Jeg arbejder pt. på et spændende projekt med en portallancering i Kina. Vi vil gerne ramme det kinesiske marked og vil i den forbindelse køre kampagner via Baidu.
Nu kommer spørgsmålet så. Er der nogen af jer som har erfaring med brugen af Baidu? Hvor kan jeg eventuelt finde information omkring, hvordan det virker? Crawler den ligesom Google og fungerer det på præcis samme måde? Hvad skal man være opmærksom på osv.
Jeg har selvfølgelig søgt rundt på internettet, men jeg har svært ved at finde grundig information.
Baidu er ekstremt fokuseret på de betalte søgeordsannoncer (deres svar på AdWords). Så omend der teoretisk set også vises organiske resultater, så kommer du ingen vejne i Baidu uden at betale.
Men det kan du så også roligt gøre. Det fungerer vist fint (bruger dem ikke selv p.t. da jeg ikke arbejde så meget på det marked) og priserne skulle være fornuftige (med mulighed for en fin ROI, hvis ellers du laver dit arbejde godt nok og fårstår dit marked)
Tak for jeres svar. Jeg har også hørt det, med det store fokus på betalende kunder. Men er der nogle retningslinjer man kan gå efter? Ligesom Google må de jo have bygget det op efter nogle principper?
Vi vil uden tvivl købe kampagner, men den generiske search er jo også interessant, hvis det har en effekt på Baidu?
Tak for linket, det ser jo fint ud. Men der må da godt nok være et marked for, at specialisere sig i det kinesiske marked. At kunne hjælpe virksomheder i gang med at oprette hjemmeside i Kina, må være en fin forretning :)
Det virker ihf ikke som om der er så meget info på området herhjemme.
Jeg har tidligere etableret en dating portal i Kina, og er lige pt involveret i et projekt hvor kunden ønsker at sælge hans produkt via webshop i kina. Er derfor i dialog med et tyskejet web bureau i Kina omkring kinesernes brug af internettet som handelsforum (der har været en kæmpe udvikling i betalingssikkerhed og generel handelssikkerhed de sidst år), og reklamer på BAIDU samt QQ.
Istedet for at "halse" rundt i samme spor og blive klogere, hver for sig, kunne der måske være ide i at lave fælles front. Evt send mig dit mobil nummer og vi kan tage en snak.
God aften,
Martin
Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk
Det lyder spændende at I gerne vil komme ind på det kinesiske marked . Interesseret projekt med udvikling af en kinesisk version af Energymap.dk. Der er stor interesse for blandt andet grøn og vedvarende energy i Kina, og jeg er sikker på at det er et stort potentielt marked for danske energi løsninger.
Jeg vil gerne høre om du har løst problemerne med at køre kampagner via Baidu. Måske kan jeg hjælpe dig med at blive ekspert af Baidu. Ellers noget andet som jeg tænkt man kan også blogge om sit eget firma eller project på WANGYI, XINLANG, og SOUHU som kineserne bruger ofte. Og jeg tror at man kan også køre kampagner på disse sider.