Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Table til div ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Har en side som er bygget op i tabels.

Jeg vil rigtig gerne have den over i div af seo grunde.

Kan nogle hjælpe ? Er lidt blank på det her område.

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Next.man

Du er velkommen til at sende mig en mail på kasper@infront.dk med yderligere detaljer, så skal jeg gerne give et uforpligtende tilbud på løsning af opgaven.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Både dine kunder og Google er ligeglade med om din side er lavet i Tables eller i DIVs. Det sidste er kønnere, men giver dig ingen væsentlig værdi.

Du kan måske lade relevante søgeord komme først i dit dokument, og siden positionere det nederst på din side hvis dine brugere ikke skal se det straks. Men det er ikke unikt for DIVs.

Hvis du går op i SEO, så brug noget krudt på indholdet i stedet.

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Påstande uden praktisk betydning for dig.

Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

DIVS er nemmere at arbejde med, i forhold til TABLES. Det er muligt at lave en pænere og bedre kode.

MEN jeg er også af den opfattelse, det gør ikke en pind for dig ellers, eller dine besøgende. Det har ingen SEO værdi eller nogen betydning for den besøgende.

Men hvis du stadig gerne vil have lavet det om, så kan jeg også hjælpe. Skriv til kevin(at)lund.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy Thomsen:
Både dine kunder og Google er ligeglade med om din side er lavet i Tables eller i DIVs. Det sidste er kønnere, men giver dig ingen væsentlig værdi.
Hvordan er du kommet frem til den konklusion?

Selvfølgelig har det da en indflydelse om man bruger tabeller eller div. først og fremmest fordi man kan have en struktur i html'en mens man visuelt på hjemmesiden har en helt anden (via CSS) Hvilket givetvis kan gøre så de vigtigste ting kommer øverst i dokumentet, og dermed er det også det Google læser først.

Yderligere skaber det også betydeligt mindre kode, hvilket for et dokument til at fylde mindre. hvilket både kommer kunderne og Google til gode.

Så jo alt i alt på den lange bane har det en indflydelse.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Har sendt din en mail Kevin :)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Div vs Tables er mest af alt blevet en religion. Nogle sværger til DIVs fordi det er det rigtigste (tables blev jo ikke lavet til at opbygge designs), mens andre foretrækker tables, som jo i deres grundform er uhyre simple og nemme at relatere til - kasser i kasser. Derudover er det en velafprøvet teknologi der bare virker.

Brug som sagt noget krudt eller dine penge på indhold - det kan bedre betale sig.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim.

Du gentager hvad jeg lige har skrevet. Jeg nævner jo netop muligheden for at placere vigtigt data først i dokumentet, og siden positionere det nedst på siden, men det er ikke unikt for DIVs.

At tabeller skaber betydeligt mere kode er jo helt forkert. Du sparer ganske rigtigt nogle tags, men du skal til gengæld supplere dine DIVs med CSS, for at skabe struktur. Om divs eller tables vinder, afhænger helt af designet. Men om din kunde skal hente 50 eller 60 KB er fløjtende ligegyldigt. Kender du nogen der sidder på en 56K forbindelse med afregning pr. MB? De tider hvor man skulle vende hver eneste bit ligger mange år tilbage. Brug hellere krudtet på det der giver forretningsværdi.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)