Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dublicated content hos kunder ved Scannet?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vi har netop overtaget en kunde der ligger hos Scannet og ved min almindelige gennemgang af siden og kunden opdater jeg at deres forside er indexeret på et andet domæne hos Scannet.

Jeg vil ikke oplyse min kunde her men fandt mange andre eksempler, se denne som er endnu værre:

SnedkerPeter.dk
(google) site:553.linux1.testsider.dk/
(google) site:SnedkerPeter.dk

Der er flere sider indekseret på 553.linux1.testsider.dk end på hans domæne.

Hvis man laver en søgning på inurl:linux1.testsider.dk/ kan man se at der er rigtigt mange sider der har problemet.

Hvis jeg søger på "Peter Blauenfeldt maskinsnedker" får jeg ikke hans eget domæne men derimod Scannets 553.linux1.testsider.dk.

Er det mig der overser noget? jeg kan næsten ikke tro at et firma som Scannet ville lave sådanne, umiddelbart meget alvorlige, fejlopsætninger.

Thomas Frost
WebCoders.dk 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

Hej Aminoer

Vi har netop overtaget en kunde der ligger hos Scannet og ved min almindelige gennemgang af siden og kunden opdater jeg at deres forside er indexeret på et andet domæne hos Scannet.

Jeg vil ikke oplyse min kunde her men fandt mange andre eksempler, se denne som er endnu værre:

SnedkerPeter.dk
(google) site:553.linux1.testsider.dk/
(google) site:SnedkerPeter.dk

Der er flere sider indekseret på 553.linux1.testsider.dk end på hans domæne.

Hvis man laver en søgning på inurl:linux1.testsider.dk/ kan man se at der er rigtigt mange sider der har problemet.

Hvis jeg søger på "Peter Blauenfeldt maskinsnedker" får jeg ikke hans eget domæne men derimod Scannets 553.linux1.testsider.dk.

Er det mig der overser noget? jeg kan næsten ikke tro at et firma som Scannet ville lave sådanne, umiddelbart meget alvorlige, fejlopsætninger.

Thomas Frost
WebCoders.dk 

Firmaer som scannet, og andre i samme boldgade, tror ikke på Duplicate Content, eller ved ikke at det rent faktisk findes, eller bare ikke ved nok om det. så jo det kan skam godt tænkes at et sådan firma laver en sådan fejl :)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at tjek de "site:" og den "inurl" jeg har skrevet om.

Det ligner umiddelbart at hvis man køber et webhotel hos Scannet er man næsten sikker på ikke at blive indekseret eller i hvert fald blive meget ringe indekseret. 

Jeg er stadig ikke helt sikker på om det er mig der overser noget, jeg kan næsten ikke tro at et så stort firma sætter deres server op på den måde generelt.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:
jeg kan næsten ikke tro at et firma som Scannet ville lave sådanne, umiddelbart meget alvorlige, fejlopsætninger.

Scannet er desværre langt fra det eneste firma, der ikke har læst min artikel om at huske at passwordbeskytte test sites - eller som bare ikke tror på det jeg skriver. Det lider deres kunder så under - og vi andre kan tjene en masse penge på, at hjælpe de stakels kunder ud af problemerne.

Jeg var dog gerne fri for at tjene de penge, for jeg synes det er direkte tåbeligt ikke bare at følge nogle bedre standarder for hvordan man beskytter test-sites. Så kunne jeg bruge kræfterne på noget mere spændende og fremadrettet.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Amen, Mikkel! Der er så ubegribeligt mange, der sidder i saksen på det problem. Og det ubegribelige består ikke så meget i problemet - men i at det ikke er løst for længst. Det er jo gammel viden.

En site: søgning på Danmarks selvudnævnte største CMS giver et meget godt billede af probemets omfang selv her i 2011 :-(

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det groteske ligger i at ...

1) Løsningerne på problemet har været kendt længe

2) Løsningerne er meget lette at implementere

3) Skaderne hvis det ikke løses kan være ekstremt alvorlige

4) Der er overhovedet ingen fordele forbundet med at lade være

Hvad der holder de virksomheder tilbage, som fortsat ikke har løst det er fatter jeg simpelt hen ikke.

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Danaweb laver samme nummer.... men det er nok ikke nogen kæmpe overraskelse! har fundet sites der har ligget i 2-3 versioner på forskellige udviklingsdomæner... og når man stopper med at benytte dem, lader de ofte siderne ligge også... lækkert!

Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Ja, det groteske ligger i at ...

1) Løsningerne på problemet har været kendt længe

2) Løsningerne er meget lette at implementere

3) Skaderne hvis det ikke løses kan være ekstremt alvorlige

4) Der er overhovedet ingen fordele forbundet med at lade være

Hvad der holder de virksomheder tilbage, som fortsat ikke har løst det er fatter jeg simpelt hen ikke.

Det bliver spændende at se om Scannet vil gøre noget ved problemet når de bliver gjort opmærksom på det.

Jeg har kontaktet dem i dag med henblik på at vores nye kunde bliver fjernet fra deres testserver omgående. De fik en indgående beskrivelse af problemet med links og eksempler og de lovede at ringe tilbage til mig. 

Så må vi se om de kan/vil gøre noget ved det. Men mon ikke de vil?. De reklamerer jo med de har udviklet søgemaskineløsninger der er effektive til alle typer websider.

Hvis nogen skulle være interesserede afholder de også gratis informøder om online marketing, herunder søgemaskineoptimering http://www.scannet.dk/dk/produkter/shopcms/soegemaskineoptimering/gratisinfomoede/

 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:
Det bliver spændende at se om Scannet vil gøre noget ved problemet når de bliver gjort opmærksom på det.

Ja - det bliver spændende faktisk. Jeg gjorde dem opmærksomme på problemet første gang i 2002, men de er vist ikke nået til det endnu ;-)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Thomas Frost:
Det bliver spændende at se om Scannet vil gøre noget ved problemet når de bliver gjort opmærksom på det.

Ja - det bliver spændende faktisk. Jeg gjorde dem opmærksomme på problemet første gang i 2002, men de er vist ikke nået til det endnu ;-)

LOL Big Smile

Jeg håber nu stadig på de løser problemet.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)