Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedspraktik i en enmandsfirma ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing MORS
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 674
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Det går vild fremad - også mere en jeg lige kan klare med mine to hænder.

Men er ikke helt sikker på at der er nok to to par hænder - og har hørt man kan få virksomhedspraktikanter hvor lønnen betales af kommunen i 13 uger - Hvordan er reglerne lige nøjagtig for dette nu hvor det er enmandsfima ? ved nogen noget om dette ? 

Kenn Bo

Leverandør af ALT til markedsføring, til ALLE !

Ekspert i små oplag - Tjek: www.kenn-bo-grafik.dk

Fra København V.
Tilmeldt 18. Feb 08
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en situation jeg kan genkende, så jeg lytter lige med...

Med øvelokale.nu kan du leje øvelokale på timebasis. Så betaler du kun når du rent faktisk skal øve, og slipper for de faste månedlige udgifter. Du kan booke online hele døgnet rundt. Se øvelokaler i dit område i øvelokale oversigten.
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenn

Spørg på kommunens jobcenter.
Sørg for at være meget specifik i din beskrivelse af kvalifikationerne, og hvis du kræver særlige kvalifikationer, så tjek at den, som jobcenteret sender, rent faktisk behersker de ting, de skal.

Jeg har flere gange haft praktikanter. Nogle gange er det gået rigtig godt - andre gange har jeg brugt alt for meget krudt på dem.

Betragt det som en opgave, du løser for kommunen, fordi du har samfundssind.

mvh Hans

Fra Nykøbing MORS
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 674
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Har studeret lidt på nettet - og der skriver de jo at praktikanten IKKE må udfylde arbejdsopgaver som den ansatte skal kunne varetage ? 

Det vil sige at jeg sådan set ikke kan forlange noget af praktikanten ? nu hvor der kun pt. er mig selv ? Eller hvordan skal det forståes ? Praktikanten skal jo blot "afprøves" for at se om det er noget vedkommende kan og om der er nok til en mere i firmaet ! Kan jo ingen garanti give på efterfølgende ansættelse !!

Leverandør af ALT til markedsføring, til ALLE !

Ekspert i små oplag - Tjek: www.kenn-bo-grafik.dk

Fra Skovlunde
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes også mange der skal i ulønnet praktik. Det har jeg selv været i mit sidste semester, da jeg læste til markedsføringsøkonom. Det kunne være du burde kontakte forskellige skoler og høre om de har elever der skal i praktik.

Praktikpladser er der mangel på, så jeg er sikker på de vil tage imod det med kyshånd :)

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

For kommunen handler en jobprøvning om at se hvad en given person kan "holde til". Det er typisk folk som har været igennem en længere sygemelding, hvor man ønsker at se om personen kan vende til bage på arbejdsmarkedet, eventuelt med skåne-hensyn.
Du kan altså ikke forvente en super stabil arbejdskraft, ligesom du skal forvente at du skal bruge nogen tid på at sætte vedkommende ind i opgaverne, deltage i opfølgningsmøder med kommunen, registrere sygdom, effiktivitet, arbejdstider, pauser osv.
Alt i alt ved jeg ikek om det er nogen kæmpe hjælp, det kommer nok meget an på den person som kommer ud til dig.
Jeg har haft nogen stykker og det er min erfaring at man yder samfundet en tjeneste i højere grad end omvendt.

Hvad med en praktikant fra en relevant uddannelse? Eller helt at sadle om: hyre en selvstændig på timebasis, indtil du ser om det kan bære?

Under alle omstændigheder; held og lykke med projektet.

Mvh Tommy

Fra Silkeborg
Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej Kenn

Du kan finde al information på jobnet.dk og under mit jobcenter ligger der en masse blanketter der forklarer hvem, hvornår og hvor længe man kan ansætte i virksomhedspraktik/løntilskud.

 

m.v.h.

Thomas

 

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)