Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Porto og Moms?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har en net butik og tager mellem 50 kr. for porto, men betaler jo 66 kr. for og sende en pakke.

men på fakturaen står der jo f.eks. 50 kr. ved porto, hvilket jeg jo ikke svarer moms af.

Men udgiften til portoen er jo rent faktisk 66 kr.

Hvordan skal dette bogføres. Lige nu bliver der kun bogført 50 kr. i porto som jeg ikke svarer moms af, men kan det ikke gøres så det er alle 66 kr.

Kan ikke lige se hvordan det skal gøres, da fakturaen jo skal passe.

Hvad gør i?

 

Mvh stine

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Prøv at lede under portoudlæg her på Amino.

Emnet har været berørt en del gange.

MvH

Peter

Fra Ullerslev
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

I.flg skat skal der betales moms af fragt/porto medmindre du opkræver det præcise beløb af kunden. Det gør du ikke i ovenstående eksempel. Derfor skal du betale moms af det beløb du opkræver kunden.

Der er dog lige den hage ved det at frimærker som du køber ikke er momspligtige.

Det var det svar jeg fik på en introaften hos SKAT. Et intromøde som jeg iøvrigt kan anbefale hvis du er helt ny.

Jeg glæder mig også selv til at se flere svar på dette indlæg.

Vennlig hilsen Lisa

www.legetanten.dk - Salg af trælegetøj

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Fandt svar på en tidligere tråd :)

 

Jeg har været igang siden 2005, men revisoren har egentlig taget sig af det hele, så hun har nok gjort det rigtigt ;)

Fra Aalborg SV
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 38
Fra  Konsol-Chips ApS Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Lisa Lüthje Jørgensen:

I.flg skat skal der betales moms af fragt/porto medmindre du opkræver det præcise beløb af kunden. Det gør du ikke i ovenstående eksempel. Derfor skal du betale moms af det beløb du opkræver kunden.

Det er desværre ikke helt korrekt. Man må iflg. SKAT's momsvejledning (G.1.3.2 Udlæg § 27, stk. 3, nr. 3) opkræve et momsfrit gebyr (portoudlæg) som helt eller delvis dækker udgifterne til forsendelsen.

Link til SKAT

Dvs. du må f.eks. godt opkræve 50,- momsfrit hos kunden og betale Post Danmark 62,- for forsendelsen.

Porto-udlæget som kunden opkræves må bare ikke overstige den aktuelle porto-udgift, da der i så fald skal svares moms af beløbet.

 

Konsol-Chips.dk  - Nintendo Wii med harddisk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Mogens Riis:
som helt eller delvis dækker udgifterne til forsendelsen

Du kommer mig i forkøbet Yes

Det er dog værd at bemærke, at det så også er det eneste udlæg, hvor der har dannet sig en fast praksis om, at man må opkræve mindre hos kunden, en man selv har lagt ud.

Vh
Lars

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)