Fra København
Tilmeldt 19. Aug 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Jeg kan godt følge din pointe, men jeg synes nu ikke sammenligningen er helt retfærdig. Just-eat er jo et noget mere kommercielt forehavende end Mad.dk er, så mon ikke også, der er brugt et par kroner mere på markedsføring af just-eat :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu tænkte jeg mere bare på domænenavnene alene. Skulle jeg starte helt fra bunden i dag, så ville jeg tage det domæne der lød bedst. Til daglig checker jeg op på masser af placeringer i mange forskellige brancher og jeg kan ikke se at det gavner nogle synderligt at have keywordet i domænet.
Fra København
Tilmeldt 19. Aug 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Allright. Er det dit indtryk, at det har stor betydning, om der er tale om et .dk domæne kontra f.eks. .com eller .net?

For faktisk synes jeg, at det er et fint navn bare at opkalde mit site efter produktet, men jeg vil naturligvis helst have det som .dk domæne.

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du ranker ikke bedre, fordi domænet er .dk. .com og .net ranker lige så godt.

Hvis du har "balkjoler.dk", og gerne vil ranke på "balkjoler", så er du helt bestemt foran "ham", der gerne vil ranke på samme søgeord, hvis domæne ikke indeholder søgeordet "balkjoler".

Dog er det sjældent, man ikke kan finde andre søgeord, at ranke på, end dét ene. Derfor skal du både også tænke brand og fremtid, når du vælger et domæne. 

Hvad nu hvis du gerne vil sælge "brudekjoler" en dag? Så er du dårligt stillet med balkjoler.dk/com/net!

Og hvad nu hvis du bliver stor en dag? Kan du så åbne en butik på Strøget med navnet "Balkjoler"? 

Og igen ift. brand, så er der bare en charme i at hedde .dk, hvis nu dit søgeord er dansk.

God weekend :) 

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)